Ideelt 12v LCD TV ?
Fra : Bjarke Christensen

Dato : 23-07-06 19:56

Tillader mig lige at x-poste, da vi her her fuldstændigt ens "behov" mht TV
i campingvogne og både. I min søgen efter en digital DVB-T modtager til en
kvalitets LCD skærm (så den også kan bruges til PC'eren) faldt jeg lige
over:

http://mcbuero.shopstudio.de/mcb/OWEMC173.html

Bemærk det har indbygget DVD, har en opløsninger der fint kan bruges på
PC'en og så kan det køre direkte på 12 volt!

Det har ikke digital tuner, så det vil kræve en DVB-T tuner til at sætter i
scart stikket. Når nu jeg ikke kan finde et med DVB-T tuneren indbygget var
det måske lige sagen ? Det ser i hvert fald ud til at være designet til os
på 12 volt.

Er der nogle af Jer der kender til et bedre bud til TV i båden/campingvognen
? Er det beskrevne apparat et OK køb ? kommentarer ønskes....

--
Bjarke M. Christensen
http://www.MAXImalt.dk

Fra : Torben Henriksen

Dato : 23-07-06 22:07

Hej Bjarke
Er ret interesseret i hviket resultat du kommer til. Jeg købte for kort tid
siden et TV
LCD skærm med indgange til VGA, Scart, S-Video og Audio stereo som kan
tilsluttes 12 v eller 220 v. Det er også ganske godt, men jeg kan stort set
kun
se TV2 Jeg har talt med forskellige (eksperter) som siger, at jeg skal
have
en box vist nok det du omtaler som DVB - T modtager isat i scart stikket for
at kunne se flere programmer (det er jo lidt træls med kun et program)
Forklaringen på man ikke kan få TV med indbygget DVB-T modtager
skulle være at systemet er helt nyt og endnu ikke indbygget i den slags
12 v. TV som vi søger, mit kostede 4 K for 15'' i Danmark, det er alså
billigere
i Tyskland.
Når du har fundet det rette vil det være helt fint hvis du give lyd fra dig.

Mvh/Torben H

Ps. Skal man have en signalforstærker mellem antenne og TV?
kom jeg lige i tanke om

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 23-07-06 23:00

Nu ved jeg ikke om du er boater eller camper, men for os boatere er DVB-T
løsningen. Hidtil har vi siddet og set på knas der kommer og går i takt med
bølgerne i havnen. Det problem løser DVB-T. Det er korrekt at det
øjensynligt er så nyt at det ikke er indbygget i apparaterne, så man skal
have en lille DVB-T modtager der sidder på antennekablet og er forbundet med
skærmen via den scart stik. Dem kan man også få til 12v. Der er dog stadig
kun DR1, DR2 og TV2 man kan se idet de er de eneste der (indtil nu) sender
digitalt.

Desværre sker der en masse på DVB området, så man skal nok regne med at den
modtager man køber i år er forældet om 2 år. Men sådan er det jo ...

Bjarke

Fra : Torben Henriksen

Dato : 24-07-06 00:23

Tak for svaret
jeg er til boater
har du nogen ide om hvad sådan en fyr koster

Mvh/Torben H

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 24-07-06 08:21

Set ned til 4500,- i en webshop. Jeg kan ikke rigtigt finde det nogen steder
i Danmark bortset fra den lokale bådshop der har et der minder lidt om det
men i en ældre udgave; til 6.000 kr

Fra : t@vicki-thomas.dk

Dato : 24-07-06 07:55

Hej,

Jeg kiggede lige lidt på Ebay og fandt dette:

http://makeashorterlink.com/?H3F02547D

Det er godt nok kun 10,4" desværre, men det er da rimeligt billigt og
har indbygget DVB-T.

Der er mange forskellige tv på Ebay, men jeg synes at de enten er alt
for store eller for små, ingen i størrelsen 14-15 tommer.

Det er vist også noget med at DVB-T tuner skal understøtte noget
specielt for at man kan få danske undertekster på programmerne. Det
ved jeg ikke om de gør når det kommer fra Tyskland.

ThomasT
Maxi 77

Fra : claus b. p.

Dato : 24-07-06 13:52

<t@vicki-thomas.dk> wrote in message
[...]

Man skal lige huske, at ved den slags køb løber nemt omkostninger på. I
dette tilfælde 24,99Euro i pakning og forsendelse, + eventuelle bankgebyrer
for pengeoverførsel, hvis ikke biksen tager kreditkort. Typisk gebyr for en
handel er ca. 125kr.

Jeg købte 2 stk. 7" TV i Tyskland (via Ebay) til bilen, og det var en ok
handel, men man skal bare huske at indregne omkostningerne, så man ikke
bliver taget med bukserne nede.

/Claus

Fra : claus b. p.

Dato : 24-07-06 13:44

være med K da jeg er dansker)> wrote in message
> [...]
> en kvalitets LCD skærm (så den også kan bruges til PC'eren) faldt jeg lige

Jeg synes at 689 Euro er voldsomt i overkanten for et 17" fladskærms-tv selv
om der er indbygget dvd. Man kan faktisk få en bærbar computer med DVD, 15"
og meget mere på tilbud for samme pris, af og til.
Jeg mener, hvis man har plads og kan sætte et par ledninger i, bør man kunne
finde en fladskærm for under 3000, (eller denne 20" for 2000:
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=179582 hvis man kan leve med lidt
lavere opløsning), en DVD afspiller for ca. 300kr, en DVB-T modtager for
499,- (eller billigere i Tyskland). De fleste apparater kan tilsluttes 12V,
men ellers koster en 12-230V inverter under 500kr.
Problemet i en campingvogn eller båd er efter min mening at risikoen for at
udstyret bliver stjålet eller beskadiget er noget højere end for det der
står fast hjemme i stuen, så det er ikke en langtidsinvestering man skal ud
i. Og bliver en DVD afspiller til 299,- fra Bilka ødelagt af lidt søvand, er
det mindre ærgerligt end hvis den sidder i et TV til over 5000kr.

/Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 24-07-06 16:13

Jeg synes der er for lidt at spare. 3000+300+500=3800 og så har jeg en masse
ledninger der skal ordnes. For 4500 får jeg det hele i en kasse. Det vil jeg
gerne give 700 kr for. Og så har jeg iøvrigt sådan et billigt 20" 640 x 480
TV i soveværelset. Det er for ringe efter min smag og hvis du også gerne vil
bruge skærmen til PC'en er det en no-go.

Hvis jeg tilgengæld kunne bruge købe den fedeste PC widescreen for 3000 kr
så ville jeg være med på den (bare for at have skærmen til PC'eren), men det
virker jo ikke med DVB-T modtageren som øjensynligt KUN vil køre scart ud.

Bjarke

Fra : Jan Bøgh

Dato : 24-07-06 19:49

Bjarke Christensen skrev i
44c4e362$0$60781$157c6196@dreader1.cybercity.dk dette:

> [...]
> 3000 kr så ville jeg være med på den (bare for at have skærmen til
> PC'eren), men det virker jo ikke med DVB-T modtageren som øjensynligt

Du kan få en nysselig lille dvb-t-modtager til en USB2-port. Jeg har ikke
selv prøvet den endnu, men regner med at gøre det snart. Og så kunne jeg
meget godt finde på at lave en PCbaseret løsning.

mvh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 24-07-06 20:00

JO, men så skal man jo starte PC'en hver gang man skal se fjernsyn. Og hvis
konen eller sønnen lige sidder og browser eller læse e-mails.... Vil det
ikke give støj ?

Bjarke

Fra : Jan Bøgh

Dato : 25-07-06 08:26

Bjarke Christensen skrev i
44c518bd$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk dette:
> JO, men så skal man jo starte PC'en hver gang man skal se fjernsyn.
> Og hvis konen eller sønnen lige sidder og browser eller læse
> e-mails.... Vil det ikke give støj ?

Whau - du må have gang i elektronikken, når du camperer
Det er næppe mit problem - men det er da oplagt at man kun kan bruge stadset
til en ting af gangen.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 25-07-06 10:34

Teenagebørn ... Need I say more ?

Bortset fra sønnens urimelige krav til PC udstyret (så han fx kan spille
Oblivion) så må faren indrømme det kan være ret fikst. Vi kan fx lige hente
dagens vejrudsigter med vindkort osv (vi er sejlere) og lægge dem på
desktoppen inden man tager afsted om morgenen.

Jeg tror sejlads er som camping (vi har tidligere haft campingvogn). Man kan
gøre det meget simpelt eller meget avanceret. Begge dele virker. Bare man
gør det på den måde man selv vil.

Fra : BJ

Dato : 25-07-06 10:49

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg tror sejlads er som camping (vi har tidligere haft campingvogn). Man
> kan gøre det meget simpelt eller meget avanceret. Begge dele virker. Bare
> man gør det på den måde man selv vil.

Jeg har tidligere beskrevet mit "system" i gruppen.

Det består af et 12V SHARP LCD-TV med analog tuner (13.1"), en Grundig 12V
DVB-T modtager, en lille ommøbleret mobiltelefonantenne til brug i områder
med kraftigt signal og en TRIAX UFO antenne i områder med dårlig dækning.

Det har virket perfekt på turen fra Vejle, Brejning, Middelfart og Assens.

Både i Middelfart og Assens lystbådehavn var der endda modtagelse af tyske
DVB-T kanaler (på UFO´en).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 25-07-06 12:35

Hej

Hvordan har UFO'en det med de hjælpemaster det lodret polariserit signaler?
Har du erfaringer med det?

Til PC'en vil jeg vælge et PCCARD baseret DVB-T af CPU mæssige og
stabilitetsmæssige årsager.

mvh
/Børge

Fra : BJ

Dato : 25-07-06 12:46

"Børge Wedel Müller" <boerge@myller_fjern.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvordan har UFO'en det med de hjælpemaster det lodret polariserit

Det virker fint her i Vejle og vi har begge dele henholdsvis fra Hedensted
og hjælpesenderen i Vejle.

PS: I hele Vejle Fjord tager jeg DVB-T på min ommøblerede
mobiltelefonantenne (gummipisk). Så kan jeg nemt tage fjernsynet med op i
cockpittet uden at skulle trække forlængeren med fra UFO´en.
Grundigmodtageren sidder fat på fjernsynets bagside med "gulvtæppetape" ...
og den sitter fast..;)
Jeg er endnu ikke blevet skuffet over den danske modtagelse på UFO´en ...
endnu ... men snarere stærkt positiv, da de tyske programmer kom fint ind
også.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 25-07-06 15:36

KLIP

> [...]

For fuldstændighedens skyld:

Danske DVB-T kanaler: http://www.digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/frekvenser.asp

Tyske DVB-T kanaler:
http://www.dvb-t-nord.de/empfangsgebiete/media/shwkparameter.pdf

Vertikal = Lodret (polarisering)
Horisontal = Vandret (polarisering)

Eneste irritationsmoment er konen .... når hun taler i mobiltelefon. Det
lægger modtagelsen ned.........

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 25-07-06 15:36

Hvad er status i Sverige ? Jeg regner med en tur til Sverige næste år og det
ville være rart at vide om jeg bare har en tom mængde med ....

Bjarke

> [...]
snio

Fra : BJ

Dato : 25-07-06 15:45

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse

KLIP

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=34681&a=589225&lid=puff_589227&lpos=lasMer

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 25-07-06 15:59

Norge: http://www.nrk.no/frekvens/?fylkeid=2

Finland: http://www.digitv.fi/sivu.asp?path=9;1238;4710

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 25-07-06 16:21

Er der ellers andet, jeg kan gøre for dig Bjarke, så du ikke har andre tomme
mængder med dig, når du ellers til næste års sommerferie drager ud på de
vilde våger?

Det er jo ens pligt at se til - som din rejse- og tænkefører - du kommer vel
af sted..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 25-07-06 16:42

<smile> Ja, det ved jeg jo ikke.... Man ved jo sjældent hvad man ikke ved.
Men der er jo nogle der påstår, at ubevist inkompetente mennesker er mere
lykkelige end bevist inkompetente mennesker, så jeg skal vel ikke brokke
mig.

I anledningen af vi har fået en båd hvor hele familien kan være (under
forudsætning af at der installeres en vis mængde komfort udstyr, skulle jeg
hilse at sige fra mine børn) så regner vi med at tage en tur gennem
Götakanal til næste år. Jeg finder en kammerat der gider tage den lange
sejlads om til Mem og så støder familien til der og er med på den gode
halvdel af turen (siger de; jeg glæder mig til at sejle til Mem).

I den anledning og i forbindelse med diverse opgraderingen på båden, vil jeg
sikkert tæppebombe gruppen hermed alle mulige spørgsmål. Håber I bærer over
med mig.

Fra : BJ

Dato : 25-07-06 16:51

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> lykkelige end bevist inkompetente mennesker, så jeg skal vel ikke brokke

Jep, salig være de enfoldige, thi de skulle arve Guds rige (står der vist
skrevet)..

> [...]
> forudsætning af at der installeres en vis mængde komfort udstyr, skulle
> jeg hilse at sige fra mine børn) så regner vi med at tage en tur gennem

Hjertelig tillykke og hvad skulle de kære små gøre uden spillekonsoller mv.
(må være noget af et problem på MC, men en sidevogn kan vel klare det.

> Jeg finder en kammerat der gider tage den lange sejlads om til Mem og så
> støder familien til der og er med på den gode halvdel af turen (siger de;
> jeg glæder mig til at sejle til Mem).

Det er alt i alt en meget flot tur.

> I den anledning og i forbindelse med diverse opgraderingen på båden, vil
> jeg sikkert tæppebombe gruppen hermed alle mulige spørgsmål. Håber I bærer
> over med mig.

Vi kan ikke andet..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 24-07-06 16:29

Hej Bjarke
Jeg syntes det ligner samme modeller som fra visiotech.dk
men kender ikke de danske priser.
Kim

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 24-07-06 16:37

Enig. Det er nok dem Tempo i Greve har et par stykke stående af. Bare noget
dyrere ...

Bjarke

Fra : Steffen Skov

Dato : 07-08-06 08:39

> [...]
>
> Er der nogle af Jer der kender til et bedre bud til TV i
> båden/campingvognen ? Er det beskrevne apparat et OK køb ? kommentarer

Hej Bjarke
Sidste sommer sejlede jeg rundt med både et tv og en pc. Det fylder alt
sammen og så meget ser jeg heller ikke tv. I år er tv røget ud, så jeg nu
kun har PC. Til denne købte jeg en lille usb-DVB-T modtager. Den har
fjernbetjening,tekst-tv og en lille antennepisk.
http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=43538&type=tv_hifi
Det har virket upåklageligt hele sommeren. De steder hvor pisken ikke
fungerede brugte jeg min gamle ufo-antenne. I det sydlige og helt til Assens
kunne jeg endvidere modtage en frygtelig masse tyske kanaler. Nu har jeg
samlet: PC, DLSK06 med gps-mus, DVD-afspiller, TV og tekst-tv i en enhed.
Skal jeg have børn med må de selv medbringe GameBoy eller hvad de nu
lyster.Ellers kan de jo tage et spil kort med den gamle.
Hilsen
Steffen
--
"Havet bringer hvert menneske nyt håb, som
søvnen bringer drømme."