Aftagelig cykelholder bag på CV
Fra : Søren - fjern 3 x-er

Dato : 23-07-06 11:21

Hvilket cykelholder skal benyttes når den gerne skulle kunne afmonteres af
hensyn til de 2 vinduer bag på vognen.
Skal være til 3 cykler
Vogn: Knaus Südwind 550 FSK, 2006.

Fra : Jørgen L.

Dato : 23-07-06 13:01

> Hvilket cykelholder skal benyttes når den gerne skulle kunne afmonteres af
> hensyn til de 2 vinduer bag på vognen.
> Skal være til 3 cykler
> Vogn: Knaus Südwind 550 FSK, 2006.

Mit råd. Dont do it.

At sætte 60 kg. aller bagerst på en CV kan give ustabil cv med slinger til
følge

Sæt dem op på taget af bilen så kan i også bruge dem andre steder end når i
er på camping.

Hilsen Jørgen

Fra : Ivan Sparvath

Dato : 23-07-06 16:17

"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> følge
>
> Sæt dem op på taget af bilen så kan i også bruge dem andre steder end når

Jeg er enig med Jørgen!
Har selv cykelholder bagpå ... og den kan afmonteres (!); men går helt
sikkert over til en løsning med cykler på taget af bilen eller på træktøjet.
Desværre er trianglen på en HOBBY lidt kort, så det er besværligt at komme i
gaskassen og manøvrere med næsehjulet.
Det var grunden til, at jeg ville prøve at sætte dem agter.
Ikke nogen god idé på en campingvogn, når man skal på langfart, men det går
sikkert fint på en autocamper.

Hilsen
Ivan, Århus

Fra : SB

Dato : 23-07-06 19:32

"Ivan Sparvath" <ivan.sparvathNOSPAM@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det var grunden til, at jeg ville prøve at sætte dem agter.
> Ikke nogen god idé på en campingvogn, når man skal på langfart, men det

Jeg har også haft sådan en tingest bag på min gamle vogn, gør jeg heller
ikke mere
Har i dag stativet foran på trækket, og det kan lægges ned så det gør
adgangen til gaskassen meget nemmere
Den sidste cykel har jeg på et Thule "clip on" på bagklappen af vognen, et
af de stativer beregnet til vogne uden anhængertræk
kan sagtes være der selv om CV'n er koblet på trækket
Men ellers er det nok taget af bilen jeg ville vælge

Søren
Søren

Fra : Bekan

Dato : 05-08-06 18:49

"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk> skrev i en meddelelse

> Mit råd. Dont do it.
>
> At sætte 60 kg. aller bagerst på en CV kan give ustabil cv med slinger til
> følge

Har du erfaring om det samme gælder for toakslede cv'er også?

Fra : Jørgen L.

Dato : 05-08-06 22:55

> Har du erfaring om det samme gælder for toakslede cv'er også?

En 2 akslet er ikke lige så følsom, men næsten, der vil jeg heller ikke råde
til det.

Det er skidt at sætte så meget vægt bagud, om der så er 1 eller 2 aksler,
vægtstangs princippet er stadig gældende.

Jeg har også oplevet at kører bagefter bekendte hvor den 2 akslet sejlede
rundt, mens min 1 akslet kørte stabilt. Det viste sig at de havde deres
fortelt under sengen, selv om de kompenseret så næsevægten var på omkring 80
kg, efter flytning af teltet kunne de pludselig køre mellem 90 og 100 uden
nogen problemmer.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 24-07-06 16:38

Hejsa søren

Er meget enig med de andre der giver dig svar. Og her lige et lille sparetip
måske ?
Faktisk er det sådan at de fleste bilforhandlere sælge cykelholdere til
taget af bilen(enkelte også selve holdere/bærearme). Disse Cykelholdere er
mange gange billigere hos din bilforhandler end hos udstyrs forretninger.

Hvis du problemer med at finde lastholder/cykelholder til bil er THULE.COM
nok den største leverandør

Kim