mangler mine katte mon et "spinde-gen"
Fra : Tut

Dato : 23-07-06 09:57

Mor mis var en meget stor killing inden vi første gang hørte hende
spinde - selv om hun tydeligvis befandt sig godt. Den dag i dag er det
yderst sjældent hun spinder og når hun endelig gør det er det kun kortvarig
og ikke særligt højt. Hun fik 4 killinger for otte uger siden. den ene af
killingerne spinder skønt og højlydt, men de tre øvrige spinder aldrig.
Hvorfor mon ???

Der er blevet kælet rigtig meget med alle killingerne, men alligevel er den
ene lidt reserveret. Den kommer uopfordret hen til os og vi kan uden
problemer kæle med den når den sidder på gulvet, men så snart vi tager den
op, vil den ned igen. det er som om den ikke bryder sig om at blive løftet
af os. Jeg vil selvfølgelig gerne om den kan vænne sig til at ligge i vores
skød og at den kan vænne sig til at blive løftet og båret lidt. Indtil
videre har jeg ofte taget den op og ladet den komme ned med det samme den
viser tegn på den gerne vil det. Skal jeg fortsætte med at straks sætte den
ned når den ytrer ønske om det, eller vil det måske være bedre at fastholde
den ganske kort tid længere end den selv ønsker???

Mvh. den rådvilde

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-07-06 11:06

Tut wrote:
> [...]
> ytrer ønske om det, eller vil det måske være bedre at fastholde den
> ganske kort tid længere end den selv ønsker???

Hej "rådvilde".

Man skal aldrig tvinge en kat til at være oppe, eller på skødet hvis den
ikke vil.

Min (forøvrigt ivrigt spindende) hankat, kan ikke lide at blive båret
,eller ligge oppe hos os på skødet. Kæleri skal være på hans præmisser,
men han kan da godt ligge i fodenden af sengen hos os, især om vinteren
hvor det er koldt.

Min lille Tortie hunkat (meget spindende), elsker at blive båret, men
ikke ligge på skødet.
Hun springer op på hendes tæppe ved siden af mig, når der bliver set tv,
og så mokker hun sig ind til mig alt det hun kan. Hvis jeg så lægger
hendes tæppe hen over hende, så er hun faktisk "i himlen" af fryd.

Mvh Tove

Fra : Leyna

Dato : 24-07-06 09:56

On Sun, 23 Jul 2006 10:56:45 +0200, "Tut" <t@fritid.tele.dk> wrote:

> Mor mis var en meget stor killing inden vi første gang hørte hende
>spinde - selv om hun tydeligvis befandt sig godt.

Min forrige hunkat kunne slet ikke spinde. hun var fuldvoksen før hun
begyndte at lave noget der muligvis kunne tolkes som spinden, men det
var altså nogle unerlige lyde. Der var dog intet galt med hende.

> Skal jeg fortsætte med at straks sætte den
>ned når den ytrer ønske om det, eller vil det måske være bedre at fastholde
>den ganske kort tid længere end den selv ønsker???

Ja, det synes jeg at du skal. Nogle katte gider ikke at blive taget
op/fastholdt og skal de nusses, så skal det være når de har lyst.
Ingen af mine katte er specielt vilde med at blive taget op, men de
finder sig da pænt i det. til gengæld kommer de selv og hopper op på
skødet, hvis de føler nussebehov, og så er det bare om at overnusse
dem, mens man har chancen!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk