Parabol
Fra : SB

Dato : 22-07-06 22:37

Hej

På den vogn jeg har fået mig sidder der fra start af en parabolantenne.
Har ingen erfaring med sådanne tingester, så spørgsmålet er:
Kan jeg på den modtage DR1 og TV2? og hvis, hvad skal jeg så mere ud og
investere i
mere om at man skal have reciver, kort osv og kan man i det hele taget
modtage de to kanaler over sattelit, eller kan paraboler også bruges som
bruges som alm. analog antenne.

I første omgang er ferien kun planlagt til at være her i landet

Søren

Fra : Jørgen L.

Dato : 23-07-06 01:53

> [...]
> Har ingen erfaring med sådanne tingester, så spørgsmålet er:
> Kan jeg på den modtage DR1 og TV2? og hvis, hvad skal jeg så mere ud og

Tillykke med den nye vogn.

> mere om at man skal have reciver, kort osv og kan man i det hele taget
> modtage de to kanaler over sattelit, eller kan paraboler også bruges som
> bruges som alm. analog antenne.

Med parabol kan man mod betaling modtage fra Viasat www.viasat.dk og/eller
canal digital www.canaldigital.dk
Dertil skal du bruge en Digital satellit modtager.

Men du kan endnu ikke modtage TV2 pr satellit desvære.
Men øsnker du kun DR1 og 2 samt TV2 bør du mere kigge på en dvb-t modtager
(jord baseret digitalt sende net) den kan tage disse kanaler uden kort samt
man får et rigtigt godt signal.

> I første omgang er ferien kun planlagt til at være her i landet

Rækkeviden på satellit fra de 2 ovennævte er ca ned til det nordlige ungarn,
østrig osv.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : SB

Dato : 23-07-06 10:37

> [...]
> samt man får et rigtigt godt signal.

> Rækkeviden på satellit fra de 2 ovennævte er ca ned til det nordlige

En dvb-t modtager kan den køre på parabolen da?
synes ikke jeg vil give +1600 kr til canaldigital for at kunne se TV en 3 -
4 uger om året
Hjemmet er i forvejen forsynest med kabel-TV så vil ikke få gavn af at tage
den med ind når man ikke bruger den i CV'n

Søren

Fra : Jørgen L.

Dato : 23-07-06 12:58

> [...]
> Hjemmet er i forvejen forsynest med kabel-TV så vil ikke få gavn af at
> tage den med ind når man ikke bruger den i CV'n

Nej den kører på en alm antenne, jeg går ud fra at der også er sådan en
eller ?

Hilsen Jørgen

Fra : SB

Dato : 23-07-06 19:28

"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk> skrev i en meddelelse

> Nej den kører på en alm antenne, jeg går ud fra at der også er sådan en
> eller ?
>
> Hilsen Jørgen

Er der ikke, er en sjælden model med kun en antenne den jeg har her
(tysker model)

Søren

Fra : claus b. p.

Dato : 01-08-06 21:49

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> wrote in message

> "Jørgen L." <Noemail@noemail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der ikke, er en sjælden model med kun en antenne den jeg har her
> (tysker model)

Det er nok derfor, for de tyske kanaler kan gratis tages ned fra "ASTRA" med
enten en billig analog- eller digital satellitmodtager. Samtidig kan man få
en mængde andre kanaler gratis ned, men ikke nogen danske. Hvis ikke du er
til tyske- og andre udenlandske kanaler er du nok bedre tjent med at pille
den af, og sætte en almindelig tv antenne på.

/Claus

Fra : Kim Kristensen

Dato : 23-07-06 18:45

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
tage
> den med ind når man ikke bruger den i CV'n

Det kan den som Jørgen L. skriver ikke, kun på almindelig antenne. Men en
DVB-S box er "det samme" blot til satellit, og så findes der også DVB-C til
kabel-TV.

Med venlig hilsen Kim