Hvorfor bliver man svimmel af at puste en ~
Fra : jan_engrob@hotmail.c~

Dato : 22-07-06 18:01

Hvorfor bliver man svimmel af at puste en luftmadras op?

Er det fordi man får for meget ilt eller for lidt ilt eller noget helt
andet?

Fra : BA

Dato : 22-07-06 20:37

Fordi du hyperventilerer. Se

http://www.brs.dk/laereboeger/fh/Kap036.html

--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-06 09:10

"BA" <paogbaKANIN@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Fordi du hyperventilerer.

Det har vist ikke noget med det at gøre.

Jeg bliver også ør i hovedet af at puste store ting op, eller puste på
børnenes mad i længere tid.

--
Michael
Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej

Fra : Uffe Ravn

Dato : 23-07-06 11:27

Trekroner wrote:

> Det har vist ikke noget med det at gøre.
>
> Jeg bliver også ør i hovedet af at puste store ting op, eller puste på
> børnenes mad i længere tid.

Og det vil du ikke kalde hyperventilation?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-06 17:24

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
> Og det vil du ikke kalde hyperventilation?

Ikke hvis definitionen er:

"Trækker man vejret hurtigere og/eller dybere end normalt, kaldes det
hyperventilation. Ved hyperventilation udskilles mere kultveilte fra blodet
end normalt, hvilket får blodets syre-base balance til at ændre sig: Det
lave indhold af kultveilte (hypocapni) fører til, at blodet får en højere
pH."

Min vejrtrækning ændrer sig ikke, men jeg bliver ør hvis jeg blæser store
mængder ilt ud på kort tid.

Fra : Sabina H.

Dato : 23-07-06 23:06

Trekroner wrote:
> [...]
> blodet får en højere pH."
>

> Min vejrtrækning ændrer sig ikke, men jeg bliver ør hvis jeg blæser

du mener altså ikke at du automatisk trækker vejret dybere når du skal puste
noget op??
bemærk der står "og/eller"...
--
Knus, Sabina