Erfaringer med Langelandsfestival som småb~
Fra : Ukendt

Dato : 22-07-06 11:23

Hej!

I vores lille familie med to drenge på 3 og 6 år overvejer vi om vi skal
tage til Langelandsfestival i næste uge. Vi bor i Silkeborg.

Er der nogen der kan udøse deres erfaringer her?

Jeg overvejer at leje os ind på Dansk Folkeferies camp, i håb om at træffe
flere ligestillede familier med børn.

Jeg tænker på flg.:

- indkøbsmuligheder i nærheden, eller skal vi tage nogle madvarer med
hjemmefra
- er det pengene værd at leje ved Dansk Folkeferie, eller kan man lige så
godt købe et telt og bruge familiepladsen?
- mulighed for madlavning på pladsen - eller er der så gode madtilbud at man
bare køber færdiglavet mad?
- skal man møde op tirsdag for at få en ordentlig plads, eller er det ok at
komme onsdag formiddag?
- er der fornuft i at have klapvogn med til at transportere børn i eller er
det bare noget bøvl?
- andre gode råd om hvad man kan medbringe for at få en god oplevelse med
børn

mvh/Carsten

Fra : Mikkel Skou

Dato : 22-07-06 12:58

> Er der nogen der kan udøse deres erfaringer her?

- Tjohhhh, har godt nok ikke været der med børn, men har erfaret at mange
tager ungerne med (nu er det 4-5 år siden jeg var der, men der var der en
del)....

> - indkøbsmuligheder i nærheden, eller skal vi tage nogle madvarer med
> hjemmefra

- Der ligger indkøbsmuligheder i gå-afstand / "klapvognsafstand"

> - er det pengene værd at leje ved Dansk Folkeferie, eller kan man lige så
> godt købe et telt og bruge familiepladsen?

- Jeg har oplevet at der bor adskillige familier, også med mindre børn på
den rolige campingafdeling - og dette ser ud til at fungere udemærket (skal
dog ikke kunne sige om 3 år måske er liiiige i underkanten - men det er da
værd at undersøge med Dansk Folkeferie)

> - mulighed for madlavning på pladsen - eller er der så gode madtilbud at
> man bare køber færdiglavet mad?

- Den færdiglavede mad man kan få på pladsen er "festivalmad" - kebab
o.lign. (kan ikke helt huske, måske er der enkelte "restauranter" på
festivalområdet, men ellers er der i Rudkøbing. Der findes (svjv) ikke
deciderede madlavningsfaciliteter på campingområdet)

> - er der fornuft i at have klapvogn med til at transportere børn i eller
> er det bare noget bøvl?

- Det vil jeg godt tro du kan, men nok mest til brug ved indkøb i Rudkøbing
o.lign. da der kan være trangt på selve festivalpladsen

Håber du kan bruge bare lidt af det, men som sagt er det nogle år siden jeg
var der, så tingene kan jo have ændret sig...

Vh. og god tur!
Mikkel Skou