Kan I berolige mig?
Fra : Lene

Dato : 21-07-06 10:52

Bulder skal til dyrlægen og kastreres idag kl.14.30.
Bulder er knap 1 år gammel og han er så vred på mig lige nu, fordi han ikke
må komme ud i haven. Nå, men
jeg får dårlig samvittighed og bliver utryg ved tanken om at det er så
varmt. Kan han blive overophedet i bedøvelsen, når det er så varmt? Er der
noget jeg skal være ekstra opmærksom på, når jeg kommer hjem med en
halvbedøvet kat i den varme? Ved godt at disse spørgsmål kan dyrlægen svare
mig på, men jeg er bange for at "glemme" at spørge om det når først vi er
hos dyrlægen. Jeg kan ikke fordrage at min kat skal i bedøvelse, men
naturligvis vil jeg gøre alt for at bevare roen, så Bulder ikke bliver mere
nervøs end han er i forvejen ved at komme i transportkassen og ved at køre i
bil.
Puha...
MVH Lene

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-07-06 11:03

"Lene" <lesletdette@satzone.com> writes:

> Ved godt at disse spørgsmål kan dyrlægen svare mig på, men jeg er
> bange for at "glemme" at spørge om det når først vi er hos dyrlægen.

Derfor sætter du dig ned nu, og skriver alle dine spørgsmål ned i to
eksemplarer. Det ene giver du dyrlægen når du afleverer katten, det
andet beholder du.

Når du så henter kræet igen hiver du dit "spørgeskema" op af lommen og
starter fra en ende af. Dyrlægen ved hvad du vil spørge om og er
derfor forberedt på det.

Jeg har været igennem et par perioder med indlæggelser og den slags,
så jeg har flere gange kommet hjem uden at få spurgt om de ting jeg
gerne ville have svar på. Og denne metode virker.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Heidi

Dato : 21-07-06 11:53

> Bulder skal til dyrlægen og kastreres idag kl.14.30.
Godt :)

> Bulder er knap 1 år gammel og han er så vred på mig lige nu, fordi han
> ikke må komme ud i haven.
Man kan ikke være populær hele tiden :)

> Kan han blive overophedet i bedøvelsen, når det er så varmt?
Det har jeg aldrig hørt om, dyrlægen sørger for at tjekke alle vitale
funktioner før, under og efter indgrebet og skal nok gribe ind hvis noget
ser forkert ud.

>Er der noget jeg skal være ekstra opmærksom på, når jeg kommer hjem med en
>halvbedøvet kat i den varme?
Ikke udover det sædvanlige, altså sørge for fred og ro og så holde øje med
ham. Frisk vand og mad, mange katte er rasende sultne når de vågner. Pas dog
på at han ikke er et sted hvor han kan trille ned af trapper mv. da de er
noget svimle når de vågner....(til gengæld ser det herresjovt ud når de
dingler rundt)

At få en hankat kastreret er et lille bitte indgreb, han får ikke meget
bedøvelse og er frisk efter kort tid. Husk nu at få ham øremærket samtidig!!
Selve kastrationen varer 2 minutter hvis det går som det skal.
Det er ikke værre end at tage et barn med til 1-års undersøgelse hos lægen.
Frisk mod, imorgen ved denne tid er din kat som om ingenting er sket :)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Lene

Dato : 21-07-06 12:27

Tak skal I have, begge to!
Det var lige det, jeg manglede.(Dybt suk)
Mange hilsner fra Lene (som lige nu skriver spørgsmålene ned i en rasende
fart...

Fra : Denise

Dato : 21-07-06 17:32

Lene wrote:
> Tak skal I have, begge to!
> Det var lige det, jeg manglede.(Dybt suk)
> Mange hilsner fra Lene (som lige nu skriver spørgsmålene ned i en
> rasende fart...

Hvordan går det Lene, ser først indlægget nu.

--
Hilsen Denise

Fra : Lene

Dato : 22-07-06 12:04

"Denise" >
Hvordan går det Lene, ser først indlægget nu.

Hilsen Denise

Jamen det gik sådan, som de andre beskrev det. Jeg fik Bulder beroliget helt
ned med EFT, da vi skulle køre i bil. Den anden kat, min nabos, hang i
loftet af bilen hele vejen, gispende og meget urolig. Han fik osse EFT og så
blev han temmelig meget roligere.
Endnu engang tak for Jeres inputs!
MVH Lene