RedHat på bærbar uden cdrom?
Fra : oldenburg

Dato : 19-06-01 01:53

Hej.
Jeg har en lidt ældre bærbar computer, uden cdrom, som jeg gerne ville have
lagt RedHat 7.1 over på. Hvordan gør jeg det nemmest? Jeg har RH 7.1
cd'erne - kan man lave en række floppy'er ud fra cd'erne og overføre på den
måde, eller er der en nemmere metode (serielt el . lign.)? (Der er ikke
netkort i, så installation via ftp el. lign. er ikke muligt...)
På forhånd tak - Venlig hilsen Ulrik

Fra : Ove Lie

Dato : 19-06-01 18:39

oldenburg <ulrik.oldenburg@hjortespring.dk> skrev i
meldingsnyheter:ymxX6.4409$VQ4.687611@news010.worldonline.dk...
> [...]
> måde, eller er der en nemmere metode (serielt el . lign.)? (Der er ikke
> netkort i, så installation via ftp el. lign. er ikke muligt...)

Tror her rat du har en annen linuxmaskin.

Da kan nullmodemkabel og netverksdeling (nfs. ftp el.l.) benyttes til
installasjon. Sjek ppp-HOWTO'en hvor det mot slutten står beskrevet hvordan
man laver en nullmodemforbindelse, mellom to linuxmakiner.

-Ove

Fra : Torben Frøberg

Dato : 19-06-01 20:05

oldenburg wrote:

> [...]
> måde, eller er der en nemmere metode (serielt el . lign.)? (Der er ikke
> netkort i, så installation via ftp el. lign. er ikke muligt...)

Man kan vist godt dropppe tanken om floppy'er. RedHat 7.1 fylder minimum
1 GB.

Om man kan overføre serielt ved jeg ikke.

Mvh. Torben

Fra : oldenburg

Dato : 19-06-01 21:53

Okay, mange tak. Er der nogen anden Linux-distribution det kunne lade sig
gøre med? Jeg har fx. set at man kan installere FreeBSD vha. floppy'er ved
at kopierer bin-filerne fra cd'en over på den hardisk man skal installerer
på. Men jeg kender ikke til FreeBSD, og er kun for nylig begyndt at lege
lidt mere med Linux, så derfor ville jeg helst holde mig i Linux-retningen.
(Måske en ældre version, som fylder mindre el. lign?)
Med venlig hilsen Ulrik
____________________________

Fra : Kent Friis

Dato : 19-06-01 21:53

Den Tue, 19 Jun 2001 22:52:51 +0200 skrev oldenburg:
> [...]
>lidt mere med Linux, så derfor ville jeg helst holde mig i Linux-retningen.
>(Måske en ældre version, som fylder mindre el. lign?)

Man har kunnet med Slackware (jeg downloadede den på disketter engang
i tidernes morgen).

Mvh
Ket
--
Those who write "Optimized for Netscape" og "Best viewed with MSIE"
never figured out the difference between the WWW and a

Fra : frank damgaard

Dato : 20-06-01 02:05

oldenburg <ulrik.oldenburg@hjortespring.dk> wrote:

> [...]
> lidt mere med Linux, så derfor ville jeg helst holde mig i Linux-retningen.
> (Måske en ældre version, som fylder mindre el. lign?)

Med Debian kan man installere en "base" pakker over et antal floppy
(ca. 12stk).
Ideen er så at man via parallelkabel (PLIP) eller serielkabel
kan lave resten af installationen.
Floppy er jo heller ikke hurtig ;(
Så installering af filer over parallelkabel er rimelig hurtigt.

Jeg mener der er en installationsvejledning et sted på
http://www.dk.debian.org/releases/stable/i386/ch-install-methods.en.html
http://www.dk.debian.org/releases/stable/i386/ch-install-methods.en.html#s-file-descs
http://www.dk.debian.org/releases/stable/i386/ch-install-methods.en.html#s-install-floppies

--
Frank Damgaard | http://home3.inet.tele.dk/frda

Fra : oldenburg

Dato : 20-06-01 19:11

Mange tak, det var sådan noget i den retning jeg havde forestillet mig. Jeg
har siddet og kigget lidt på nogle af "mini"-distributionerne (Tiny Linux,
Peanut Linux, osv) men det kører ikke rigtig, synes jeg. Jeg vil undersøge
Debian-metoden lidt nærmere, det lyder fornuftigt. Mange tak!
Venlig hilsen Ulrik