myndighedens arbejdsrytme og tidsfordriv
Fra : struer

Dato : 21-07-06 02:55

Jeg flyttede til Thailand, giftede mig og adopterede min koned søn på
6 år. For at få registreret drengen som min søn i Danmark ventede
jeg på sagsbehandling i Struer kommune et helt år, Efter et års
venten skulle Struer kommune først spørge hos Indrigsministeren, IM
sendte mig til Familistyrelsen, Familistyrelsen sendte mig til Den
Danske Ambassade i Bangkok, Den Danske Ambassade sendte mig tilbage til
Familistyrelsen, Familistyrelsen spørgte hos Den Danske Ambassade om
papierne var i orden, hvortil Den Danske Ambassade i Bangkok svarede
"ikke vores afdeling", Så medens Familistyrelsen er på ferie spurgte
jeg hos statsamtet, der heller ikke ved hvordan jeg kan registrere min
adoptiv søn.

Er jeg den eneste dansker der får en sådan uforståendtlig behandling
af de danske myndigheder.

Erik Larsen

Fra : Holst

Dato : 21-07-06 08:31

struer wrote:

> [...]
> adoptiv søn.
>

> Er jeg den eneste dansker der får en sådan uforståendtlig behandling

Prøv at stil dit spørgsmål i news:dk.forbruger.offentlig-service

Fra : struer

Dato : 22-07-06 07:22

Holst skrev:

> Prøv at stil dit spørgsmål i news:dk.forbruger.offentlig-service

Hvorfor, er en adoption ikke en del af familie og barn ?

Erik

Fra : Holst

Dato : 22-07-06 07:42

struer wrote:

> Hvorfor, er en adoption ikke en del af familie og barn ?

Jo, det skulle man mene. Men dit indlæg handler jo egentlig ikke om
familie og barn, men derimod om den offentlige service.

Du kan også læse i fundatsen for gruppen, hvori du kan læse:

2. Beskrivelse:
Om boernerelaterede emner

3. Fundats:
Formålet med gruppen er diskussion af børnerelaterede
emner, så som:

* Graviditet og fødsel
* Ernæring / kostvaner
* Sovevaner
* Opdragelse
* Pasning (dagpleje/vuggestue/børnehave/SFO......)
* Børn og medier - underholdning/kvaliteten?
* Børnesygdomme
* Legetøj

Samt anden erfaringsudveksling generelt.

Gruppen er ikke beregnet til diskussion af "mangel-på-børn"
emner som f.x. adoptionprocessen og processen i.f.m.
kunstig befrugtning.

Ligeledes er annoncering af baby- / børneudstyr uønsket.
Gruppen må ikke anvendes til kontaktannoncer.

Du finder hele fundatsen her:

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.familie.barn

Fra : Kim

Dato : 22-07-06 14:13

"struer" <erikelarsen@hotmail.com> skrev
[...]

Systemet i en nøddeskal.

Er jeg den eneste dansker der får en sådan uforståendtlig behandling
af de danske myndigheder.

Garanteret ikke.
Reglerne er jo blevet dybt forstærket efter dansk folkeparti
er indtrådt på scenen.

Mit råd:
Få kontakt til div thai-dansk foreninger og få hjælp ( google )
eller få en advokat med speciale i disse sager, jeg kan anbefale
http://www.advolaw.dk

mvh kim

Fra : struer

Dato : 23-07-06 01:56

Holst skrev:

> [...]
> kunstig befrugtning.
>
> Ligeledes er annoncering af baby- / børneudstyr uønsket.
> Gruppen må ikke anvendes til kontaktannoncer.

OK, OK

Erik

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-07-06 09:54

struer wrote:

> OK, OK
>
> Erik

Tag ikke de selvbestaltede netbetjente for tungt, Erik. De keder sig bare.

Per V.

Fra : struer

Dato : 24-07-06 12:00

Kim skrev:

> [...]
> Få kontakt til div thai-dansk foreninger og få hjælp ( google )
> eller få en advokat med speciale i disse sager, jeg kan anbefale

Tak, det lyder som et godt råd, jeg prøver

Erik