Svar på hvilket 7/13-pol stik på bil/cv de~
Fra : Henrik

Dato : 21-07-06 02:24

I anden anledning er jeg "faldet over et dokument som hedder "Vejledning om
syn af køretøjer" og i dette omhandler kapitel 6 "EL-anlæg, lygter,
reflekser".

Jvfr. 6.01.310 (startende på side 6) kan man frit vælge mellem a) 7-polet
stik som vi har kendt i mange år, b) 13-polet stik med samme forbindelser
som førstnævnte + ben 8-13 placeret langs omkredsen eller c) 13-polet stik
som vi kender som "Jägerstikket".

Dvs. (efter min tolkning) at man frit kan vælge mellem de gængse stiktyper.

campingstuff.dk konkluderer dog lidt anderledes. netop at 13-pol
Multicon-West forbindelse ikke er lovligt.
http://makeashorterlink.com/?J57E2207D Dette forstår jeg ikke rigtigt. Det
eneste der er forskellen mellem de 2 Multicon-stik, er de ekstra bens (8-13)
afstand til "omkredsen". De er blot placeret et lille stykke fra kanten af
stikket, velsagtens for at give lidt mekanisk stabilitet. Nøgleordene må
være tolkningen af formuleringen "langs omkredsen" i vejledningen. Eller?

Se dokumentet "Vejledning om syn af køretøjer" her:
http://makeashorterlink.com/?W62E5107D

Dette skal bestemt ikke ses som et forsøg på at miskreditere Hans
Jørgen/campingstuff.dk hvis sider jeg gerne læser - blot et forsøg på at
afklare sagen (måske een gang til

Er der een der har fået en tolkning fra officiel side?

/Henrik

Fra : Carsten Stage

Dato : 21-07-06 08:27

Henrik wrote:

> Dette skal bestemt ikke ses som et forsøg på at miskreditere Hans
> Jørgen/campingstuff.dk hvis sider jeg gerne læser - blot et forsøg på
> at afklare sagen (måske een gang til

I forbindelse med at oplysningerne blev lagt på Campingstuff's sider, blev
færdselsstyrelsen spurgt til råds.

> Er der een der har fået en tolkning fra officiel side?

Færdselsstyrelsen er igen blevet spurgt pr. e-mail her til morgen. Vender
tilbage med svaret, når det kommer.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Carsten Stage

Dato : 11-08-06 16:02

Carsten Stage wrote:

> Færdselsstyrelsen er igen blevet spurgt pr. e-mail her til morgen.
> Vender tilbage med svaret, når det kommer.

Så kom svaret, og det maner enhver tvivl om lovligheden af Multicon-West i
jorden:

-------------------------------------
Kære Carsten Stage

Når der i pkt. 6.01.310 (1) b) står "anbragt langs omkredsen" skal det
forstås helt bogstaveligt.

Det omtalte stik benævnt "Multicon" er lovligt ved synsfri sammenkobling, da
position 8-13 er anbragt langs omkredsen.

Det omtalte stik benævnt "Multicon-West" er derimod ikke lovligt ved synsfri
sammenkobling, da position 8-13 er anbragt i en vis afstand fra omkredsen
(og dermed ikke langs omkredsen).

(....)

Med venlig hilsen/Best Regards
Mikael Spang-Hanssen

Chefkonsulent/Chief Consultant

Færdselsstyrelsen, Bilteknisk Afdeling
Road Safety and Transport Agency

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Ole Sørensen

Dato : 13-08-06 23:13

Carsten Stage <stage_nospam@fabel.dk> skrev:

>Så kom svaret, og det maner enhver
>tvivl om lovligheden af Multicon-West i
>jorden:

Klip

--
Hej Carsten
Det svar (men jeg kunne ikke finde det da jeg så dit spm. første

Ole