noget om chipning
Fra : Ukendt

Dato : 20-07-06 21:05

Hej NG.
Jeg har lige været med den ene kat til det årlige eftersyn.
Desværrer er hans øre tush meget utydelig. æv.
Det kan man jo ikke vide når den bliver lavet, så intet ondt der
Men jeg tænkte på at få ham chippet. Det må da være fremtiden.

Men min dyrlæge sagde at dem der ryder op, på vejene her, de kigger ikke
engang efter øretato.
Det er kun hunde hun anbefaler der bliver chippet.
Ja katte bliver ikke tjecket, så det var spild af penge.
Hun kunne nu læse hvad der stod efter 60 sec. læsning, i begge ører.

Men er det sådan i hele landet at katte uden en øretato er en vildkat,
selvom den er chippet?

Jeg bliver gladere og gladere for min indhegnede have.

Mvh Allan

Fra : Sanni

Dato : 20-07-06 21:20

Min hankat, som er chippet har lige været væk en uge. Jeg ringede til
dyrlægeren politi og Falck
Her er svarene:
Politi var mere interesseret i at få min cpr nr, end kattens chipnummer og
forøvrigt havde de ikke en chiplæser og de havde da osse andet at tage sig
til end at køre til dyrlæge og få undersøgt om en funden kat var chippet.
Falck tjekkede overhovedet ikke om katte var chippede, hvis de ikke var
tatooverede, så var det bare ærgeligt, for hvis min kat var død og ikke
øremærket, blev den smidt i en container og kørt til destruktion, uden at
jeg fik besked.
Jeg skal måske lige tilføje at mine katte er i løbegård normalt.
Jeg synes at det er for ringe at man laver et landsdækkende
registreringsdatabase uden at sørge for at hhv politi og falck har en
læser.
så vidt jeg er orienteret koster sådan en fætter ca. 800,- kr

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-06 21:37

"Sanni" <pythagoras@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> læser.
> så vidt jeg er orienteret koster sådan en fætter ca. 800,- kr
Æv dog
og jeg håber jer læser dit inlæg korekt
Altså så du har fået ham hjem igen.

Mine har halsbånd på og er hegnet inde og har dårlige øremærker.

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-06 06:23

> Mine har halsbånd på og er hegnet inde og har dårlige øremærker.
>
> Mvh Allan

Buster får heller ikke lov til at gå ud uden halsbånd. Han ved endda at når
halsbåndet komemr frem må han komme ud, og bliver det gemt væk, ja så kommer
han ikke ud foreløbig.
Nu går Buster jo også frit, dvs. han forlader matriklen (ja, jeg ved hvad
der står i den danske lovgivning). Men han tør ikke gå ret langt, for sa kan
han ikke finde hjem igen. Han gå som regel kun 100-200 meter væk, men det er
jo også langt nok tila t der kan ske noget.

Jeg havde overvejet at chippe Buster, da hans øre-tatoo er lidt svær at
læse, især i det ene øre. Men efter at have læse denne tråd tror jeg ikke
det er noget jeg gør lige nu.

Louise

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-06 22:13

"Sanni" <pythagoras@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Min hankat, som er chippet har lige været væk en uge. Jeg ringede til
> dyrlægeren politi og Falck
> Her er svarene:

Klip en masse gode ting og en masse æv ting for katte

Og jeg glemte lige at skrive at jeg og kattene er bor i Hundested.
Da jeg boede i Hørsholm fik jeg en tlf opringning fra falk, da en af mine
katte var kørt ned de fandt nu tlf på halsbåndet som det første.

Det var en der var en af falks kunder, der ringede til dem, og sagde hun
havde kørt en kat ned.

Mvh Allan

Fra : Heidi

Dato : 20-07-06 22:17

<klip> Falck tjekkede overhovedet ikke om katte var chippede, hvis de ikke
var
> tatooverede, så var det bare ærgeligt, for hvis min kat var død og ikke
> øremærket, blev den smidt i en container og kørt til destruktion.
</klip>

Jep, det er sådan det er, en chipning er at gøre katten og en selv en
bjørnetjeneste. Her i Vordingborg samler Vejvæsnet trafikdræbte dyr op, og
de tjekker heller ikke for chip.
Dyrlæger gør det faktisk heller ikke altid, har jeg oplevet :o

Har talt med Falck, der siger at det kun er de stationer med dyreambulancer
der overhovedet har en chiplæser, til gengæld nægtede de kategorisk at
oplyse hvilke stationer der har en dyreambulance - flot kundeservice *not*

Politiet her i byen optager ikke rapporter på katte, da de figurerer som
"ting" så - så nemt er det. Her er den ingen hjælp at hente.

Håber der snart kommer en katte-lov, så de ikke fremover skal være
fredløse - de kære katte...

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor - og Goofis plejemor
http://hei.homepage.dk/goofi.html

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-06 22:51

"Heidi" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fredløse - de kære katte...
>
> --
> Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor - og Goofis plejemor

Jeg bliver gladere og gladere for deres halsbånd

Men lidt virker øremærkningen vel, Det tror jeg på.
Den viser at katten er ejet et sted. Hvis den er rigeristreret et sted. He
He
Og kan finde hjem

Mvh Allan

Fra : Steen Eugen Poulsen

Dato : 21-07-06 13:35

Allan wrote:
> [...]
> Det kan man jo ikke vide når den bliver lavet, så intet ondt der
> Men jeg tænkte på at få ham chippet. Det må da være fremtiden.

Jeg har lige fået registreret min kat, og i første omgang troede jeg at
chipen var sagen, men der er ingen der gider bruge tid på chippen.

Som det er nu, skal Politi/Falk investere en masse penge i udannelse og
udstyr, som der skal være plads til i deres biler og andre steder

Måske om en 10 års tid når alle menesker har en chip i nakken...

Mvh.
Steen

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-06 22:51

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
> Jeg har lige været med den ene kat til det årlige eftersyn.
> Desværrer er hans øre tush meget utydelig. æv.

Tak for jeres kedelige svar.

Nå men Rocke kommer glad hjem fra haven, med halsbåndet i munden, når han
har smidt det. He He dygtig kat med stort bytte til mig.

Så det må jeg jo nøjes med.

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-06 23:01

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
Ja kedelige for kattene´s ve og vel og ikke for mig

Gid der sker noget med en ny kattelov, så det ikke kun er hunde der bliver
chippet.
For det bliver de her.

Mvh Allan