Fullrate - IpTelefoni delen
Fra : Ronnie

Dato : 20-07-06 09:57

Hej NG

Jeg har efter et langt træk, endelig fået mit fulrate op og køre.

Internet delen ser ud til at køre fint, men telefon delen syntes jeg halter
lidt, så vil lige høre om der en herinde der har samme oplevelse som mig.

Routeren har lys i "VoIP", mens "Phone 1" dioden kun lyser når jeg får
klartone i telefonen. Jeg mener at i starten lyste "Phone 1" dioden
konstant, hvad gør Jeres ?

Problemet er at jeg ikke kan vælge genopkald eller en fra adressebogen, da
jeg så kun lige få en klartone og så smider den forbindelsen. Men hvis jeg
løfter røret, får klartone og så ringer op, så virker det. (har dog haft et
par enkelt episoder, hvor jeg skulle løft/læg på/løft røret får at beholde
klartonen).

Har I også sådanne oplevelser ?

PS
Jeg ved godt at dk.teknik.iptelefoni er den rigtig gruppe, men det er her
der er mest snak om fullrate, så tager chancen (og det er jo også mest om
udbyder).

Mvh Ronnie

Fra : Bakken

Dato : 20-07-06 10:49

> [...]
>
> Routeren har lys i "VoIP", mens "Phone 1" dioden kun lyser når jeg får
> klartone i telefonen. Jeg mener at i starten lyste "Phone 1" dioden

Jeg har fået FR i tirsdags - selv om det faktiske skift fra Cybercity
foregik allerede mandag.
Forbindelseshastigheden er MEGET svingende, synes jeg, ( jeg har bestilt
5M/1M med fast IPadresse ) og telefonidelen virker slet ikke !
Jeg har mailet til Fullrate om problemet i tirsdags, men har stadig intet
svar modtaget.
Jeg har den trådløse Zyxel 2602, og den har ingen "VoIP" diode ???
Men Phonedioden lyser når telefonen er offhook og er slukket når den er
onhook.
Kun en skam at jeg ikke kan ringe til nogen

Mvh
Bo

Fra : Ronnie

Dato : 20-07-06 11:28

"Bakken" <sospam@spamno.no> wrote in

> [...]
> er onhook.
> Kun en skam at jeg ikke kan ringe til nogen

Hej Bo

Du skal ringe, istedet for at maile (Hvis du har mobil)

Tak for svaret

Mvh Ronnie

Fra : Martin Schultz

Dato : 20-07-06 11:20

Ronnie <webkonto@FJERNgmail.com> skrev 2006-07-20:
> [...]
>
> Routeren har lys i "VoIP", mens "Phone 1" dioden kun lyser når jeg får
> klartone i telefonen. Jeg mener at i starten lyste "Phone 1" dioden
På zyxel 2602 routeren skal Phone 1 kun lyse når du løfter røret eller
der er nogen der ringer til dig.

> [...]
> par enkelt episoder, hvor jeg skulle løft/læg på/løft røret får at beholde
Det er sikkert telefonen der sender numrende forhurtigt til routeren.
Det burde Fullrate kunne lave ved at skrue på routeren.

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.

Fra : Ronnie

Dato : 20-07-06 11:27

Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> wrote in

> [...]
> Det er sikkert telefonen der sender numrende forhurtigt til routeren.
> Det burde Fullrate kunne lave ved at skrue på routeren.

Hej Martin

Tak for svaret. Så må jeg på den igen (har ringet en del til dem på det
sidste).

Ellers syntes jeg det virker lovende.

Mvh Ronnie

Fra : Brian K

Dato : 21-07-06 03:15

"Ronnie" <webkonto@FJERNgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> halter
> lidt, så vil lige høre om der en herinde der har samme oplevelse som mig.

Hej

Hos mig virker det hele perfekt.

8mB/1mB

mvh