Computeren kører langsommere og langsommer~
Fra : Christian Jørgensen

Dato : 19-06-01 00:03

Hey!

Min storebrors computer kører langsommere og langsommere jo længere tid den
kører.. til sidste begynder musen også at hakke... alt det sker efter ca. en
times tid!
Efter en reboot er den klar igen på fuld hastighed!

Jeg aner ik hvad der er galt! Nogen der kan hjælpe bare en smule??

Mvh
Christian

Fra : JLL

Dato : 19-06-01 01:26

Det lyder som der er meget lidt plads til swap filen.
Hvormeget ram er der og hvormeget plads er der tilbage på harddisken??

Fra : Mark B. Andersen

Dato : 19-06-01 13:59

Hej

Tag lige og tjeck din swap fil størrelse (som en anden også har nævnt) -
normalt bliver den automatisk styrret af windows (hvis du ikke ved hvordan
man ændre swapfil størrelsen - så styrrer win. garenteret det for dig!) ,
hvilket vil sige du reelt skal tjecke hvor meget fri plads du har på windows
partitionen.

Hvis du har masser af plads og er sikker på at win. styrrer swapfilen for
dig... eller at du idet mindste at specificeret en fast swapfil størrelse på
mindst 2x"antal RAM"... tja hvad så?

Hvis jeg var dig ville jeg randsage min beholdning af programmer, da dårligt
programmerede progz kan indeholde "memory leaks" - dvs. de står og bruger
mere og mere hukommelse! Generelt er dette ikke særligt udbredt blandt pro.
firmaer, men hvis man selv har været i gang med C++ eller har et lidt
suspekt program inde (af nogle hackere der anser sig selv for at være
geniale til at programmere... fordi de "hand coder" det hele.. og derfor
mange gange overser et "mem. leak".) kan det være en mulighed..
Derfor. Tjeck lige de installede programmer...

Venlig Hilsen
Mark B. Andersen

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 26-06-01 23:20

Tak for svarene
Nu har jeg hentet min brors maskine herhjemme og kigger på den i mornge

Mvh
Christian