Hvad er der galt?!
Fra : Phecdaret

Dato : 19-07-06 22:29

Hej alle!

Hvad er der i vejen med følgende kode:

<%

Response.Write "<a href="http://www.html.dk">Her er et link til
html.dk</a>"

%>

Jeg kan simpelthen ikke få den til at skrive links med
"Response.Write".

Håber I kan hjælpe.

Mvh Phecdaret

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Zedeler

Dato : 19-07-06 23:03

Phecdaret wrote:
> [...]
> html.dk</a>">
>
> Jeg kan simpelthen ikke få den til at skrive links med

Hvis du har lyst til at skrive et anførselstegn i resultat-dokumentet,
kan man så skrive

Response.Write """

?

Mvh. Michael.
I am less likely to answer usenet postings by anonymous authors.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-07-06 23:20

Michael Zedeler wrote:

> Hvis du har lyst til at skrive et anførselstegn i resultat-dokumentet,
> kan man så skrive
>
> Response.Write """

Eller anvende apostrof i stedet inde i den streng, der skal udskrives:

Response.Write "<a href='Her'>http://www.html.dk'>Her er et link til html.dk</a>"
__________

Eller escape anførselstegn inde i den streng, der skal udskrives:

Response.Write "<a href=\"http://www.html.dk\">Her er et link til
html.dk</a>"

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-07-06 23:34

Erik Ginnerskov skrev:

> [...]

Jeg tror Michael stillede et retorisk spørgsmål (man kan nemlig
ikke skrive som ovenstående).

> Eller anvende apostrof i stedet inde i den streng, der skal
> udskrives:
>
> Response.Write "<a href='Her'>http://www.html.dk'>Her er et link
> til html.dk</a>" __________

Det er en mulighed. Det hjælper bare ikke hvis man har en streng
hvor der både skal anvendes " og ':

   <button onclick="alert('Hej');">

> Eller escape anførselstegn inde i den streng, der skal
> udskrives:

Det er den generelle metode - i vbscript (der typisk anvendes med
asp) er det bare med "" - ikke med \".

> Response.Write "<a href=\"http://www.html.dk\">Her er et link
> til html.dk</a>"

Ovenstående virker formentlig i JScript, men *ikke* i vbscript. Med
vb's escapesyntaks bliver det:

Response.Write "<a href=""http://www.html.dk"">Her er et link
til html.dk</a>"

En editor med farvemarkering og kendskab til asp/vbscript gør det
en hel del lettere at holde styr på antallet af anførselstegn i en
streng.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-07-06 00:21

> Det er en mulighed. Det hjælper bare ikke hvis man har en streng
> hvor der både skal anvendes " og ':
>
> <button onclick="alert('Hej');">

Der kan jeg godt se, at metoden kommer til kort. Der mangler lige et enkelt
tegn at vælge imellem.

> [...]
> asp) er det bare med "" - ikke med \".

> Ovenstående virker formentlig i JScript, men *ikke* i vbscript. Med

Så lærte jeg også lidt i dag.

> En editor med farvemarkering og kendskab til asp/vbscript gør det
> en hel del lettere at holde styr på antallet af anførselstegn i en
> streng.

Forslag? Stone's WebWriter kan ikke det trick. Den laver noget rod, hvor
kode og strenge bliver rodet sammen med samme markering.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jørn Andersen

Dato : 20-07-06 01:16

On Thu, 20 Jul 2006 01:21:17 +0200, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

>Forslag? Stone's WebWriter kan ikke det trick. Den laver noget rod, hvor
>kode og strenge bliver rodet sammen med samme markering.

Der er flere på markedet.
NotePad++ er en gratis editor
<url: http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/site.htm>
- den mangler dog nogle af de HTML-redigerings-ting, som findes i
Steens, men hvis det overvejende er ASP, er den efter min mening OK.

UltraEdit koster penge, men kan lidt mere.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-07-06 08:51

Jørn Andersen skrev:

> [...]

> - den mangler dog nogle af de HTML-redigerings-ting, som
> findes i Steens, men hvis det overvejende er ASP, er den efter

Jeg har anvendt Homesite 5 i nogle år - her er der glimrende
farvemarkering (men det er også et betalingsprogram).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 21-07-06 00:05

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> Jørn Andersen skrev:
>
> [En editor med farvemarkering og kendskab til asp/vbscript...]

> Jeg har anvendt Homesite 5 i nogle år - her er der glimrende
> farvemarkering (men det er også et betalingsprogram).

TSW Webcoder 5 har jeg brugt i en del år nu - den funker bare.
Syntksfarvning til asp, php, html, css - u name it
og så er den dansk!

www.tsw.dk

/lasse