Hundehviskeren på TV2 - en gang til!
Fra : Hanne Engermann

Dato : 19-07-06 20:28

Dette er ganske vidst et katteforum, men alligevel ......

Stem Hundehviskeren ud (en gang til)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4525687.html?for

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-06 21:21

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Stem Hundehviskeren ud (en gang til)

Nope.....
Har set de fleste af programmerne og der er altså ikke noget i hans metoder,
der kan bringe mit p*s i kog....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Hanne Engermann

Dato : 20-07-06 00:38

> Buffy skrev:
>
> Nope.....
> Har set de fleste af programmerne og der er altså ikke noget i hans
metoder,
> der kan bringe mit p*s i kog....
>
> --
> Mvh. www.tjekmig.dk
> http://tjekmig.dk/forum/
> Beskriv din hund på:
> http://tjekmig.dk/hotornot/

Linkt til den (lange) artikel på DKK´s hjemmeside
http://www.dansk-kennel-klub.dk/337/1/1/1607

Her er et link til et sagsanlæg mod manden. (klik på teksten)

Vivi Gelsagers artikel om positivt lederskab
(kan læses i sin fulde længe her:
http://www.dch-danmark.dk/Positivt_lederskab.htm)

Citat derfra:

"Hvordan bliver man en god leder for sin hund

Skab tryghed, vær altid den samme, skæld ikke ud, anvis i stedet andre
muligheder.

Betragt altid din hund som en samarbejdspartner, en kollega og ikke en
modpart, kæmp aldrig kampe med hunden.
En stærk leder nedværdiger sig ikke til fysiske kampe.

Gennem leg og samvær uddannes en hvalp til voksen hund, aldrig gennem
tvang.

For år tilbage var eneste opdragelsesmetode, tvang og negativ
bekræftelse ved uønsket adfærd.
Dette virkede, vil nogen påstå, ja!! men hunde opdraget med tvang og
negativ påvirkning, er uden livsglæde, energi og mod.

Husk, det er den svage leder, som konstant skal have bekræftet sit
lederskab, derfor: Ikke tåbelige forbud blot for forbudets skyld, ikke
for mange forbudsøvelser."

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-06 08:36

> [...]

> Husk, det er den svage leder, som konstant skal have bekræftet sit
> lederskab, derfor: Ikke tåbelige forbud blot for forbudets skyld, ikke

Hvem definerer så, hvad der er tåbelige forbud ?
Jeg forventer f.eks., at det er mig, der først til døren, når det ringer på.
Når så folk er kommet ind, får hundene lov til, at hilse på.

Nu arbejder Cesar jo med hunde, hvor ejerne helt har mistet kontrollen over
situationen.
Hunden har også brug for, at der er en leder. Det gør hunden mere tryg og
afslappet, i det daglige. Hvis flere hundeejere kunne vise et lederskab over
for deres hund, ville der jo heller ikke være så mange problemhunde, som
desværre ender med, at blive aflivet, bare fordi hundeejeren ikke magter
opgaven.

Jeg kan som sagt ikke se noget forkert i hans metoder. F.eks i det sidste
program jeg så, hvor en lille hund ikke vil gå i snor. Det bliver jo ikke
bedre af, at ejerne prøver at trække den afsted i snoren. Cesar tager hunden
ud af huset og et stykke væk, så den kan gå hjemad, imod sit hus, hvilken
den så gør, uden probs.

Nå, men vi er vist OT, her i kattegruppen. Samme diskussion kører i
hundegruppen.....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Franch Helmuth-Søren~

Dato : 20-07-06 23:26

> Hanne Engermann skrev:
> Dette er ganske vidst et katteforum, men alligevel ......

> [...]
Det vil jeg meget gerne være een af dem, som giver dig medhold i
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Og Lad os få det Dyre-politi
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Med venlig hilsen
Franch Helmuth-Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 21-07-06 17:39

Franch Helmuth-Sørensen wrote:

> Det vil jeg meget gerne være een af dem, som giver dig medhold i
> !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
> Og Lad os få det Dyre-politi

> Med venlig hilsen
> Franch Helmuth-Sørensen
> - Tøm kattebakken ved privat svar

OT.
Franch har jeg ikke lige set dig i avisen, synes navnet virker bekendt

--
Hilsen Denise