sendmail
Fra : lauer

Dato : 18-06-01 23:40

Jeg har en anelse om at min sendmail ikke virker
Jeg tror ikke at jeg har sat den rigtigt op da jeg ikke kan sende en email
med den.

I loggen står der :
Jun 18 22:01:12 lauer-debian sendmail[26324]: My unqualified host name
(lauer-debian) unknown; sleeping for retry

og når jeg prøver at sende en email står den bare stille....

nogen der har en løsning?

venlig hilsen
Jesper Laursen

Fra : Sven Esbjerg

Dato : 19-06-01 00:24

"lauer" <webmaster@lauer.dk> writes:

> I loggen står der :
> Jun 18 22:01:12 lauer-debian sendmail[26324]: My unqualified host name
> (lauer-debian) unknown; sleeping for retry

Du skal have et hostname a la foo.bar . Du kan også bare være grov og
kalde din maskine for foo.

--
Sven

Fra : lauer

Dato : 19-06-01 00:34

> Du skal have et hostname a la foo.bar . Du kan også bare være grov og
> kalde din maskine for foo.

hvordan ændre jeg hostname ?
eller det navn jeg har angivet som hostname i sendmail ?

venlig hilsen
Jesper Laursen

Fra : Kim Nielsen

Dato : 19-06-01 05:56

> hvordan ændre jeg hostname ?
> eller det navn jeg har angivet som hostname i sendmail ?

Jeg tror hellere du skal lave det rigtigt .. enten læser du sendmail
dokumentationen eller også retter du host navnet i /etc/sendmail.cf
(mener jeg den hedder)

/Kim
--
"NetBSD -- Runs on 27 different platforms. Microsoft can barely make
theres run on one."

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 19-06-01 07:28

Kim Nielsen wrote:

> Jeg tror hellere du skal lave det rigtigt .. enten læser du sendmail
> dokumentationen eller også retter du host navnet i /etc/sendmail.cf
> (mener jeg den hedder)

# my official domain name
# ... define this only if sendmail cannot automatically determine your domain
#Dj

Skift '#Dj' ud med 'DJmaskinensnavn'

--
Ole Michaelsen
Copenhagen, Denmark

Fra : Kim Nielsen

Dato : 19-06-01 05:51

> Du skal have et hostname a la foo.bar . Du kan også bare være grov og
> kalde din maskine for foo.

Tja .. eller installere qmail :)

/Kim