An error occurred ...
Fra : Mette

Dato : 19-07-06 11:06

Hej gruppe,

I forbindelse med at jeg er ved at opdatere mit website, kommer denne
meddelelse, når jeg vil gemme en opdateret fil:

"an error occurred accessing your FrontPage webfiles. Authors: if authoring
against a web server please contact the webmaster. Webmasters: please see
the server's system log for more details".

Resultatet er at jeg ikke kan gemme noget som helst. Jeg har forsøgt at
lukke FrontPage ned flere gange og tænde igen, men fejlen er der igen.

Hvor finder jeg serverens system log for at se de yderligere detaljer?
Hvad kan jeg i det hele taget gøre for at få systemet til at virke igen?

Dette er ikke sket før i de syv år jeg har brugt FrontPage.

Det er FrontPage 2000 og XP home på IE6.

Jeg ville være meget glad hvis nogen kunne hjælpe mig på sporet.

Mette
remove mes for direct reply
------
Outgoing messages checked with Norton AV

Fra : Mette

Dato : 19-07-06 12:44

"Mette" <amesheindorff@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er FrontPage 2000 og XP home på IE6.
>
> Jeg ville være meget glad hvis nogen kunne hjælpe mig på sporet.

Mystikken breder sig. Jeg har lige talt med Microsoft, og de giver ikke
gratis support på FrontPage2000, men kan eventuelt - kun eventuelt - hjælpe
mod en passende betaling på omkring 1.000 kr., sådan bare til at starte med
!!! Alternativt kunne jeg "bare" købe den seneste version af FrontPage til
omkring 1.000 kr.

Jeg fik så den ide at prøve at gemme filen til et andet navn, og det går
fint! På det nye navn kan jeg tilsyneladende også ændre i filen og gemme
ændringerne på normal måde. Jeg ville så ændre navnet på den nye fil tilbage
til det oprindelige filnavn, men det kan ikke lade sig gøre! Her starter
hele molevitten forfra med "an error occurred o.s.v."

Da det er et kæmpe websted med omkring 900 sider, er jeg ikke helt varm på
at ændre alle filnavnene, selv om det muligvis i sidste instans bliver den
eneste løsning.

Er der ikke nogen der kan give et godt råd??

Mette
remove mes for direct reply
------
Outgoing messages checked with Norton AV

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 19-07-06 19:42

Mette skriblede:

> [...]
> authoring against a web server please contact the webmaster.
> Webmasters: please see the server's system log for more details".

Prøv at lave rettelserne lokalt på din pc og
upload så de ændrede filer til serveren.

> Resultatet er at jeg ikke kan gemme noget som helst. Jeg har forsøgt
> at lukke FrontPage ned flere gange og tænde igen, men fejlen er der
> igen.

Det hjælper jo nok ikke at lukke FP, hvis det
er serveren der ikke tillader at gemme de nye
filer.

--
Lars Fragstrup

Fra : Mette

Dato : 19-07-06 21:17

"Lars Fragstrup" <not@dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> upload så de ændrede filer til serveren.

> Det hjælper jo nok ikke at lukke FP, hvis det
> er serveren der ikke tillader at gemme de nye

Tak for dit svar. Problemet er netop blevet løst med hjælp fra en læser af
gruppen, som svarede privat. Sitet er blevet opdelt i 4 mindre "naturlige"
afsnit på min pc, med hver sit website, som herefter kan uploades til
serveren, hvor det samlede site ligger, når der er ændringer. Brugerne
mærker intet, det er kun for mig selv, det er blevet en anelse mere
besværligt. Hovedsagen er at det virker Jeg var ellers ved at blive
helt svedt her i sommervarmen (!) ved tanken om at skulle ændre rub og stub.

Mette
remove mes for direct reply
------
Outgoing messages checked with Norton AV