killinger uden mor
Fra : Jønne

Dato : 18-07-06 09:25

vi har 3 killinger på ca. 5 uger hvis mor er blevet kørt ned!! Hvad fodrer
vi dem med og hvor tit??? er der andet vi skal gøre for dem i forbindelse
med den daglige pleje, ville jo nødigt have at de gik til!!

Fra : Janne

Dato : 18-07-06 11:44

> [...]
> vi dem med og hvor tit??? er der andet vi skal gøre for dem i forbindelse
> med den daglige pleje, ville jo nødigt have at de gik til!!

Hej

Prøv også at sætte det ind på Katteforum og dekatten, der er der mange
opdrætter, der kan fortælle dig om disse ting. måske er der en der har
en missemor med killinger som gerne vil hjælpe. Pøj Pøj...Her er
linkene..

http://forum.katteforum.dk/

http://www.dekatten.com/vb/index.php

Med venlig hilsen
Janne
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gainsbourg

Dato : 18-07-06 14:33
Fra : Tina M.

Dato : 18-07-06 21:46

"Jønne" <jonne@REMOVEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> vi har 3 killinger på ca. 5 uger hvis mor er blevet kørt ned!! Hvad fodrer
> vi dem med og hvor tit??? er der andet vi skal gøre for dem i forbindelse
> med den daglige pleje, ville jo nødigt have at de gik til!!

Prøv, at tilbyd dem moset torskerogn i Creme Fraiche - de er gamle nok til,
at kunne spise selv.
Opblødt killingetørfoder - gerne et lødigt fra dyrehandleren...såsom Kitten
fra Royal Canin.
Modermælkserstatning skal de også have, og burde kunne drikke selv.
KMR fra dyrlægen eller velass. dyrehandlere.
Råt hakket oksekød er også et hit.

Hav dem på et lille område, og stil også et par bakker ind til dem med
IKKE-klumpende grus - grunden til, at det skal være ikke-klumpende er fordi,
de smager på alt i den alder, og det er ikke godt med klumper i de små
maver.
Når de har spist eller leget, så sæt dem op i bakken, og skrab med
forbenene, så plejer, de at forstå pointen.
Hvis de ikke forstår, så tør dem med en fugtig vatrondel bagi, det virker
stimulerende som mors tunge, og de vil tisse/lave - ros dem, hvis de er i
bakken.

Vend gerne tilbage, hvis I har flere spm.

Held og lykke med dem

--
Mvh, Tina
www.heart-and-soul.dk

Fra : Charlotte

Dato : 19-07-06 08:22

Det gør mig ondt at høre, har selv prøvet den situation og det var bestemt
ikke sjovt.
Jeg kogte lys fisk dvs. fladfisk og torsk og mosede det i killingemælk, det
var de helt vilde med, kylling gik også an.
Mine gik på en lille bakke fra dag et det var jeg meget heldig med. Men det
er svært at stå med sådan nogle små størrelser når man så samtidig er ked af
at have mistet moderen.
Held og lykke med de små.

Charlotte

Hent en gratis SPAMfighter her.