Andet multimedie
bentjuul 3670
Grafik/harddisk behov til adobe programmer
Fra : Tine Faith Rasmussen

Dato : 18-07-06 09:29

Kære Nyhedsgruppe

Jeg er i gang med at købe en bærbar computer, men jeg er i tvivl om hvilke
grafik behov/harddisk behov jeg har når jeg skal benytte adobe programmer.
Det drejer sig om Photoshop, Indesign, illustrator, Reader....
Evt også Micro.Dreamveawer.
Er der en der kan give mig et fingerpeg om hvad jeg minimum skal bruge?
Eller hvor jeg kan finde det?Kan ikke komme igennem til adobes hotlinie..
Tror samtlige er taget på ferie..
Hilsen Tine

Fra : LarsJ

Dato : 18-07-06 15:18

Tine Faith Rasmussen skrev:
> [...]
> Er der en der kan give mig et fingerpeg om hvad jeg minimum skal bruge?
> Eller hvor jeg kan finde det?Kan ikke komme igennem til adobes hotlinie..

Harddiskstørrelse er ikke så væsentlig ifht programmerne - ingen af dem
fylder så meget, at de tager væsentligt op på en alm. bærbar HD i dag.
Creative Suite 2 fylder kun 3 GB.
Filerne kan fylde en del, men kan du supplere langt billigere med
eksterne diske. Derimod bør du satse på en masse ram, gerne et par GB,
en kraftig processor (f.eks. Intel Core Duo) og en skærm med høj
opløsning. Sørg for at den bærbare har VGA-out så du kan slutte en
ekstern skærm til, når du blive træt af at arbejde på en "lille"
notebook-skærm.
Grafikkortet er ikke helt så afgørende til den type programmer, de flest
standardkort kan sagtens følge med.

Lars