Kat og flytteri
Fra : Morten Snedker

Dato : 16-07-06 21:03

Knytter katte sig til menneskene eller stedet?

Vi flytter en gang til april næste år. I øjeblikket bor vi landlige
omgivelser, hvor katten frit kan være inde som ude.

Men når vi flytter bliver det til et villa-kvarter, hvor jeg tror det
både vil være træls for katten og os, at den er med.

Min svigerinde og hendes mand er netop flyttet i hus langt ude på
bøh-landet, og har tilbudt at den gerne må bo der. Er det et godt
tilbud set med katteøjne?

Fra : Morten Larsen

Dato : 16-07-06 21:32

On Sun, 16 Jul 2006 22:03:14 +0200, Morten Snedker <morten@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>
>Min svigerinde og hendes mand er netop flyttet i hus langt ude på
>bøh-landet, og har tilbudt at den gerne må bo der. Er det et godt

Vores erfaring fra dengang, vi flyttede fra den ene ende af København
til den anden fra et hus til et andet, var, at vore to katte var mere
bange for, at vi blev væk, end vi var bange for, at de blev borte. De
klistrede til os, mens flyttelæsset blev båret ind.

vh Morten

Fra : Heidi

Dato : 16-07-06 21:44

<klip> Knytter katte sig til menneskene eller stedet?

Efter min bedste overbevisning, så er de fleste katte fløjtende ligeglade
med mennesker, bare der er nogle der fodrer, kæler, elsker dem, og ordne
kattebakken :o

Spørgsmålet er vel mere om _i_ kan undvære jeres kat?

Hvis man omplacerer en kat, skal man huske at holde den inde i en rum tid
(her er der forskellige meninger, jeg vil mene 3-4 uger) samt at informere
det eller de katteregistre hvor katten er optaget, hvis den skulle fare
vild.

---
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : S. Hansen

Dato : 17-07-06 15:09

On Sun, 16 Jul 2006 22:44:12 +0200, "Heidi"
<zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> wrote:

> [...]
>vild.
>
>---
>Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Hvordan hulen kan en kat fare vild ???

En kat må ikke forlade ejerens ejendom, og så store ejendomme findes
der vel ikke i byerne. ?

Steen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 17-07-06 15:17

Den Mon, 17 Jul 2006 16:09:16 +0200 sendte S. Hansen
<skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> følgende røgsignaler:

>Hvordan hulen kan en kat fare vild ???

Godt spørgsmål.

>En kat må ikke forlade ejerens ejendom, og så store ejendomme findes
>der vel ikke i byerne. ?

Det skulle man jo ikke mene, men mange katteholdere (man kan efter
sigende ikke eje en kat) mener at lige præcis deres "lille misser"
skal have lov til at pisse og skide i andre menneskers haver.

Her får kattene et skud med vandpistolen eller skulle jeg sige
"løgpistolen", da der er 100% løgsaft i. (Glimrende biologisk våben og
så dufter det jo skønt.)

--
Hr. Jensen

Getz er ikke noget man hører -
Det er noget man kører

Fra : Heidi

Dato : 17-07-06 16:48

<klip> Det skulle man jo ikke mene, men mange katteholdere (man kan efter

*plonk*

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-06 15:22

"S. Hansen" <skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> En kat må ikke forlade ejerens ejendom, og så store ejendomme findes
> der vel ikke i byerne. ?

Katten ved jo ikke, at den ikke må forlade ejerens ejendom....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : S. Hansen

Dato : 18-07-06 09:01

On Mon, 17 Jul 2006 16:22:21 +0200, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>Katten ved jo ikke, at den ikke må forlade ejerens ejendom....

Nej men det ved dens ejer forhåbentlig. For man sætter sig vel ind i
reglerne inden man køber/får et husdyr. Og så er det op til ejeren at
sørge for at katten (eller andre husdyr) ikke forlader ens egendom -
for ellers holder man vel ikke husdyr.

Steen

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-06 11:02

"S. Hansen" <skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nej men det ved dens ejer forhåbentlig.

Nej, det tror jeg faktisk ikke, at alle kattejere er klar over.

>For man sætter sig vel ind i
> reglerne inden man køber/får et husdyr. Og så er det op til ejeren at
> sørge for at katten (eller andre husdyr) ikke forlader ens egendom -
> for ellers holder man vel ikke husdyr.

Jeg tror, at folk sætter sig ind i dyrets pasning og pleje, før de anskaffer
det.
Jeg tror som sagt ikke, at alle folk er klar over, at katten kun må opholde
sig på egen matrikel.
Der er selvfølgelig også de kattefolk, der udemærket ved, at deres kat måske
genere omgivelserne, men så bare er ligeglade. Det har jo altid været sådan,
at katten går ( og sk*der ), hvor det passer den.
Synes dog, at flere og flere katteejere, bygger løbegårde og/ eller har
indekatte og dermed overholder de også loven, til fordel for både naboer og
katten selv.
Der går dog nok en del år endnu, før alle katteejere holder katten(e) på
egen matrikel, hvis det nogensinde sker....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Heidi

Dato : 17-07-06 16:47

> Hvordan hulen kan en kat fare vild ???
>
> En kat må ikke forlade ejerens ejendom, og så store ejendomme findes
> der vel ikke i byerne. ?
>
> Steen

*plonk*

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-06 15:27

"Morten Snedker" <morten@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Min svigerinde og hendes mand er netop flyttet i hus langt ude på
> bøh-landet, og har tilbudt at den gerne må bo der. Er det et godt
> tilbud set med katteøjne?

Det kommer jo an på, hvor knyttet i er til katten og omvendt ?
Vi skal også flytte fra land til by, på et tidspunkt.
Vores plan er så, at lave en løbegård til vores 5 katte, så¨de fortsat kan
komme ud, men vi ikke risikere, at de bliver kørt over.

Hvis i synes allerede nu, at katten bliver træls i byen, så synes jeg da, at
det er et godt tilbud for katten, at flytte ud til svigerinden + mand.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/