Vores to sønner
Fra : Morten Snedker

Dato : 16-07-06 21:12

Som så mange andre har jeg fået lavet en hjemmeside, blot omhandlende
vores lille familie.

I den forbindelse også en lille dagbog (blog), omkring vores hverdag,
men mest med fokus på, hvordan vi takler vores søn på 2½, og til tiden
også vores kommende søn - der er termin d. 13/11. Det bliver
spændende.

Nå, men hvis nogen har lyst til at læse med, så er man velkommen. Og
ellers kan man jo lade være. =B-)

http://vintervej2.dk/blog.html

Og skulle der være kommentarer til indhold eller andet, er det
naturligvis også velkomment.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 17-07-06 10:51

Morten Snedker wrote:

> http://vintervej2.dk/blog.html
>
> Og skulle der være kommentarer til indhold eller andet, er det
> naturligvis også velkomment.

Den er nogen velvoksne indlæg, du skriver i den blog. Det er fint nok,
hvis man følger med dagligt, men jeg var ved at blive overvældet, blot
af at skimme de 5 indlæg, der var. Det var måske en ide med en eller
anden mekaniske, der gør det nemmere at kigge gennem gamle indlæg?

Mange blogs anvender kategorier, hvilket også kunne bruges her -
"Sovetid", "Spisevaner", "Ture" osv. En anden mulighed er billeder -
jeg kan se du lægger en del billeder online og jeg synes det er synd
at de ikke bliver flettet ind, der hvor det passer i bloggen.

Jeg pusler selv med noget lignende, og har problemer med navigation i
ældre indlæg. Jeg har overvejet at lave opsummeringer på henholdsvis
uge-, måneds- og årsbasis. Det vil klart være ekstraarbejde, men
alternativet er at ældre indlæg næppe bliver læst.

Fra : Morten Snedker

Dato : 17-07-06 11:19

On 17 Jul 2006 09:50:40 GMT, Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk>
wrote:

> [...]
>af at skimme de 5 indlæg, der var. Det var måske en ide med en eller
>anden mekaniske, der gør det nemmere at kigge gennem gamle indlæg?

Det vil jeg da lige give en tanke. Som du skriver, så er det måske
lige meget at tygge på, hvis man ikke følger med i en jævn frekvens.

Jeg ta'r det med i tænkeboks.

> [...]
>jeg kan se du lægger en del billeder online og jeg synes det er synd
>at de ikke bliver flettet ind, der hvor det passer i bloggen.

Det har du da fuldstændig ret i! Det bliver lavet om.

> [...]
>uge-, måneds- og årsbasis. Det vil klart være ekstraarbejde, men
>alternativet er at ældre indlæg næppe bliver læst.

Jeg har selv overvejet noget lignende. Blog'en er stadig ny, og jeg
har fra start ikke haft nogen idé om, hvor meget den vil fylde. Når
først jeg tæsker på tasterne, så griber det om sig.

Tak for input.

mvh /Snedker

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 17-07-06 20:38

Morten Snedker wrote:

> Jeg har selv overvejet noget lignende. Blog'en er stadig ny, og
> jeg har fra start ikke haft nogen idé om, hvor meget den vil
> fylde. Når først jeg tæsker på tasterne, så griber det om sig.

Det virker meget naturligt, når den nu er nystartet. Det kan jo være du
skruer lidt ned for mængden efter den første måned?

En anden og mere kedelig overvejelse, er om du vil have nøgenbilleder
af dine børn i dit fotoalbum. Der er forums på nettet, hvor deltagerne
støvsuger fotoalbums på nettet for den slags billeder og præsenterer
dem for hinanden.

Jeg bryder mig ikke om at få mine børn præsenteret i den sammenhæng, så
jeg har fjernet de billeder fra min blog. Af samme årsag har jeg
overvejet om den skulle være todelt, med en offentlig og en privat del.
Det er synd at lade størstedelen af badebillederne gå i glemmebogen.

Fra : Morten Snedker

Dato : 17-07-06 11:11

On Sun, 16 Jul 2006 22:11:36 +0200, Morten Snedker <morten@nospam.dk>
wrote:

>http://vintervej2.dk/blog.html

Vil blot informere, at adressen er ændret til
http://vintervej2.dk/blog.shtml