TDC bredbånd, gennemskuelighed i oprettels~
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-07-06 20:54

Hej

havde tænkt på de gamle skulle endelig konvatere deres isdn og overgå til
TDC bredbånd og bredbåndstelefoni..

Når man går ind på tdc.dk og under bredbånd, kommer der en stor reklame
frem:

Oprettelse 0kr
Teknikerbesøg 0kr.
Ingen binding..

Når man klikker sig videre, er det billigste 199,- med tekniker.. Hvordan
hænger den sammen?

Hvis man vil overgå fra ISDN og køre ren Ip igennem TDC; hvordan opretter
man så det billigst nogen der ved det?

Mvh. Bjarke

Fra : KsNa

Dato : 16-07-06 21:29

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ingen binding..
>
> Når man klikker sig videre, er det billigste 199,- med tekniker.. Hvordan

Det billigste ER 0,-. hvis du vælger 1024/128

Mvh
Kim

Fra : PerX ...

Dato : 19-07-06 17:11

In article <44baa193$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
KsNa@invalid.invalid says...

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> Det billigste ER 0,-. hvis du vælger 1024/128

Og stadig dyre en cph metronet så vidt jeg kan se.

Fra : KsNa

Dato : 19-07-06 18:20

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse
> In article <44baa193$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
> KsNa@invalid.invalid says...

> Og stadig dyre en cph metronet så vidt jeg kan se.

Betaler cph metronet for at få kunder?
Hvordan kan noget til kr.0,- være dyre end noget andet, her har talen gået
på oprettelsespris.

Mvh
Kim

Fra : PerX ...

Dato : 31-07-06 23:29

In article <44be69df$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
KsNa@invalid.invalid says...

> "PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse

> Betaler cph metronet for at få kunder?
> Hvordan kan noget til kr.0,- være dyre end noget andet, her har talen gået
> på oprettelsespris.

Jeg må tydeligvis have talt om nogle andre priser (oprettelser er ret
ligegyldigt da det kun er en gang)

Fra : Frans Meyer

Dato : 16-07-06 21:31

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> Oprettelse 0kr
> Teknikerbesøg 0kr.
> Ingen binding..

Det er for:
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_forside_1024

Det billigst pt. er 160/128 Kbits
Du kan dog få 256/128 Kbits indtil 31/12-06 for samme pris: 199,- /mdr.

Jvn.: http://privat.tdc.dk/internet/bredbaand/

mvh
Frans

Fra : Hans

Dato : 16-07-06 22:23

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
>
> Hvis man vil overgå fra ISDN og køre ren Ip igennem TDC; hvordan
> opretter man så det billigst nogen der ved det?

Uanset hvilken løsning du finder til dem, så slipper de så ikke for at
betale et konverteringsgebyr på 495 kr. fra ISDN til PSTN.

Hans

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-07-06 22:29

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> Uanset hvilken løsning du finder til dem, så slipper de så ikke for at
> betale et konverteringsgebyr på 495 kr. fra ISDN til PSTN.

Fandt ellers denne måde:

Ind og bestille bredbåndstelefoni....

Pris
Pr. måned
TDC Bredbåndstelefoni Døgn
129 kr.
Bredbånd, 256/128 Kbit/s
199 kr.
I alt
328 kr.

Engangsbeløb
Skift til TDC Bredbåndstelefoni
495 kr.
Online Rabat
-100 kr.
Bredbånd oprettelse
695 kr.
Online Rabat
-695 kr.
Gør Det Selv Installation
0 kr.
Gør Det Selv-pakke, forsendelse (tilbud)
0 kr.
I alt
395 kr.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-07-06 22:37

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message

> Engangsbeløb
> Skift til TDC Bredbåndstelefoni
> 495 kr.

( Den var ligeglad med om det var ISDN eller alm.)

Det skal jo også køre ren IP, og så skal NT boksen jo bare pilles fra.

men ok TDC kommer sikkert med overraskelser der ikke står nogen steder....

Fra : KsNa

Dato : 17-07-06 08:35

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message

> ( Den var ligeglad med om det var ISDN eller alm.)

Måske fordi det er en opsigelse af ISDN, hvilket er gratis.

Mvh
Kim

Fra : Kjeld Olesen [2000]

Dato : 17-07-06 09:28

Hej

TDC's bredbånd kan køre selv om linien bibeholdes som ISDN - i modsætning
til flere andre udbyderes tilbud.

Så konvertering til analog PST linie skal sammenholdes med den beskedne
besparelse i abonnement - men også opkaldsafgifter. Uanset, så tager det
lang tid inden besparelsen er tjent hjem. Måske vil TDC engang selv æde
denne udgift, når de engang må med på vognen med ADSL2+ for at konkurrere
med de andre selskaber.

Kjeld Olesen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-07-06 09:43

Kjeld Olesen [2000] skrev:

> Så konvertering til analog PST linie skal sammenholdes med den beskedne
> besparelse i abonnement - men også opkaldsafgifter. Uanset, så tager det
> lang tid inden besparelsen er tjent hjem.

Man skal ikke glemme at man sandsynligvis reducerer sit
strømforbrug ved at nedlægge ISDN.

--
Bertel

Fra : Martin Schultz

Dato : 17-07-06 09:57

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev 2006-07-17:

> Man skal ikke glemme at man sandsynligvis reducerer sit
> strømforbrug ved at nedlægge ISDN.

Hvis man vil bruge IP telefoni og får en adaptor tror jeg ikke der er
meget besparelse.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-07-06 10:06

"Kjeld Olesen [2000]" <kol.nospam@crc.nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Så konvertering til analog PST linie skal sammenholdes med den beskedne
> besparelse i abonnement - men også opkaldsafgifter.

Opkaldsafgifter for talekald er ens for POTS og ISDN

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-07-06 16:33

> "Kjeld Olesen [2000]" <kol.nospam@crc.nospam.dk> skrev i en meddelelse
>
> Opkaldsafgifter for talekald er ens for POTS og ISDN

Hej martin

Ja det er det jo efterhånden blevet, altså samme pris.

Men for lige at vende tilbage til mit spørgsmål. Så ved du jo det præsis
fordi du sidder med det til dagligt?

Man skal ikke betale basislinie med tdc bredbånd og bredbåndstelefon vel?
Man skal vel heller ikke betale for nedlægning af ISDN linie, når der kun
skrives de priser opgivet på sitet?

Bredbåndstelefoni´ adabteren, kan man sætte telefoner i begge porte, eller
er det kun port 1 der konfigureres?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-07-06 08:30

> Men for lige at vende tilbage til mit spørgsmål. Så ved du jo det præsis
> fordi du sidder med det til dagligt?

Jeg beskæftiger mig meget sjældent med forretningsregler, så nej.

> Man skal ikke betale basislinie med tdc bredbånd og bredbåndstelefon vel?

Ikke mig bekendt

> Man skal vel heller ikke betale for nedlægning af ISDN linie, når der kun
> skrives de priser opgivet på sitet?

Man betaler mig bekendt for konverteringen til BBT, medmindre der køres
kampagne..

> Bredbåndstelefoni´ adabteren, kan man sætte telefoner i begge porte, eller
> er det kun port 1 der konfigureres?

Ved jeg ikke

Fra : KsNa

Dato : 17-07-06 12:09

> [...]
> lang tid inden besparelsen er tjent hjem. Måske vil TDC engang selv æde
> denne udgift, når de engang må med på vognen med ADSL2+ for at konkurrere

Bredbånd ja, men man kan ikke få TDC-bredbåndstelefoni når man har ISDN.

Mvh
Kim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-07-06 12:26

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Bredbånd ja, men man kan ikke få TDC-bredbåndstelefoni når man har ISDN.

Hvorfor tror du ikke det?

Fra : KsNa

Dato : 18-07-06 14:01

> "KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Hvorfor tror du ikke det?

Fordi jeg har spurgt TDC.

Mvh
Kim

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-07-06 18:58

On Tue, 18 Jul 2006 15:01:19 +0200, "KsNa" <KsNa@invalid.invalid>
wrote:

> Fordi jeg har spurgt TDC.

Jeg har sjovt nok fået det modsatte svar og oven i købet fået at vide,
at jeg kunne flytte to ISDN-numre til den.

-A

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-07-06 20:57

> Fordi jeg har spurgt TDC.

Hvad præcist har du spurgt om og hvad var det præcise svar?
Øverste sætning kan forstås på flere måder.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-07-06 21:08

> "KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Hvad præcist har du spurgt om og hvad var det præcise svar?
> Øverste sætning kan forstås på flere måder.

Så er det jo virksomhedens opgave at informere om de forskellige muligheder
og løsninger.

Det tog også hundrede år før de fattede det med om man skulle betale for
basislinie når man har tdc bredbånd og bredbåndstelefoni hos tdc.

Fra : KsNa

Dato : 18-07-06 21:35

> "KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Hvad præcist har du spurgt om og hvad var det præcise svar?
> Øverste sætning kan forstås på flere måder.

Præcise svar, hmm. Jeg optager altså ikke mine samtaler på bånd.

Jeg har lige nu ISDN og ADSL, har spurgt til bredbåndstelefoni og fået
oplyst, at jeg ikke kunne beholde ISDN men skulle have en bærelinie eller en
alm. telefonlinie for, at kunne få bredbåndstelefoni fra TDC.

Mvh
Kim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-07-06 22:25

> Jeg har lige nu ISDN og ADSL, har spurgt til bredbåndstelefoni og fået
> oplyst, at jeg ikke kunne beholde ISDN men skulle have en bærelinie eller
> en alm. telefonlinie for, at kunne få bredbåndstelefoni fra TDC.

OK, præcist nok.
Jeg troede det var muligt.

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-07-06 22:37

KsNa wrote:

> Jeg har lige nu ISDN og ADSL, har spurgt til bredbåndstelefoni og
> fået oplyst, at jeg ikke kunne beholde ISDN men skulle have en
> bærelinie eller en alm. telefonlinie for, at kunne få
> bredbåndstelefoni fra TDC.

Mener du dermed at prisen for en bærelinie (40 kr/måned) ikke er
inkluderet i de 109 kr/måned, som man betaler for TDC Bredbåndstelefoni?

--
Jesper Lund

Fra : KsNa

Dato : 19-07-06 14:56

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> Mener du dermed at prisen for en bærelinie (40 kr/måned) ikke er
> inkluderet i de 109 kr/måned, som man betaler for TDC Bredbåndstelefoni?

Det har jeg da vist ikke sagt noget om.

Mvh
Kim