Musik fra mobil til autoradio.
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 16-07-06 15:22

For at slippe for, at have cdér liggende ude i bilen , så tænkte jeg på , om
der ikke fandtes et kabel til mobiltelefonen , som bliver delt ud i to phono
stik , således at den kan tilsluttes AUX indgangen i radioen.

Min telefon er en Qtek 8500 og der er kun en "udgang" på den, og det er
sådan et lille fladt stik.

Der fulgte et headset med til telefonen , men jeg har ikke lyst til at
klippe det i stykker, for at fuske mit eget kabel.

Mvh
Martin

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-07-06 04:28

Martin Jørgensen skrev:

> [...]
> på , om der ikke fandtes et kabel til mobiltelefonen , som bliver
> delt ud i to phono stik , således at den kan tilsluttes AUX indgangen

Til min W800 har jeg købt et sådant stik i Sonofon-butikken.
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-07-06 04:31

Hans Paulin (6310) skrev:

> Til min W800 har jeg købt et sådant stik

*kabel* that is
Hans

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 17-07-06 09:11

> Til min W800 har jeg købt et sådant stik i Sonofon-butikken.
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

ok -
takker

Skal alligevel ned til Sonofon vedr. ændringer i mit abb.

Nogen der ved, hvad stikket hedder ?
Kunne ikke lige selv finde navnet på det.

Hygge
MJ

Fra : LarsJ

Dato : 17-07-06 14:48

Martin Jørgensen skrev:
> [...]

> Der fulgte et headset med til telefonen , men jeg har ikke lyst til at
> klippe det i stykker, for at fuske mit eget kabel.

Det er et helt specielt stik til Qtek 8500, der bruges til både audio,
synk og strøm. Der er så vidt jeg ved endnu ingen adaptere på markedet,
så man kan ikke engang slutte et andet kabel-headset til.

Men du kan lave en forbindelse til din bilradio via en A2DP Stereo
Bluetooth Adapter, der har et 3,5 mm. minijack i enden.
Noget i stil med denne
http://www.pearl.de/p/PE6746-Callstel-Bluetooth-Audio-Transmitter.html

Der er dog en del inkompatibilitet på området, så køb den kun et sted,
hvor du kan afprøve eller returnere.

Derefter skal du så have en overgang til et aux-kabel til bilen, og hvos
det er et alm. RCA-stik, kan du bruge sådan et kabel her:
http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=9905

Så måske er det billigere at splitte dit headset ad - hvis du ved
hvordan det efterfølgende forbindes - et nyt kan fås for knap 200 kr.

Lars

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 18-07-06 08:20

"LarsJ" <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så måske er det billigere at splitte dit headset ad - hvis du ved hvordan
> det efterfølgende forbindes - et nyt kan fås for knap 200 kr.

Det ser spændende ud.

Jeg vil se om, jeg kan opsporre sådan en bluetoth transmitter her i dk - Det
må da være den bedste løsning, for så slipper jeg for at rode med ledning.

Ellers må jeg ofre headsættet he he

Mvh
Martin