skrifttype advarsel
Fra : ___P.Sir

Dato : 16-07-06 12:58

Ligepludselig er jeg begyndt at få denne advarsel på visse hjemmesider,
bl.a. dsb.dk:
"Denne side benytter skrifttyper, der skal installeres midlertidigt. Dette
er normalt sikkert. Vil du tillade at disse skrifttyper installeres?"...og
den kommer igen på hver sideskift, smadder irriterende. Hvordan slipper jeg
af med denne advarsel?
preben

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-07-06 13:47

Den 16-07-06 13.57 skrev ___P.Sir følgende:

> "Denne side benytter skrifttyper, der skal installeres midlertidigt. Dette
> Hvordan slipper jeg af med denne advarsel?

Du kan skifte til en browser, der ikke understøtter den slags numre, fx
Firefox. Du kan dog også slå funktionen fra i Internet Explorer, hvis du
nu er meget glad for den browser:

Menupunktet Funktioner => Internetindstillinger => fanebladet Sikkerhed
=> knappen Brugerdefineret => Find punktet Overførsel af skrifttyper.
Hvis der er mærke ud for Spørg, kan du vælge at sætte mærke ud for
Aktiver eller Deaktiver. Hvis der er mærke ud for Aktiver, så vælg
Deaktiver for at slå funktionen fra.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på irriterende hjemmesider ved at bruge aktive bogmærker.

Fra : ___P.Sir

Dato : 16-07-06 16:18

> [...]
> der er mærke ud for Spørg, kan du vælge at sætte mærke ud for Aktiver
> eller Deaktiver. Hvis der er mærke ud for Aktiver, så vælg Deaktiver for

Tak - det hjalp.
Nej jeg er nu ikke glad for IE, men for min "Slimbrowser", som dog er
baseret på IE. Men med mange flere smarte funktioner. Men altså også med
nogle af ulemperne fra IE.
Preben

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-07-06 20:34

On Sun, 16 Jul 2006 14:47:22 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Du kan skifte til en browser, der ikke understøtter den slags numre, fx
>Firefox. Du kan dog også slå funktionen fra i Internet Explorer, hvis du
>nu er meget glad for den browser:

Det ville nu være rart med en udbredt understøttelse. Med mindre, man
antager at man er dårlig til at håndtere udefrakommende input, så kan
jeg ikke se at håndtere en font er virkelig meget mere problematisk ud
fra et sikkerhedsmæssigt synspunkt end at håndtere billeder, embedded
musik/video eller så meget andet.

--
- Peter Brodersen
Ugens^WMånedens^WSommerens værktøj - Find vej: www.findvej.dk