Min elskede Pingo skal herfra.
Fra : L. Larsen

Dato : 16-07-06 12:13

Min elskede Pingo, en dejlig sort/hvid hankat på 9 år, er nu så dårlig
at jeg bliver nød til at tage den sidste svære bestlutning. Jeg vil
savne ham af hele mit hjerte, men sådan er det jo, dyb kærlighed og dyb
sorg følges ofte ad.
Det værste er dog at ingen kan sige mig hvad han fejler, og spørgsmålet
er hele tiden, hvor meget skal jeg udsætte ham for, og hvor mange
prøver, røngtenbilleder osv. skal han igennem? Gør jeg det mest for at
tilfredsstille mig selv, så jeg forhåbentlig ikke skal undvære ham,
eller jeg kan tænke at jeg har gjort alt?
Eller er det fordi jeg synes hans liv har været så godt at jeg ønsker
det skal fortsætte?
Hvilke tanker har I andre gjort jer om jeres kattes sygdom og død?
Hvordan sætter du grænsen? Hvornår er et katte liv så forringet i
kvalitet at det skal sluttes?

Et sidste spørgsmål!
Findes der et forum hvor mennesker skriver deres kattes sygdomhistorier,
behandlinger osv.?

Med venlig hilsen
L. Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-07-06 13:41

L. Larsen wrote:
> [...]
> kvalitet at det skal sluttes?
>
> Et sidste spørgsmål!
> Findes der et forum hvor mennesker skriver deres kattes

Kære L Larsen

Det er næsten det værste der kan ske når dyrene bliver syge. Du kan
roligt skrive symptomer her i gruppen, der sidder mange meget kompetente
katteejere, der bare ved en hel masse om hvordan det forskellige ting
skal behandles. Selvfølgelig er det allerbedste at dyrlægen stiller en
diagnose, og man så tager det videre derfra.

Jeg havde en vidunderlig kastreret hankat, som blev syg da han var 12
år. Det var nyrerne der satte ud, han blev mere og mere mager og
dyrlægen sagde, at der intet var at stille op, han kunne ikke helbredes.
Vi måtte gå den tunge gang, og fik ham aflivet, det er det mindste man
kan gøre når ens elskede kat er meget syg.

Han elskede dåsetun og fik det sikkert desværre for ofte, det må man
aldrig give i for store mængder, og vist nok helst helt undlade at give
dem. Det samme gælder rejer. Det er for det første for salt, og
indeholder for mange proteiner.

Prøv og vent, så skal du se at der er rigtig mange der vil prøve at
hjælpe Pingo.

God bedring med ham

Mange venlige hilsener

Tove :)

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 16-07-06 14:43

"L. Larsen" <ravnleKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvilke tanker har I andre gjort jer om jeres kattes sygdom og død?
> Hvordan sætter du grænsen? Hvornår er et katte liv så forringet i
> kvalitet at det skal sluttes?

Hej L.
Jeg havde for mange år siden en kat, Rikkemis, der som gammel også blev
meget mager, desuden fik hun tiltagende nedsat syn og hørelse. Dyrlægen
sagde "alderdom", og jeg så tiden an i nogle uger-mdr., men da den tid kom,
hvor synet var så nedsat, at hun gik ind i møbler og bordben, syntes jeg
ikke længere, at hun havde et værdigt liv, og hun blev aflivet hjemme,
liggende på mit skød, og begravet i haven. Det var ca. 3 mdr., førend hun
ville være fyldt 19 år, så man må sige, at hun døde mæt af dage og efter at
have haft et godt katteliv.
Venlig hilsen, Anelise

Fra : Hanne Engermann

Dato : 16-07-06 16:53

> [...]
> kvalitet at det skal sluttes?
>
> Et sidste spørgsmål!
> Findes der et forum hvor mennesker skriver deres kattes sygdomhistorier,

Jeg indsætter lige det svar, jeg har givet dig under "Begravelse eller
kremering":

"Men er din kat virkelig så syg, at han skal aflives, og er det dyrlægen,
der ikke kan finde ud af, hvad han fejler? (Måske skulle du så kontakte
en anden dyrlæge). HVIS han har været hos dyrlægen, hvilke prøver er så
foretaget? Og hvad er symptomerne på din kats sygdom?

Jeg synes, du skal vende tilbage med en mere udførlig beskrivelse!"

Hos www.netdyredoktor.dk og www.dyrlaegevagten.dk kan du læse om katte
og deres sygdomme, og der er op til flere fora, hvor folk blandt mange
andre ting også stiller spørgsmål og får svar om deres katte.

www.felisforum.dk www.dekatten.dk og www.katteforum.dk er steder, hvor
jeg selv er bruger.

Ellers synes jeg, at man ikke for enhver pris skal holde liv i sit dyr,
og at der skal være grænser for, hvad det skal gennemgå og i hvor lang
tid. Under alle omstændigheder skal dyret bagefter have et "normalt" og
værdigt liv.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : charlotte kofoed

Dato : 16-07-06 17:21

> [...]
> og at der skal være grænser for, hvad det skal gennemgå og i hvor lang
> tid. Under alle omstændigheder skal dyret bagefter have et

Det er altid en grim ting at skulle sige farvel til et dyr man har haft
i mange år, men det kan jo blive nødvendigt :(
Hvis du ikke kender www.katteforum.dk så kan jeg anbefale dig at tage en
kigger under sygdom og ja...der bliver skrevet en del om sygdomme
derinde..
Der er også www.felisforum.dk og www.dekatten.dk der bliver der også
skrevet og fortalt om sygdomme
Ellers syns jeg også du skulle kunne få at vide bare CA hvad din kat
fejler af din dyrlæge

Med venlig hilsen
charlotte kofoed
- Tøm kattebakken ved privat svar