Kommer det til at gå?, 2 hun katte.
Fra : Daniel W Johansen

Dato : 15-07-06 22:01

Vi har nu igennem et års tid haft en dejlig hun kat men vi havde rigtig
dårlig samvittighed over at hun gik alene. Og vi har så i noget tid
tænkt over en mulighed, og den har så budt sig nu. Katten(donkey) kommer
fra et kuld fra min mors kat, og her til foråret fik katten endnu et
kuld og vi fik tilbudt en killing, et sted søster til vores nuværende
kat.. hvis man kan sige det sådan :)

Vi var dog blevet frarådet at sætte 2 hun katte sammen da de skulle være
nogle stride sataner. Men da vi samtidig også skulle på ferie i 2 uger
og ingen muligheder havde for at nogen kunne komme og passe vores kant
endte det med den kom på "ferie" (har læst hvad folk mener om dette, men
det var den eneste reele mulighed kontra droppe ferien, og det var et
svært valg) ihvertfald endte det med hun var 3 uger hos min mor, hvor
hun var sammen med 2 killinger, og sin gamle mor. Den første uge var
lidt af et helved, men derefter gik det rigtig godt. Hendes mor
accepterede hende og gik så godt at de faktisk kunne ligge og sove
sammen :). Ud over dette brugte vores kat og de 2 killinger meget tid på
at lege og det var faktisk hun killingen som kom bedst ud af det med
vores kat.

I dag hentede vi så vores kat igen, og sammen med den en sød killing.
Dagen igennem har vi så holdt skarpt øje med dem, og der er blevet
hvæset og snust til hinnanden osv osv.

Her for en halv time siden havde vi så killingen oppe i sengen hvor den
var faldet tilpas til ro og lå og spandt mens den blev nusset til den
store guld medalje. Vores gamle kat hopper så også op i sengen og sætter
sig over til mig, så kæresten holder killingen og jeg sidder med (skal
vi ikke kalde hende donkey fra nu, det er jo hendes navn.) Donkey og
nusser hende. Og så brød helved ellers løs, der blev slået ud efter den
stakkels kililng, hvæset, skreget og alt hvad der høre dertil. Og den
stakkels killing krøb bare sammen men donkey gav den ja et møg fald af
den anden verden.. (hvordan skal man ellers forklare dette? :D)

Ingen af dem er strealisede, og vi ved godt det er alt for galt vi ikke
har fået det gjort endnu ved donkey og kæft hvor har vi også dårlig
samvittighed over det. Men desværre lå verden sådan at jeg gik hen og
blev arbejdes løs og således ikke rigtigt har haft en krone på lommen de
sidste 8 måneder. Men langt om længe har jeg fundet mig et job nu, og
her efter den første står den på streallition og vacination til dem
begge(hvis de kan sammen!)

Donkey er ca et år gammel.
Mens killing kun lige har rundet de 12 uger.

Vi har fået en uges prøve tid, men er det tid nok til at bedømme om de
kan sammen? Og tror i det vil komme til at kunne gå. Og hvad skal vi
være specielt opmærksomme på?

Der er opstillet 2 katte bakker og de har ligeledes 2 vandskåle og
madskåle, sat forskellige steder i stuen. Ud over dette en skide tyk
meter lang træstamme bundet fast til radiatoren(som kradsebræt), masser
af lege tøj og en 2-3 almindelige kradsebrætte fordelt i hjemmet.

På forhånd tak, og så Håber vi på nogle gode konstruktive svar, for vi
er godt nok lidt nervøse lige nu.

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-06 22:17

"Daniel W Johansen" <FJERNdanielwj2@gmail.com> skrev i en meddelelse

Nå men med penge på lommen snart er det tid til at neutraliserer dem

Katte skal slås lidt , det er deres måde at tale på.
Og jeg ved intet om hunkatte sammen. så jeg burde ikke skrive.
Mvh Allan

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 15-07-06 22:21

Synes bare det går lidt voldsomt for sig, donkey er helt klart ude på at
vise hvem der bestemmer her, og så er hun pis fornærmet :)

Igen hoppede hun op i sengen til os hvor jeg sad og kællede for
killingen igen, igen optrinet med hvæsen og slåen ud efter killingen
osv, forsøgte så her lige så stille og roligt at sætte en hånd over til
hende for at kæle hende lidt, men det blev besvaret med 5 fede klør i
min hånd overflade. 5min senere går jeg forbi hende hvor hun sidder i
vinduet og her er der ingen problemer med at nusse og klø hende osv.

Men hun har endnu ikke kradset den eller været oppe og rigtigt toppes
med den endnu, den har som sagt slået ud efter den men ja uden at ville
ramme (hvis dens mening var at ramme havde den skam også ramt plet i
første hug, kan jeg vist skrive under på)

Men jeg er meget spændt på hvordan dagen i morgen kommer til at løbe,
når det hele er faldet lidt til ro. Men vi er som sagt, stadigvæk meget
nervøse og vi ved ikke helt hvad vi skal gøre med i nat, om vi skal
holde dem i hver sit rum eller lade dem sove i stue/køkken sammen.

Fra : "

Dato : 15-07-06 23:01

Daniel W Johansen wrote:
> [...]
> meget nervøse og vi ved ikke helt hvad vi skal gøre med i nat, om vi
> skal holde dem i hver sit rum eller lade dem sove i stue/køkken

Lad være med at adskille dem i nat og lad dem for guds skyld selv vælge
sovepladser - dvs. lad døre stå åbne til stue, soveværelse og køkken osv, så
de har mulighed for at bevæge sig væk fra hinanden evt.. Sålænge Donkey kun
markerer overfor killingen, men ikke decideret angriber den, så sker der ret
sikkert ikke noget. Killingen vil skrige, hvis Donkey angriber.

Sørg for at overforkæle Donkey og giv hende mere opmærksomhed end killingen,
det plejer at hjælpe. Din beskrivelse tyder på at Donkey blot er lidt jaloux
og vil fortælle killingen, hvem der "bestemmer" i huset. Altså helt normal
katteadfærd ved sammenføring
Fint med flere bakker, madskåle osv.

En uge er som regel ikke nok til sammenføring, men igen, det afhænger af de
enkelte kattes temperament. Neutraliserede hunkatte kan sagtens gå sammen og
være gode venner, hvis de altså kan li' hinanden. Dét gælder for alle katte,
mere end at det er kønnet, der afgør om katte kan sammen.
Sålænge Donkey nøjes med at markere, så giv det et par uger mindst og se om
Donkey ikke falder til ro.

Fra : Heidi

Dato : 15-07-06 22:31

<klip> Donkey er ca et år gammel.
> Mens killing kun lige har rundet de 12 uger.
>
> Vi har fået en uges prøve tid, men er det tid nok til at bedømme om de kan
> sammen?

Nej, det er slet ikke tid nok! Det kan tage 2-4-6-8 uger, afhængig af
kattene :)

Læs gode råd vedr. sammeføring af katte her:
http://www.inges-kattehjem.dk/default.asp?Menu=Misforst%E5else&Select=Adf%E6rd&MenuNr=302000

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-06 22:47

"Heidi" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> --
> Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor
Hej Heidi
jeg ved du ved en masse om katte

Men jeg har nu lavet en del sammenføringer af katte på den hårde måde. dvs
sammen med det samme.
Og jo det har været hankatte og en killing.
Der er ingen katte der gør en killing ondt.
De er fredet.
men jeg ved intet om hunkatte.

Men med hankatte og en killing er det gået fint her på den hårde måde.

Mvh Allan

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 16-07-06 22:20

Nå så er dagen gået og i fortjener vist en lille opdatering :)
Endnu har donkey ikke lagt en pote på killingen endnu og de har faktisk
leget sammen gentagende gange i dag, og ud af en øje krog så jeg også at
donkey faktisk slikkede på killingen (tog det som et godt tegn :D)

Natten gik som sådan set også ok, hun var knaven og pis fornærmet og lå
sig til at sove i vinduet mens killing sov hos os i sengen, men om
morgen var det anderledes vi kunne sidde og kæle for hver vores kat..
hvor begge spandt og snuste lidt til hinnaden engang i mellem, ren og
skær fornøjelse.

Her ud på aften legede jeg lidt med donkey og kastede lidt tørfoder
rundt omkring som hun styrtede efter, på et tidspunkt kaster jeg hen af
mod killing hvor både killing og donkey fyre afsted efter maden men
doney kommer først derind under(under et akvarie) men her sker det sjove
så, i stedet for at spise den. Puffer hun den ud fra under akvariet, og
giver den endnu et puf hen mod killing.. som desværre bare gik videre.
Synes aldrig jeg har set noget så sødt før, men blev helt i tvivl om det
også var et tilfælde for donkey var ikke sulten derefter mere.. men sødt
var det godt nok, så bliver i den tanke gang :).

Dog var der en lille ting her for en 5min siden hvor donkey lå på gulvet
og killingen kommer spaserene for at hoppe op i sengen til os, så kan
jeg ellers love for der blev knueret for fulde.. hals? igen. Men det er
også det absolut eneste der har været gennem hele dagen, og det tager
jeg sgu som en række rigtig gode tegn.

Men sjovt at se så forskellige de er, det er kun et års tid siden donkey
var killing og hun var ikke katten der krøb op til os i sengen og sov
sammen med os, men dog har hun altid ville sove i soveværelset med os,
og piver og kradser hvis hun bliver lukket ude fra rummet (og sådan har
det været lige fra starten), men hun er dog stadigvæk den mest
elskværdige kat man kan finde som kommer når man kalder, går på
toilettet med en og altid lige kommer op og siger godt nat før hun
ligger sig i fodkanten eller vindues karmen.

Killingen derimod kommer konstant op i sengen til os, og sov ved siden
af os i nat hvor hun skiftede lidt mellem at ligge på den ene eller
anden side af os..eller oven på os :), og sådan har det ligeledes været
gennem hele dagen hvor hun kommer slentrende og smider sig oven på
tastaturet eller ens arm :) (det med tastaturet er donkey nu også god
til, specielt hvis man har gang i noget rigtig vigtigt :D)

Men jeg siger tak for alle de gode svar, og poster et par opdateringer
løbende.. lige nu ser vi det største problem at vi simpelt hen ikke ved
hvad vi skal kalde den lille, selv om jeg nu mest hælder til smukke så
kalder jeg efterhånden alle dyrerne (og det gælder vist også konen
:D...) for dette, så går vist ikke.. :D

Men godnat derude og tak for hjælpen.

Ps. hvis ikke jeg fik det skrevet så har donkey haft konstant
opmærksomhed i dag, med masser af kælen, leg, snasks, nusen osv.. og det
har vist også en stor finger med i det.

Fra : Kate

Dato : 21-07-06 14:57

Daniel W Johansen <FJERNdanielwj2@gmail.com> wrote in

> og det tager
> jeg sgu som en række rigtig gode tegn.

Det ville jeg bestemt også mene er rigtigt gode tegn du der beskriver.
Alle katte er jo forskellige og reagerer forskelligt. Jeg har et par
katte sammen nu og nemmest har det været med killinger vs voksne.
Killinger er ligesom fredet så de voksne går ikke så hårdt tilværks når
de skal fortælle om deres utilfredshed
At Donkey sætter killingen på plads er helt efter bogen bare hun ikke
bider den eller bliver rigtigt voldsom. Kan det klares med hvæs, knur
og tjat med poten så lad dem endeligt selv finde ud af det. Kommer det
til rigtig slåskamp så skal de skilles ad prompte, det klares bedst med
et godt skvat vand så kommer ingen til skade, men kattene bliver
drønforskrækkede

Som de andre siger kan en uge sagtens vise sig at være alt for lidt. I
tilfældet med min uýngste kat, Mowgli, var det let, han flyttede bare
ind og det var det. På det tidspunkt havde jeg tre andre katte, en på 2
år og 2 på ca 12 år. Ham på 2 år tog bare i mod Mowgli, som var omtrent
15 uger, de to gamle hvæsede af ham i nogle dage og så var det det.
Killingens selvtillid kan også spille rigtigt meget ind. Jeg købte en
for mange år siden som ingen selvtillid havde og det tog nok et halvt
år før han var fuld intregreret fordi min hunkat simpelthen blev ved
med at gå på ham.

Hvordan går det hos jer nu? Og hvad hedder killingen?

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Kate

Dato : 21-07-06 16:18

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in

> [...]
> beskriver. Alle katte er jo forskellige og reagerer forskelligt.
> Jeg har et par katte sammen nu og nemmest har det været med

Mangler lige et ord
Jeg har ført et par katte sammen nu og nemmest har det været med
killinger vs voksne.