Ketogan
Fra : Miramare

Dato : 15-07-06 14:40

Hvad er det internationale handelsnavn for Ketogan..
Hvad hedder det eks på Engelsk tysk og Tyrkisk.

Fra : Ditte H

Dato : 15-07-06 18:17

Miramare skrev den 15-07-2006:
> Hvad er det internationale handelsnavn for Ketogan..
> Hvad hedder det eks på Engelsk tysk og Tyrkisk.

Hej

På lægemiddelkatalogets hjemmeside www.lmk.dk kan du søge på Ketogan,
der kan du se hvad inholdsstofferne er, måske du kan bruge det, til at
søge efter udenlandske navne.

--
Venlig hilsen
Ditte H

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 19-07-06 19:35

"Miramare" <abc@def.gf> skrev i en meddelelse
> Hvad er det internationale handelsnavn for Ketogan..
> findes kun det navn, ellers petidin, morfin,ketogan fåes som tabletter og
> stikpiller de andre også som injektionsvæske

Hent en gratis SPAMfighter her.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 02-08-06 14:01

Miramare skrev:
> Hvad er det internationale handelsnavn for Ketogan..
> Hvad hedder det eks på Engelsk tysk og Tyrkisk.

Hejsa

Dengang jeg på medicinstudiet fik undervisning i opiater, altså den
gruppe af smertestillede midler som ketogan henhører under, fik vi at
vide at det kun findes i de nordiske lande og at det i de fleste andre
vestlige lande er forbudt. Stoffet er ekstremt afhængighedsskabende pga
det sus som det kan give, og derfor anvendes det ikke andre steder.
Grunden til at det bruges i DK er en tradition fra gammel tid - hvis
stoffet blev "opdaget" den dag i dag, så ville det med stor
sandsynlighed ikke blive tilladt i DK.

Hilsen Jesper