Hvor er www.sms-gratis.dk blevet af ???
Fra : PØLLE

Dato : 15-07-06 08:08

Hvis man slår op på www.sms-gratis.dk er siden tom. Dette skete allerede
dagen efter TV2 havde haft et indslag i nyhederne.

Er der nogen her, som kender noget til dette ???

PØLLE

Fra : jane

Dato : 15-07-06 15:10

"PØLLE" <NoName@NoMail.com> wrote in news:44b89453$0$15789$14726298
@news.sunsite.dk:

> Hvis man slår op på www.sms-gratis.dk er siden tom. Dette skete allerede
> dagen efter TV2 havde haft et indslag i nyhederne.
>
> Er der nogen her, som kender noget til dette ???

Nææææe men du kan jo bruge denne ....
http://smsme.dk/?page=smsmenow&action=side1

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : PØLLE

Dato : 15-07-06 15:17

Jane - tak for dit link, men jeg har kun brug for at sende nogle billige
SMS'er og ikke alt muligt 'gøjl'

PØLLE

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 15-07-06 16:52

"PØLLE" <NoName@NoMail.com> skrev i en meddelelse
> Jane - tak for dit link, men jeg har kun brug for at sende nogle billige
> SMS'er og ikke alt muligt 'gøjl'

http://m1.dk/sms_login.php 150 gratis pr.md.
/ad

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-07-06 18:37

"Awul Dasfilshabeda" <th.nyhedsgruppe@gmail.com> wrote in message

> "PØLLE" <NoName@NoMail.com> skrev i en meddelelse
>
> http://m1.dk/sms_login.php 150 gratis pr.md.

Men kun 3 om dagen til det samme mobilnummer

Fra : PØLLE

Dato : 15-07-06 22:26

M1 - uha - de er alt for dyre læs selv her
http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=766308/

Jeg bruger www.unotel.dk og betaler kun for de sekunder, jeg taler - se
også her http://ekstrabladet.dk/forbrug/test/article207132.ece.

Det jeg fortsat leder efter er www.sms-gratis.dk, så jeg kan sende næsten
gratis sms'er ned til 0,16 øre

PØLLE

Fra : Jens B

Dato : 15-07-06 23:48

> Det jeg fortsat leder efter er www.sms-gratis.dk, så jeg kan sende næsten
> gratis sms'er ned til 0,16 øre
>
> PØLLE

Og du ved godt at det kræver, at både sender og modtager af SMS'en, har et
specielt program indstalleret på telefonen ikke?

Jens

Fra : PØLLE

Dato : 16-07-06 07:48

| Og du ved godt at det kræver, at både sender og modtager af SMS'en, har et
| specielt program indstalleret på telefonen ikke?

Det ved jeg godt, men det er jo næsten de samme telefoner, man sms'er med.

PØLLE

Fra : Jens B

Dato : 16-07-06 10:44

>et
>
> Det ved jeg godt, men det er jo næsten de samme telefoner, man sms'er med.

Tja, det kan da også være at det er fint nok. Jeg har ikke prøvet det.

Synes bare ikke at det er optimalt at man skal have et program installeret,
som formentlig skal køre hele tiden for at man modtager SMS'er? Og GPRS
forbindelsen skal vel så også være aktiv hele tiden, hvis man skal modtage?
Samtidig med at det hele vel skal gennem sms-gratis's servere, så hvis de er
nede, så virker det ikke. Og man kan jo allerede nu se (ved den manglende
hjemmeside) at det åbenbart er noget useriøst.

Så personligt er det ikke lige noget der tiltaler mig. Så hellere betale de
få øre en SMS koster. Og sender man mange, ja så kan man jo de fleste steder
få fri SMS for 100 kr/mdr.

Men det er jo selvfølgelig smag og behag.

Jens

Fra : PØLLE

Dato : 16-07-06 11:44

Hej Jens

[...]
SVAR: Jeg er ikke sikker på, hvordan det virker, men jeg har prøvet det
program, som hedder smsZipper.
Hvis du ikke lige ved det er de et program, som kan pakke sms-data så de
sjældent fylder mere ens 160 kar.

Hvis man modtager en sms, som er sendt af dette program, starter
smsZipper-modtageprogrammet automatisk.
------
"Samtidig med at det hele vel skal gennem sms-gratis's servere, så hvis de
er
nede, så virker det ikke."
SVAR: Det har du jo ganske ret i, men så har man jo den oprindelige sms
mulighed.
------
"Og man kan jo allerede nu se (ved den manglende hjemmeside) at det åbenbart
er noget useriøst."
SVAR: Hjemmesiden er ikke nede, men indholdet er fjernet, derfor tror jeg de
3 udviklere, har solgt deres idé til nogle pengemænd.
Hvis det er tilfældet, vil jeg blive glad på deres vegne.

PØLLE

Fra : Christian

Dato : 17-07-06 21:06

> Jeg bruger www.unotel.dk og betaler kun for de sekunder, jeg taler - se
> [...]
Unotel har en sej web-sms-service!
Du logger dig ind under din profil og får adgang til den - fungerer
upåklageligt, hurtigt og nemt
- med "telefonbog"
- mulighed for at sende til flere af gangen..
- tror det er 0,16 kr pr sms endda...
- replyes leveres til dit eget mobilnummer
- intet program installeret på telefonen.

god funktionalitet der udover prisen gør at man beholder selskabet til
mobiltelefoni..

Chr.

Fra : N/A

Dato : 17-07-06 23:17

Fra : John

Dato : 17-07-06 23:17

Henrik Stidsen skrev:
> Christian submitted this idea :

> Det har Telmore da haft længe ;)

Til 16 øre pr. SMS? :)

Mvh

John

Fra : Per Thomsen

Dato : 18-07-06 08:06

> Til 16 øre pr. SMS? :)

Nej, det er væsentlig dyrere :) 20 øre.

Per

Fra : N/A

Dato : 18-07-06 12:25

Fra : Christian

Dato : 18-07-06 12:25

> Jeg ved ikke om Unotels mailservice SEJ eller blot god. Jeg ved det godt,
> da
> jeg bruger Unotel i forvejen.

hej Pølle..
ang. hvorvidt den er sej/god/tilstrækkelig/overflødig/andet - er et ordvalg-
for mig er den mere end god, pålidelig og hurtig og jeg valgte at udtrykke
mig således - mit valg.

men

forstår så åbenbart ikke helt hvad du leder efter, da den funktion du så
åbenbart kender opfylder dine krav - der findes gratis tjenester, men de er
behæftet med reklamer og andet gøgl.

hvis det du efterspørger er et email->sms-modul med betalingsløsning så er
jeg lutter øren efter de svar du får.

Christian.

Fra : Jens B

Dato : 18-07-06 14:04

"Christian" <storehytte@gmail._REMOVE_com> skrev i en meddelelse

> hvis det du efterspørger er et email->sms-modul med betalingsløsning så er
> jeg lutter øren efter de svar du får.

Det er det ikke. Det der efterlyses er en løsning, hvor man kan sende SMS
fra mobil til mobil gratis (pånær prisen for gprs datatrafik, hvilket er ca
0,16 øre pr sms. Bemærk! 0,16 øre, og ikke 0,16 kr.)

Jens

Fra : Christian

Dato : 18-07-06 23:49

> [...]
> fra mobil til mobil gratis (pånær prisen for gprs datatrafik, hvilket er
> ca 0,16 øre pr sms. Bemærk! 0,16 øre, og ikke 0,16 kr.)

Tak for den gode opsummering - det bliver spændende at høre resultatet.

Christian.

Fra : PØLLE

Dato : 15-07-06 23:00

Jeg har indtrykket, at der ikke er mange om eksistensen af "sms-gratis", men
kik her http://www.tv2east.dk/video/1930/2006/0404/9.asx

Gå cirka 12 min i udsendelsen

PØLLE

Fra : Johnny

Dato : 15-07-06 23:20

> [...]
> dagen efter TV2 havde haft et indslag i nyhederne.
>
> Er der nogen her, som kender noget til dette ???

Hej. Det ser ud til at siden har eksisteret en gang -
http://64.233.183.104/search?q=cache:Szg-hKL78W8J:www.sms-gratis.dk/index.php%3Fshow%3Dkontakt+Troels+Freud-Magnus+Kasper+Johansen+Mathias+Mejborn&hl=da&ct=clnk&cd=1

Du kan da prøve at kontakte de tre bag programmet:
Kasper Johansen <kasper@ebsolutions.dk>
Mathias Mejborn <mathias@ebsolutions.dk>
Troels Freud-Magnus <trfr01@ceus.dk>

mvh.
Johnny

Fra : Hans Jeppesen

Dato : 16-07-06 12:23

On Sun, 16 Jul 2006 00:19:39 +0200, "Johnny" <js@juice.dk> wrote:

http://kom.aau.dk/project/mobilephone/index.php?section=0 ??

Fra : Christopher Tracy

Dato : 16-07-06 19:44

Hey

http://ebsolutions.dk/?show=info_sms

--
/C.T.
-------------

May U Live 2 C The Dawn

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 17-07-06 12:26

"PØLLE" <NoName@NoMail.com> wrote in message
> Hvis man slår op på www.sms-gratis.dk er siden tom. Dette skete allerede
> dagen efter TV2 havde haft et indslag i nyhederne.
>
> Er der nogen her, som kender noget til dette ???

Er vel blot rimeligt de bliver lukket med det navn, det er jo hverken smart
eller gratis.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-07-06 21:20

PØLLE skrev:

>Hvis man slår op på www.sms-gratis.dk er siden tom.

Prøv igen (og husk at det muligvis kan hjælpe at tømme browserens cache
først)
http://www.gratis-sms.dk/index.html virker i hvert fald hos undertegnede

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Kasper Johansen

Dato : 07-08-06 17:13

PØLLE skrev:
> Hvis man slår op på www.sms-gratis.dk er siden tom. Dette skete allerede
> dagen efter TV2 havde haft et indslag i nyhederne.
>
> Er der nogen her, som kender noget til dette ???

Vi lukkede programmet grundet nogle uoverensstemmelser om programmet.

Hvis du er heldig, så bliver min del af koden (serverprogrammer og
klientprogrammet) lagt ud som OpenSource, så andre kan lave videre på
programmet.

Omkring nyheden på TV2, så deltog jeg ikke, da vi allerede der havde
snakket om fremtiden for programmet. De to andre (Mathias og Troels)
valgte alligevel at deltage.

Faktisk virkede programmet slet ikke op til flere måneder før, at TV2
lavede interviewet. Jeg fik dog fortalt, at journalisten bare havde
sagt: "Vi skal jo bare lave en nyhed". Derefter havde de taget noget fra
TV2 Øst's oprindelige interview, som var foregået før vinter.

Jeg beklager.

Kasper Johansen