Djurssommerland
Fra : Bente Smed

Dato : 14-07-06 12:19

Hej

Sidder her og ser på Djurssommerland, hvor jeg meget gerne vil tage mine
børn med til, men det er jo lidt dyrt.
Kan det virkelig passe, at der ikke er nogle rabat ordninger i forbindelse
med et eller andet?
Jeg har været inde og se i forbindelse med vores benzinkort, men har ikke
fundet noget. Er det mig, der har set de forkerte steder, eller er der bare
ikke noget at gøre?

Hilsen
Bente

Fra : tb

Dato : 14-07-06 12:44

> [...]
> Jeg har været inde og se i forbindelse med vores benzinkort, men har ikke
> fundet noget. Er det mig, der har set de forkerte steder, eller er der

jep det er dyrt, men det er også super til børnene

Rabat, hmm < 3 år = gratis
> 20 personer = rabat
køber du før de åbner får du 25krs rabat, men ellers er det ikke noget de
gerne giver :-/

Mvh familien på 4 der køber hvert år

Fra : Mikey78

Dato : 14-07-06 15:50

"tb" <skodskod@yahoo.com> wrote in

> [...]

Uanset hvad det koster, så er det helt sikkert pengene værd.
Vi er afsted hvert år, og både børn og voksne kunne nemt bruge mere end
bare en enkelt dag der.

Mvh Mikey

Fra : tb

Dato : 14-07-06 18:47

> Uanset hvad det koster, så er det helt sikkert pengene værd.
> Vi er afsted hvert år, og både børn og voksne kunne nemt bruge mere end
> bare en enkelt dag der.

enig. vi bor 10min derfra og kommer derfor ca 15 gange/år, og vi keder os
alligevel ikke ...

Fra : Per Jørgensen

Dato : 15-07-06 14:23

"Bente Smed" <bentesmed@skjern.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har været inde og se i forbindelse med vores benzinkort, men har ikke
> fundet noget. Er det mig, der har set de forkerte steder, eller er der

Der er halv pris hvis man har sæsonkort til legoland, men ellers har
jeg heller ikke hørt om andre rabatordninger.

Vi har været der i år, og det kan helt sikkert anbefales,
overvejer faktisk en tur til i august, hvis vejret stadig er godt.

Mvh
Per.

Fra : allan

Dato : 18-07-06 23:41

> Sidder her og ser på Djurssommerland, hvor jeg meget gerne vil tage mine
> børn med til, men det er jo lidt dyrt.

170 kr- for 11 timers underholdning,
hvis man altså vil komme kl. 10 og gå kl. 21 når parken lukker.

Jeg syntes altså det er en OK pris.

Du må tage mad og drikke med ind og hvis du vil, så kan du grille medbragte
pølser o.lign. ganske gratis.
Grillen står tændt hele dagen.

Jeg kan godt se at det er mange penge hvis man har et par børn eller tre,
men jeg syntes stadigvæk at man får meget for pengene og meget mere end hvis
man tog i tivoli i Kbh, Århus, Odense eller Ålborg.

Djurssommerland er jo også en forretning, og hvert år skal der investeres
mange (rigtig mange) millioner i ny/nye forlystelser for elles daler
besøgstallet. Samtidig har de også mange bygninger og arealer der skal
vedligeholdes.

Jeg ved at når der til efteråret lukkes, så går der en stor fast stab at
håndværkere igang. (mener at det er mkring 30 mand)
Disse arbejder hele vinteren med vedligeholdelse og nybyggeri.

I hele denne periode er der ingen indtægter så parken skal altså ha´ hele
årets høst ind på 3½ måned i sommeren.

Faktisk kan jeg ikke forstå at de kan gøre det for 170 kr.

Har i øvrigt hørt at Djurssommerland havde mistanke om at mange gemte sig i
bunden af bilerne, når de kørte gennem betalingsstedet.
Over en periode lavde de en kontrol ved at iagtage bilerne når de parkerede
og det viste sig at i hver 5 vogn, var der flere personer end oplyst ved
betalingsstedet.
Parken har derfor overvejet at flytte al parkering uden for området og lade
alle folk gå gennem porten.

Surt...for os andre der er glade for at have bilen inde på området og dermed
kan bruge den til opbevaring af skiftetøj, badetøj, madkurv o.lign, uden at
skulle ud på en dagsvandring uden for området.

Mv.
Allan

Fra : tb

Dato : 25-07-06 04:30

> 170 kr- for 11 timers underholdning,
> hvis man altså vil komme kl. 10 og gå kl. 21 når parken lukker.

Troede det var 150, men det er måske ekstra i højsæson? Anyway, kan man li
det, så opgraderer man til turkort til 350...

> [...]
> mange (rigtig mange) millioner i ny/nye forlystelser for elles daler
> besøgstallet. Samtidig har de også mange bygninger og arealer der skal

Ved ikke hvordan deres økonomi er, men jeg bor i samme område som
sommerlandet er, og derfor skrives der meget i lokalavisen om dem (der er
ikke særligt mange andre successhistorier herude på djursland :) Ørnen, som
er årets attraktion kostede 20mill. kroner. Over de næste 5 år vil de bruge
i omegnene af 100mill, så der kommer mere...

> [...]
> Over en periode lavde de en kontrol ved at iagtage bilerne når de
> parkerede og det viste sig at i hver 5 vogn, var der flere personer end

DET havde jeg ikke troet, men hvis det er sådan det er, så kan jeg godt
forstå dem :-/