Kat og dværghamster? - Et hjerte af guld
Fra : Tina

Dato : 14-07-06 07:29

Uha, tænker mange af jer sikkert allerede nu. Kat og hamster? - Det går
aldrig godt!

Hvis man har en kat af Andys støbning, så er der ingen problemer. Heller
ikke når hamsteren er ude, eller buret er åbent.

Se blot dette billede af Andy, der kysser en dværghamster.
http://i5.photobucket.com/albums/y181/Wunjo_dk/2HPIM0231.jpg
Han måtte ikke røre feriebørnene med poterne, så han rørte dem i stedet med
munden, bare for at mærke deres varme, bløde krop. Og feriebørnene, de nød
at få et kys af katten.

Har din kat også et hjerte af guld, eller havde den nuppet hamsteren?

Tina

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-06 11:11

"Tina" <Spørg@vedvejkrydset,dk> skrev i en meddelelse news:44b7399f$0$889

> Har din kat også et hjerte af guld, eller havde den nuppet hamsteren?

Ja, det er bare et supersødt billede.

Vi har 5 katte. De 2 af dem vil nok nuppe hamsteren. De sidste 3, har et
hjerte af guld.

Tror dog nok, at kattene hurtigt lære, at det mystiske nye familiemedlem
( i vores tilfælde er det dog en kanin ) er en del af flokken og så rør man
det ikke, hvorimod musen ude på marken, er lovlig nok, at æde.
Altså Andy er glad for det lille hamster, fordi du er glad for det lille
hamster.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 15-07-06 10:09

Tjja, vores har problemer nok i forvejen med at holde snitterne fra
vores marsvin - og de er ret store i forhold til sådan en lille uldtot
som på billedet. Så den havde nok snuppet den før du kunne nå at sige nej :)

Fra : Tina

Dato : 17-07-06 22:05

"Daniel W Johansen" <FJERNdanielwj2@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> vores marsvin - og de er ret store i forhold til sådan en lille uldtot
> som på billedet. Så den havde nok snuppet den før du kunne nå at sige nej

Hvis marsvinene ikke længere er unger, har I så prøvet at lade katte og
marsvin mødes? Mange katte vil gerne "se med fingrene", uden at det betyder,
de vil gøre det andet dyr noget. Og når marsvinene efter et par dage har
vænnet sig til at blive dimset ved, er de ligeglade med katten - og vice
versa.

Hverken min dyrlæge (marsvinedyrlæge) eller jeg, har endnu hørt om katte,
der har taget voksne marsvin, eller bare så meget som sat tænder/kløer i
voksne marsvin, ligegyldigt hvor stort jagtinstinkt katten end har haft.

Andy er ofte inde hos marsvinene, hvor han æder deres hø og stjæler deres
persille Billede af Andy på besøg:
http://i5.photobucket.com/albums/y181/Wunjo_dk/andyibursidderpaahus1.jpg
(Der sidder et marsvin i huset hvis man kigger godt efter - burets 2.-,
eller skal vi sige 3. beboer, snorkbobler inde i det andet hus.

Tina

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 18-07-06 00:26

Hhe ja har vi prøvet før, men vi må dog også indrømme at det nu er
blevet bedre over de sidste par måneder.

Men det har til tider gået ret voldsomt for sig, hvor katten direkte med
meget små hurtig jag slog på marsvinene med poterne.

Men her de sidste par aftener, hvor vi har haft en ny killing i huset
som vi gerne ville vænne til marsvinene fra starten af er det faktisk
gået rigtig godt, hun ser ud til lidt at have tabt interessen for dem og
holder øje med dem fra sofaen med en god afstand og gider ikke gøre mere
ved det, killingen der i mod traver derimod nysgerigt rundt med dem, men
er mere bange for dem end de er for den :)

Fra : Kate

Dato : 18-07-06 15:01

"Tina" <Spørg@vedvejkrydset,dk> wrote in

> http://i5.photobucket.com/albums/y181/Wunjo_dk/andyibursidderpaahus
> 1.jpg

Hihihi, Lante og Mowgli kan også godt li' at være i kaninburet,
specielt når det lige er renset i bund Nogle gange står kaninen
udenfor og kan ikke komme ind for bare katte

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Tina

Dato : 17-07-06 21:42

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er bare et supersødt billede.

Tak

> [...]
> det ikke, hvorimod musen ude på marken, er lovlig nok, at æde.
> Altså Andy er glad for det lille hamster, fordi du er glad for det lille

I så fald, så betragter han samtlige myg, fluer, natsværmere mv. som en del
af flokken.

Ca. en gang om året lykkes det ham at slå en flue ihjel, og han er noget så
stolt bag efter.

Tina

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-06 22:22

"Tina" <Spørg@vedvejkrydset,dk> skrev i en meddelelse news:44bbf637$0$825

> I så fald, så betragter han samtlige myg, fluer, natsværmere mv. som en
> del
> af flokken.

Ja, men de bor jo også i huset.
Vores katte er heller ikke de bedste til, at fange fluer og andet småkravl.
Det klare hundene tilgengæld.
Filur blev også vældig fornærmet engang, hvor han havde jagtet efter en mus,
der havde gemt sig i børneværelset, i flere timer. Da musen endelig kom
frem, dræbte Bibi ( hunden )den for næsen af ham.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 18-07-06 00:29

Hhe derimod er vi så aldrig i tvivl om når der er en flue i værelset og
katten har opdaget den, for den sætter sig lige så stille og siger nogle
utrolige mærkelig lyde, nok fordi den oftes ikke kan fange dem.. men det
lyder nu sjovt, og man får så evigt ondt af den. Men et par gange om
ugen, lykkes det den nu at fange en flue.. men der går sgu ikke mere end
et par timer før den sølle klyngen er der igen når den opdager en ny :)

Fra : Hanne Engermann

Dato : 15-07-06 14:51

> [...]
> at få et kys af katten.
>
> Har din kat også et hjerte af guld, eller havde den nuppet hamsteren?

Når jeg ser med hvilken begejstring mine katte spiller bold med pelsmus
(legetøj) og konsekvent æder halerne af dem, er jeg ikke i tvivl om,
hvilken skæbne en hamster ville få her i huset. Det kan da godt være, de
blot ville nøjes med at snuse til den, hvis den vel at mærke sad *helt*
stille, men vé staklen, hvis den begyndte at bevæge sig.

Det er vel derfor, mange byttedyr som en sidste udvej for at redde livet
spiller død!

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tina

Dato : 17-07-06 22:12

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stille, men vé staklen, hvis den begyndte at bevæge sig.
>
> Det er vel derfor, mange byttedyr som en sidste udvej for at redde livet

Hverken hamsterne eller de rotter jeg har haft, har været klar over, at de
var byttedyr. Derimod har katten været ekstra forsigtig, når et af de nævnte
småkravl har været i nærheden af ham. Ikke stilstand før jagt, men bare lidt
mere opmærksom på, hvor kroppen befandt sig i forhold til smådyrene, så han
ikke lagde, satte sig eller trådte på dem. :)

Tina

Fra : Leyna

Dato : 16-07-06 23:54

On Fri, 14 Jul 2006 08:28:31 +0200, "Tina" <Spørg@vedvejkrydset,dk>
wrote:

>Har din kat også et hjerte af guld, eller havde den nuppet hamsteren?

Jeg ville ikke garantere for at nogle af mine 3 katte ville have ladet
den overleve, og den ene hund ville bestemt heller ikke, så det er
vist mere dræbermaskiner jeg har.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tina

Dato : 17-07-06 22:14

> Jeg ville ikke garantere for at nogle af mine 3 katte ville have ladet
> den overleve, og den ene hund ville bestemt heller ikke, så det er
> vist mere dræbermaskiner jeg har.

Næh, det er vist Andy der er lidt.... hmmm.... alternativ.

Tina

Fra : Leyna

Dato : 18-07-06 00:32

On Mon, 17 Jul 2006 23:13:36 +0200, "Tina" <Spørg@vedvejkrydset,dk>
wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Næh, det er vist Andy der er lidt.... hmmm.... alternativ.

Det behøver jo ikke være noget dårligt. Tror ikke at der er nogle af
mine dyr der helt opfører sig efter bogen.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk