Sygt barn på "ferie"
Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 17:42

Min datter på 3 der bor hos hendes mor, skal på planlagt "ferie" hos mig i
næste uge (uge 29) jeg skal selv på arbejde, men har gået med til at tage
min datter den uge fordi hendes mor skal på ferie med sin kæreste, så hun
skal i børnehave den uge.

Men nu har min datter fået børnesår og det er ret slemt og hun er ikke i
børnehave, da de jo også smitter.
Nu er mit problem, hvis hun ikke kan komme i børnehave, så kan jeg ikke have
hende, fordi jeg har ikke ret til barn fri pga. sygedom da hun IKKE bor fast
hos mig og jeg har ikke mulighed for at holde fri da jeg er den eneste som
er på arbejde pga. ferie og selv går på ferie i uge 30, hvor jeg også efter
planen skal have min datter.

Jeg har sagt til hendes mor, hvis hun ikke er rask nok til at komme i
børnehave, så kan jeg ikke tage hende, det var jo forudsætningen for at jeg
tog hende i den uge, men nu stiller hun sig så på bagben at hun ikke vil
aflyse en rejse pga. af vores datter er syg.

Jeg har sagt at hun ikke kan aflevære et sygt barn, lige meget hvad, var det
weekenden over hvor jeg har fri så er det ok. men ikke når det går udover
mit arbejde.

Hun hævter at de er min uge, jeg skal have hende på ferie og jeg må finde
barnepige, men nu bor vi i en ende af landet hvor vi ikke kender ret mange
og vores familie bor 140 km. væk og har også selv arbejde.
De fleste vi kender har jo også selv børn og de vil jo ikke løbe risikoen at
deres eget barn bliver smittet fordi de skal passe vores datter.

Hvad er rimeligt, at hendes mor aflyser og selv passer eller jeg skal finde
en barne pige som bliver meget svært, det er IKKE muligt at få fri for
arbejde.

Det er da synd for hendes mor med ferie, men det er jo så det man må tage
med når man har børn.
Jeg har selv vores ældste datter boende og jeg må selv have hende, hvis hun
bliver syg.

Carsten

Fra : Sabina H.

Dato : 13-07-06 17:46

Carsten H. wrote:

> Hvad er rimeligt, at hendes mor aflyser og selv passer eller jeg skal
> finde en barne pige som bliver meget svært, det er IKKE muligt at få
> fri for arbejde.

det er rimeligt at du tager datteren som aftalt, og passer hende..... også
selvom det ikke er svært...
når nu du har den store også, må du jo have en vis form for rettigheder til
at tage barns første sygedag, og det må din arbejdsplads da også have
forståelse for.... det kan godt være der er ferie, men så må din chef jo
træde til..... det er det chefer er til for....

> Det er da synd for hendes mor med ferie, men det er jo så det man må
> tage med når man har børn.
> Jeg har selv vores ældste datter boende og jeg må selv have hende,
> hvis hun bliver syg.

humlen er, ville du selv insistere på at din exkone skulle tage din ældste
datter, hvis hun var syg??
hånden på hjertet, og lad vær med at lade som om du vilel være et hak bedre
selv...
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Holst

Dato : 13-07-06 18:21

Sabina H. wrote:

> det er rimeligt at du tager datteren som aftalt, og passer hende.....

Helt enig. Det er den aftale, der er indgået, og derfor den aftale, der
skal overholdes.

Carsten snakker så om nogle forudsætninger, men disse har jo givetvis
ikke være diskuteret i forbindelse med aftalens indgåelse. Carsten har
påtaget sig at passe datteren i den uge, og det er så det, ham må gøre.

> når nu du har den store også, må du jo have en vis form for rettigheder til
> at tage barns første sygedag,

Det har han sikkert, men det forudsætter jo, at det er den ældste
datter, der er syg. Og det er jo ikke tilfældet.

Jo mere jeg læser alle Carstens indlæg, desto mere undrer det mig, at
han ikke bare bortadopterer de børn. De er jo tydeligvis ikke til andet
end besvær for ham.

Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 19:02

"Holst" <newsjun06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jo mere jeg læser alle Carstens indlæg, desto mere undrer det mig, at han
> ikke bare bortadopterer de børn. De er jo tydeligvis ikke til andet end

Ja klart de er, fordi man en gang har skulle noget en weekende med sit
arbejde og måtte aflyse et samvær og stiller krav til at den aftale man har
indgået om at få ens barn på ferie en uge før man selv har ferie for at
hendes mor kunne komme på ferie med sin kærste at det så passet med at vores
datter så kunne komme i børnehave så jeg kan passe mit arbejde.
Det var mit krav til at jeg gik med til at tage vores datter på ferie den
uge før, at hun kunne komme i børnehave mens jeg var på arbejde, da jeg
havet meget travlt den uge pga. ferie og fordi det var op til min egen
ferie, ellers var jeg jo klart ikke gået med til det.

Næste gang gider jeg sgu da ikke hjælpe min eks. så hun kan komme på ferie,
men bare sige at jeg ikke kan have børne på ferie før jeg selv har ferie.

Mit arbejde er vigtiger end hendes ferie og vores datter er vigtiger end
hendes ferie, så må hun blive hjemme, skal jeg have de retigheder der er ved
at have barn syg, så skal min mindste datter også bo hos mig fast.

Skal jeg holde fri, så skal jeg selv betale for det og det kan sgu da ikke
være meningen, det har jeg heller ikke råd til, det vil gå udover min ældste
datter der bor fast hos mig.
Desuden er der også den chance for at vores mindste datter smitter sin
søster og det vil også være synd, så kan hun ikke komme på ferie hos sin mor
i uge 30, hvor vi har aftalt at bytte børn, altså jeg har den mindste og min
eks. den store.

Hvor mange fæder har i dag et af deres børn boende fast hos sig, efter en
skilsmisse som jeg har?

Hvor mange fæder knokler idag og tjener penge nok hjem for to, bare fordi
konen er for doven og sløv til at gå ud og finde sig noget arbejde selv, så
man kan leve et nogenlunde anstændigt liv, vi kan jo ikke leve på dagpenge
begge to vel, hvis man også vil give sine børn et ordenligt hjem og nogen
ordenlige vilkår!

Jeg kan jo også bare droppe mit arbejde og leve af penge fra kommunen og
forvente at alle andre overtager når mit barn er syg, selv om det går
udover deres arbejde osv. og det faktum at de kan forsørge sig selv.

Carsten

Fra : CDJ

Dato : 13-07-06 19:34

On 13/07/06 20:02, in article 44b68aa8$0$15789$14726298@news.sunsite.dk,
"Carsten H." <no@mail.thanks> wrote:

> [...]
> men bare sige at jeg ikke kan have børne på ferie før jeg selv har ferie.

Så finder moderen en anden der kan passe barnet mens hun er på ferie, og når
barnet spørger hvorfor hun ikke kan være hos far, så svarer moderen måske,
at hun har spurgt far som sagde nej. Det ville jeg overveje en ekstra gang
hvis jeg var dig.

> [...]
> eks. den store.
>
> Hvor mange fæder har i dag et af deres børn boende fast hos sig, efter en

Vil du have en medalje ?

> [...]
> forvente at alle andre overtager når mit barn er syg, selv om det går
> udover deres arbejde osv. og det faktum at de kan forsørge sig selv.

Ja, det kan du. Det handler vel om selvagtelse og prioriteringer.
I dit tilfælde ville jeg hellere bruge energi på at være stolt over det jeg
selv udrettede, i stedet for føle mig som martyr, fordi min eks. Ikke var I
arbejde...Og sådan er vi så forskellige...

Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 20:00

"CDJ" <cdjjuraDELETE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at hun har spurgt far som sagde nej. Det ville jeg overveje en ekstra gang

Det vil jeg helle ikke gøre, men omvendt så sage hendes mor nej til at tage
vores store datter for 14 dage siden i en weekend hvor jeg var bortrejst,
selv om hun havet vores mindste datter.

> Vil du have en medalje ?

Ja!
Hvorfor ikke, sgu da ikke mange mænd der viser den slags ansvar og jeg møder
sgu da flere konflikter til dagligt end en enlig mor, for det er mere
"accepteret" at det er kvinde som er alene med børn.

> [...]
> selv udrettede, i stedet for føle mig som martyr, fordi min eks. Ikke var
> arbejde...Og sådan er vi så forskellige...

Så måske der er en forståelse for hvorfor man IKKE bare kan holde fri fra
sit arbejde!

Carsten

Fra : Sabina H.

Dato : 13-07-06 20:05

Carsten H. wrote:
> [...]
> at tage vores store datter for 14 dage siden i en weekend hvor jeg
> var bortrejst, selv om hun havet vores mindste datter.

kunne det være fordi hun måske havde planer den weekend, og derfor ikke,
præcist som du, kunne se sig ud af at skulle arrangere pasning for BEGGE
børn.... var det ikke præcist den grund du havde til at aflyse samværet??

> [...]
> jeg møder sgu da flere konflikter til dagligt end en enlig mor, for
> det er mere "accepteret" at det er kvinde som er alene med børn.

bullshit....

> Så måske der er en forståelse for hvorfor man IKKE bare kan holde fri
> fra sit arbejde!

jeg har da FULD forståelse for hvorfor man ikke kan holde fri fra sit
arbejde.... men der er IKKE forståelse for at man aflyser samværet fordi det
ikke lige "passer", eller enkelte omstændigheder er ændret.... hvis du har
et problem, så løs det selv, i stedet for at smide lorten tilbage til din
ex.... det er respektløst!!

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 20:27

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> kunne det være fordi hun måske havde planer den weekend,

Nej hun havet ingen planer, det skulle bare lyde sådan!

> og derfor ikke, præcist som du, kunne se sig ud af at skulle arrangere
> pasning for BEGGE børn.... var det ikke præcist den grund du havde til at
> aflyse samværet??

Nej!

> bullshit....

Det ved du ikke en skid om!
Ko lort!

> [...]
> har et problem, så løs det selv, i stedet for at smide lorten tilbage til

Er det!
Har aflyst i god tid.
Samværs ordning er stadig lavet for mig og min datters skyld, ikke for min
eks. skal opnår ekstra frihed!
Du har slet ikke forstået meningen med ordningen.

Carsten

Fra : Sabina H.

Dato : 13-07-06 20:36

Carsten H. wrote:
> "Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> Nej hun havet ingen planer, det skulle bare lyde sådan!

tror du hun fortæller dig alt, eller har du spioner i hendes hjem siden du
kan sige det med så usviglig sikkerhed, når nu du ike selv var hjemme den
weekend??

> Nej!

jeg kan godt forstå du gerne vil overbevise dig selv om det....

> Det ved du ikke en skid om!

jo jeg gør.... jeg har også venner der er enlige fædre, men de opfører sig
ikke som "ofre" for faderskabet, som du gør....

> Er det!
> Har aflyst i god tid.

hvad er "god tid" for dig??
hvornår vidste du at din datter er så syg at du ikke kan tage hende
alligevel??
en uge før er IKKE "god tid", når der er lavet andre aftaler af
modparten.....

> Samværs ordning er stadig lavet for mig og min datters skyld, ikke
> for min eks. skal opnår ekstra frihed!
> Du har slet ikke forstået meningen med ordningen.

du har vist heller ikke fattet meningen med faderskabet....

igen... om jeg FATTER du overhovedet gider spørge herinde når du ikke kan få
din vilje.... spørg dog på foreningen fars forum, hvis du bare vil
rygklappes og have ret....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 21:18

> tror du hun fortæller dig alt, eller har du spioner i hendes hjem siden du
> kan sige det med så usviglig sikkerhed, når nu du ike selv var hjemme den
> weekend??

Kender hende alt for godt, hun kan ikke lyve for mig og da vi snakket om
weekenden, fik hun byttet rundt på dem og til at starte med sage hun også at
hun ikke skulle noget, men så kom hun på andre tanker da hun hørte om jeg
måske havet en pasningsløsning til den store, hvis hun ikke kunne, så kom
hun med en meget dårlig "undskyldning" kender hende alt for godt, tager
hende i alle hendes løgne, hun skulle ikke noget og der var heller ingen
ballade med hende da weekenden kom og jeg har ikke hørt mere for det, hun
viste godt at jeg havet luret hende, men hun skulle lige prøve.

> hvornår vidste du at din datter er så syg at du ikke kan tage hende
> alligevel??

Det fandt jeg selv ud af i dag.
Hendes mor havet ikke haft den anstændighed at oplyse mig op at vores datter
ikke kunne komme i børnehave i næste uge, pga. sårne skal hele helt, det har
jeg selv idag fundet ud af ved at slå op på NetDoctor også ringet jeg til
hende for at gøre hende opmærksom på at aftalen gik på at hun skulle i
børnehave.

Det var faktisk hendes plan at komme med hende her i morgen også havet jeg
sidet med problemet.
Hun ringet til mig i weekenden og fortalte mig at min datter havet det skidt
og havet fået nogen sår, jeg tilbød at køre til vagtlæge, hun afviste, men
kørte så selv til vagtlæge meget senere, han fandt ikke ud af en skid,
mandag oplyser hun mig at det så slemmer ud, jeg beder hende om at gå til
egen læge, men det afviser hun igen, fordi hun har fået salve, tirsdag er
vores datter så plaget af store væskende bylder som er så smertefuld at hun
ikke kan sove, så går hun til læge som bliver så forbavset over at vagtlægen
ikke har sat hende på pencelin og en crem behandling og fortæller at det er
børnesår, min eks. opsøger mig på arbejde og fortæller hvad det er og hun
hurtigt vil få det bedre med en behandling og at hun så ikke skal i
børnehave de næste dag, men intet om at hun heller ikke skal ugen efter
eller til sårne er helet helt op og falder af, det har jeg selv skulle finde
frem til på NetDoctor.

> du har vist heller ikke fattet meningen med faderskabet....

Jov det er noget med at kunne forsørge sine børn og det gøres ved at give
den mad og tøj, noget man køber for penge, som man tjener ved at gå på
arbejde eller får ved at side på sin flade af det offenlige mens andre
knokler for at man kan få tøj på kroppen og mad på bordet, heldigvis for dem
er jeg så en af dem der arbejder for at de kan side på den flade, måske de
burde se efter vores syge børn så!

> igen... om jeg FATTER du overhovedet gider spørge herinde når du ikke kan
> få din vilje.... spørg dog på foreningen fars forum, hvis du bare vil
> rygklappes og have ret....

Uha!
Er det her måske kun for rødstrømper så?

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-06 21:42

"Carsten H." <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse news:44b6aa63$0$15786

> [...]
> dem er jeg så en af dem der arbejder for at de kan side på den flade,
> måske de burde se efter vores syge børn så!

Hmm, hvor er kærligheden til dine børn henne, i ovenstående udtalelse ???
Da du nu er sådan en dygtig arbejdsmand, har du nok også råd til et par
fridage for, at tage dig af dit syge barn....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 21:57

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm, hvor er kærligheden til dine børn henne, i ovenstående udtalelse ???
> Da du nu er sådan en dygtig arbejdsmand, har du nok også råd til et par
> fridage for, at tage dig af dit syge barn....

Jeg giver mine børn mad og tøj på kroppen, fordi jeg hader dem!!!!!
Jeg arbejder ikke mere end normalt, jeg passer bare mit arbejde, så jeg kan
betale det koster at have mine børn og bo et sted der er trygt for dem og
vokse op og de ikke mangler noget, samt at betale af på den gæld af det har
kostet mig at have min eks. gående hjemme med børne og aligevel levet i en
tilpas luksus som om vi var to der bidrog til husholdningen med indtægter
for ude arbejde.
Se det er også kærlighed.

Fra : Holst

Dato : 13-07-06 22:09

Carsten H. wrote:

> [...]
> tilpas luksus som om vi var to der bidrog til husholdningen med indtægter

Lyder nu mere som dumhed, synes jeg.

Fra : Sabina H.

Dato : 13-07-06 22:10

Holst wrote:

> Lyder nu mere som dumhed, synes jeg.

eller som en person der stadig tror at kærlighed kan måles materielt.....

hvis kærlighed kan måles med den pengepung far han har, så må donald trump
eller faderen til hilton pigerne være de mest elskende fædre i verden....

hvorfor er der så et udtryk der hedder "poor little rich girl"??
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 22:29

> [...]
> eller faderen til hilton pigerne være de mest elskende fædre i verden....
>
> hvorfor er der så et udtryk der hedder "poor little rich girl"??

Og den lille pige med svovl stikkerne døde!

Fra : Sabina H.

Dato : 13-07-06 22:09

Carsten H. wrote:

> Jeg giver mine børn mad og tøj på kroppen, fordi jeg hader dem!!!!!

fantastisk så ironisk du bliver når du ikke kan få din vilje......

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 22:35

> fantastisk så ironisk du bliver når du ikke kan få din vilje......

Svaret taler for sig selv!

Fra : Sabina H.

Dato : 13-07-06 22:04

Carsten H. wrote:

> [...]
> noget og der var heller ingen ballade med hende da weekenden kom og
> jeg har ikke hørt mere for det, hun viste godt at jeg havet luret

en klog mand har engang sagt at for hver rotte man ser er der 50 man ikke
ser....
for hver løgn du tager hende i, er der 50 du aldrig opdager....
hvis du tog hende i enhver løgn, ville hun ret hurtigt holde op med at lyve,
tror du ikke??

> Det fandt jeg selv ud af i dag.

og du skulle have hende efter aftalen i morgen??
det er da absolut ikke i god tid!!! snarere tværtimod....

> [...]
> helt, det har jeg selv idag fundet ud af ved at slå op på NetDoctor
> også ringet jeg til hende for at gøre hende opmærksom på at aftalen

dvs du har ikke engang selv talt med børnehaven om problemet, men blot
konkluderet det via netdoktors hjemmeside??
har du været til læge med din datter??
har du NOGEN som helst valide konkrete udtalelser fra fagpersoner om at din
datter IKKE må komme i børnehaven??

> Det var faktisk hendes plan at komme med hende her i morgen også
> havet jeg sidet med problemet.

sæfølig, det var jo aftalen.....

> [...]
> børnehave de næste dag, men intet om at hun heller ikke skal ugen
> efter eller til sårne er helet helt op og falder af, det har jeg selv

hvorfor så ikke selv tage din datter til lægen med hende i morgen??
så kan du da i det mindste have din påstand i noget validt.....

> [...]
> heldigvis for dem er jeg så en af dem der arbejder for at de kan
> side på den flade, måske de burde se efter vores syge børn så!

hvis man kunne nøjes med at tjene penge på på den måde opfylde sin
forsørgerpligt, så er der sku mange misplejede børn i danmark.....

bemærk måske især §15 der skriver at forsørgerpligten for den forælder der
ikke har barnet boende også omhandler barnets dåb, konfirmation, sygdom og
begravelse eller i anden særlig anledning.
det er måske lidt søgt, fordi man skal søge om det 3 mdr før, men ikke desto
mindre indikerer det at det ikke kun er bopælsforælderen der er pligtig til
at afholde udgifter i forbindelse med barns sygdom......

> Uha!
> Er det her måske kun for rødstrømper så?

you tell me..... nu er det jo ikke kun kvinder der har svaret i denne
tråd......

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 22:54

> [...]
> for hver løgn du tager hende i, er der 50 du aldrig opdager....
> hvis du tog hende i enhver løgn, ville hun ret hurtigt holde op med at

Nej!
Nogen mennesker tror på deres egne løgne og nogen kommer det naturligt for,
fordi de godt selv vil tror at det er sådan, men hvis man lære en person
ordenligt at kende, så vil man kunne høre når de lyver, det er de små ting
man skal lytte efter og hun ved at jeg ved det også bliver hun mere usikker
og nemmer at tage i det

> og du skulle have hende efter aftalen i morgen??
> det er da absolut ikke i god tid!!! snarere tværtimod....

Er det min skyld?
Er jo ikke blevet informeret af hendes mor om omfanget af hendes sygedom,
regnet med at hun nu i behandling kunne komme i børnehave på mandag, som
planlagt!

> dvs du har ikke engang selv talt med børnehaven om problemet, men blot
> konkluderet det via netdoktors hjemmeside??

Hvorfor fanden skal jeg tale med børnehaven om det?
Det skal jeg sgu da få fortalt af hendes mor, der er sgu da ikke grund til
at vi begge fiser ned i børnehaven, jeg har fået at vide hvad det var, men
ikke hvad det 100% indebar.

> har du været til læge med din datter??

Nej det har hendes mor, havet tilbudt at køre hende til vagt læge, men det
er sådan set også skide lige meget.

> har du NOGEN som helst valide konkrete udtalelser fra fagpersoner om at
> din datter IKKE må komme i børnehaven??

Tåge snak!
Slå op under Børnesår på Google, du vil finde alt fra statensider om sundhed
til komunalesider der "forbyder" børn med børnesår at komme i børnehave,
desuden har hendes mor bekræftet det her til aften hvor jeg har talt med
hende.

> sæfølig, det var jo aftalen.....

Nej det var ikke!
Nu begynder jeg at blive træt af dig, du er totalt tyk pandet, du har snart
fået at vide 1000 gange at aftalen gik på at hun skulle kunne komme i
børnehave, da det ikke var muligt for mig at få fri.

> hvorfor så ikke selv tage din datter til lægen med hende i morgen??
> så kan du da i det mindste have din påstand i noget validt.....

Det er der ingen grund til, hendes mor har bekræftet det selv nu!

> hvis man kunne nøjes med at tjene penge på på den måde opfylde sin
> forsørgerpligt, så er der sku mange misplejede børn i danmark.....

Det er der faktisk også, specielt på disse kanter, Sydsjælland,
Lolland-Falster og Møn.

> [...]
> desto mindre indikerer det at det ikke kun er bopælsforælderen der er
> pligtig til at afholde udgifter i forbindelse med barns sygdom......

Hvad fanden har det med sagen at gøre?
Det er udfra et økonomisk synspunkt!

> you tell me..... nu er det jo ikke kun kvinder der har svaret i denne
> tråd......

Er du sikker?

Carsten

Fra : Sabina H.

Dato : 14-07-06 00:37

Carsten H. wrote:

> Nej!

naivt...... men hey... hvis du har det godt med at tro du ved alt, så
værsgo..... du står bare til en slem skuffelse en dag....

> Er det min skyld?

hvor er du god... først påstår du at du er i god tid, og dernæst skyder du
skylden helt fra dig.....

> Er jo ikke blevet informeret af hendes mor om omfanget af hendes
> sygedom, regnet med at hun nu i behandling kunne komme i børnehave på
> mandag, som planlagt!

du har også ret til at besøge dit barn, jeg troede du så hende hele tiden og
så igen, men du har jo åbenbart ikke set hende i denne uge...... ser du
hende ikke hver dag??
din historie krakelerer Carsten......

> Hvorfor fanden skal jeg tale med børnehaven om det?

fordi det er ultimativt børnehaven der afgør om hun udgør en risiko.....

> Det skal jeg sgu da få fortalt af hendes mor, der er sgu da ikke
> grund til at vi begge fiser ned i børnehaven, jeg har fået at vide
> hvad det var, men ikke hvad det 100% indebar.

din datters mor er ikke forpligtet til at fortælle dig en fløjtende fis.....
læs her:
http://www.familieadvokaten.dk/index_gammel.asp?hovedramme=/lovsamling/boerneloven.html

> Nej det har hendes mor, havet tilbudt at køre hende til vagt læge,
> men det er sådan set også skide lige meget.

nej da... du har taget en beslutning om at din datter ikke kan komme i
børnehave, uden at have set hende, uden at have talt med en læge eller
børnehaven, altså er dine oplysninger i bedste fald mangelfulde....

> Tåge snak!

nej da..... jeg har skam læst op på børnesår, og igen, hvis du ike har en
konkret udtalelse fra en læge du kan henholde dig til, og en konkret
udmelding fra børnehaven om at de ikke vil se hende, så står alt dete for
din egen regning.... du kan IKKE skyde skylden over på din datters mor da
hun ikke har nogen pligt til at oplyse dig.....

> [...]
> sundhed til komunalesider der "forbyder" børn med børnesår at komme i
> børnehave, desuden har hendes mor bekræftet det her til aften hvor

tja.... du VIL altså hellere gøre en myg til en elefant og holde dig til din
exkone, som ifølge dig, beviseligt lyver for dig, end selv at undersøge
sagen??
intet under at du føler dig som et offer.....

> Nej det var ikke!

jo det var....

> Nu begynder jeg at blive træt af dig, du er totalt tyk pandet, du har
> snart fået at vide 1000 gange at aftalen gik på at hun skulle kunne
> komme i børnehave, da det ikke var muligt for mig at få fri.

nej søde Carsten... aftalen var at du skulle have hende i denne uge, men at
du ikke kunne tage fri til det.... der er ingen der beder dig om at tage
fri.... men du kan ike unddrage dig dit ansvar om at tage hende på den
aftalte "ferie"....
det undrer mig MEGET at du ikke kan arrangere en eller anden form for
pasning... søg lidt på nettet, måske du kan finde en ung pige der gerne vil
tjene et par tusinde her i sommerferien... eller en reservebedste der gerne
vil tage sig af en lille sød pige...
gud forbyde det, det kunne endda være du kunne finde dig en permanent
babysitter så du ikke længere ville have alle disse problemer med
børnene.....

> Det er der ingen grund til, hendes mor har bekræftet det selv nu!

der er da masser af grund til det... din exkone lyver jo, siger du...... men
nu stoler du pludeligt på hvad hun siger???

> Det er der faktisk også, specielt på disse kanter, Sydsjælland,
> Lolland-Falster og Møn.

sådan er det i områder hvor penge og materielle ting prioriters højere end
kærlighed og samvær.....

> Hvad fanden har det med sagen at gøre?
> Det er udfra et økonomisk synspunkt!

at det også er dit ansvar at tage sig af din datter selvom hun er syg...
også selvom det betyder en udgift for dig.....

> Er du sikker?

så godt jeg kan være, i et forholdsvis anonymt forum.....
desuden er jeg mere end sikker på at et par af dem der modsage dig i den
sidste tråd var mænd.....
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Holst

Dato : 13-07-06 21:16

Carsten H. wrote:

> Du har slet ikke forstået meningen med ordningen.

Og du har vist heller ikke forstået, hvad det vil sige at være far og
det ansvar, der følger dermed.

Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 21:19

> Og du har vist heller ikke forstået, hvad det vil sige at være far og det
> ansvar, der følger dermed.

Det har jeg da, er det ikke i mine børns interesse at jeg passer mit
arbejde?
At hendes mor selv passer hende hvis hun er så syg at hun ikke kan komme i
børnehave når det er det aftalen er indgået på!

Fra : Sabina H.

Dato : 13-07-06 21:29

Carsten H. wrote:

> Det har jeg da, er det ikke i mine børns interesse at jeg passer mit
> arbejde?

da ikke når du bruger det som en "krykke" til at slippe uden om dine aftaler
med dine børn....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 21:50

> da ikke når du bruger det som en "krykke" til at slippe uden om dine
> aftaler med dine børn....

Aftale med min eks.!
Du vil måske have at jeg skal spise mine børn?????

Det kan godt være du ikke har nogen særlig vigtig stilling og let kan
undværes på din arbejdsplads, men vi er altså nogen der har arbejde hvor vi
er den bærende del og andre er afhængige af os

Fra : Sabina H.

Dato : 13-07-06 22:08

Carsten H. wrote:
> "Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> Aftale med min eks.!

nej, aftale med din datter... det er ikke din ex du skal være sammen med i
den uge, men din datter....

> Du vil måske have at jeg skal spise mine børn?????

dumt spørgsmål..... du har jo åbenbart et godt job, som giver dig goder og
overarbejde nok, så mon ikke du kan klare en eller to dage uden løn mens du
finder en sitter?

> Det kan godt være du ikke har nogen særlig vigtig stilling og let kan
> undværes på din arbejdsplads, men vi er altså nogen der har arbejde
> hvor vi er den bærende del og andre er afhængige af os

tro mig, jeg har en RET bærende stilling, og det er ikke kun en person der
er afhængig af mig på mit job, det er generelt set på en almindelig dag et
sted mellem 15 og 20 forskellige mennesker, og skulle jeg være syg en hel
uge, er det op til 100 mennesker der må gå med uforettet sag.... så jo, jeg
kender ALT til at svigte og føle sig som en dum skid....
men det betyder altså ikke at jeg ikke ville tage fri hvis det var pga mit
barn.....

det handler om at prioritere.... du skal leve med din familie resten af
livet..... dine kolleger kan du skifte ud efter ønske og behov.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 23:06

> nej, aftale med din datter... det er ikke din ex du skal være sammen med i
> den uge, men din datter....

Det er en aftale jeg har lavet med min eks, har ikke snaket med min datter,
altså en aftale med min eks.

> dumt spørgsmål..... du har jo åbenbart et godt job, som giver dig goder og
> overarbejde nok, så mon ikke du kan klare en eller to dage uden løn mens
> du finder en sitter?

Nej det kan jeg faktisk ikke, jeg har hårdt brug for den løn, den skal
nemlig bruges til at holde ferie for, sammen med mine børn, fordi jeg ikke
har opsparet nok ferie op.

Desuden så er jeg tilflytter i denne landsdel, kender ingen mennesker og har
ingen famile tæt på der kan passe min datter og hvem fanden vil passe et
barn med en sygdom som børnesår der evt. kan smitte deres egne børn?

> [...]
> jeg kender ALT til at svigte og føle sig som en dum skid....
> men det betyder altså ikke at jeg ikke ville tage fri hvis det var pga mit

Ja jeg har så en hel forretning samt en landsdels erhvervs og privat kunder
for et støre firma som sider som de næst største på marked og jeg tror ikke
de har forståelse for at min eks. vil ud og rejse.

> det handler om at prioritere.... du skal leve med din familie resten af
> livet..... dine kolleger kan du skifte ud efter ønske og behov.....

Og jeg prioritere at passe mit job, fordi det giver mig masser af
muligheder for at tilbringe tid med min familie på andre tider.

Fra : Sabina H.

Dato : 14-07-06 00:43

Carsten H. wrote:
> "Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en aftale jeg har lavet med min eks, har ikke snaket med min
> datter, altså en aftale med min eks.

nej..... den praktiske del har du måske talt med din ex om.... men aftalen
omhandler altså din datter.....

> Nej det kan jeg faktisk ikke, jeg har hårdt brug for den løn, den skal
> nemlig bruges til at holde ferie for, sammen med mine børn, fordi jeg
> ikke har opsparet nok ferie op.

skal det gå ud over din datter?? så må du jo planlægge en mere økonomisk
passende ferie, eller trække over på kontoen....

> [...]
> og har ingen famile tæt på der kan passe min datter og hvem fanden
> vil passe et barn med en sygdom som børnesår der evt. kan smitte

der er mange mennesker derude der gerne hjælper.... kik i lokalaviserne..

eller her:
http://www.nannys.dk/
http://www.byensbedstebabysitter.dk/html/frame.htm
http://www.babysitting.dk/index_babysitting.php
http://fritidsjob.onlineannoncer.dk/site/list.asp?main=1&kat=97&tm=1
http://www.babydebat.dk/index.php?module=babysitting_ny&func=main

du kan bare gå i gang.....

> Ja jeg har så en hel forretning samt en landsdels erhvervs og privat
> kunder for et støre firma som sider som de næst største på marked og
> jeg tror ikke de har forståelse for at min eks. vil ud og rejse.

de kan da være ligeglade med hvorfor du ikke er der.... det er da helt op
til dig om du fortæller det.... faktisk er det lidt dårlig stil at fortælle
den slags private ting til kunder....

> Og jeg prioritere at passe mit job, fordi det giver mig masser af
> muligheder for at tilbringe tid med min familie på andre tider.

bare kun når det passer dig.... ikke når det er nødvendigt.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : CDJ

Dato : 13-07-06 20:47

On 13/07/06 20:59, in article 44b69819$0$15789$14726298@news.sunsite.dk,

> [...]
> sgu da flere konflikter til dagligt end en enlig mor, for det er mere
> "accepteret" at det er kvinde som er alene med børn.

Du får ingen medalje, men lov til hver dag at glæde dig over, at du er
heldigere end alle de andre fædre der gerne ville have deres børn hos sig,
men ikke har ret til det. Hvis du mener, at du er en helt fordi du lever op
til det ansvar du selv har forpligtet dig til, burde du måske overveje om du
overhovedet er det ansvar voksent...

Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 21:21

> [...]
> op
> til det ansvar du selv har forpligtet dig til, burde du måske overveje om

Jeg er så voksen at jeg kan passe mit arbejde og ikke forventer at andre
skal belemmers fordi mit barn bliver syg og hendes mor vil på ferie!

Fra : Holst

Dato : 13-07-06 20:38

Carsten H. wrote:

> Hvor mange fæder har i dag et af deres børn boende fast hos sig, efter en
> skilsmisse som jeg har?

Hvis alle fædre, der har deres børn boede fast hos sig efter en
skilsmisse, er som dig, så håber jeg sgu, at der ikke er nogen fædre,
der har deres børn boende.

Men der er forhåbentlig rigtig mange fædre, der klarer opgaven bedre end
dig. Fædre, som er deres ansvar som forældre voksent. Fædre, der ikke
bare jamre og håber, at andre kan klare det.

Tag dig dog sammen, Carsten, og klar selv dine problemer. Det er
gudsjammerligt at høre på din klagesang i tide og utide.

Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 21:24

> [...]
>
> Tag dig dog sammen, Carsten, og klar selv dine problemer. Det er
> gudsjammerligt at høre på din klagesang i tide og utide.

Det kan sgu godt være, men der er sgu også meget jammer dal her inden og
børn er sgu ikke små guder, selv om man elsker dem højt!
Og der er andre ting end børn der forpligter en her i livet, kan ikke leve
af kærlighed alene.

Carsten

Fra : JSM

Dato : 14-07-06 10:16

> [...]
ved
> at have barn syg, så skal min mindste datter også bo hos mig fast.

Du glemte den imho vigtigste : Min datter er vigtigere end mit arbejde.
Hvad ville du forresten gøre hvis din datter blev syg _efter_ hun var kommet
over til dig ?
Ville du så stadig ikke kunne få fri eller finde nogen der kunne hjælpe med
at passe hende ?

mvh
Jesper

Fra : Sabina H.

Dato : 14-07-06 10:48

JSM wrote:

> [...]
> _efter_ hun var kommet over til dig ?
> Ville du så stadig ikke kunne få fri eller finde nogen der kunne

6 ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Rene LArsen

Dato : 21-07-06 20:38

> Hvor mange fæder har i dag et af deres børn boende fast hos sig, efter en
> skilsmisse som jeg har?

Jeg gider simpelthen ikke læse alt det som der står herinde igennem, men jeg
kan fortælle at du er ikke den eneste far med hjemme boende børn.

Jeg selv undertegnede har selv 2 børn hjemmeboende, på henholdvis 3 og 4 år
dreng og pige.

Mvh

Rene

Fra : CDJ

Dato : 13-07-06 19:23

On 13/07/06 19:20, in article 44b680e3$0$933$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
"Holst" <newsjun06@shelter.dk> wrote:

> Helt enig. Det er den aftale, der er indgået, og derfor den aftale, der
> skal overholdes.

Det kan jeg også fuldt ud tilslutte mig - ellers er sådan en aftale jo ikke
noget værd for moderen.
Carsten: Sagde du ja til at have din datter, eller sagde du "ja, under
forudsætning af at hun ikke er syg" ?
Det lyder til at være det første, hvorfor ansvaret er dit, uanset hvor
bøvlet det end er for dig.

Håber du finder en løsning, som alle forældre må ind i mellem, og ikke løber
fra ansvaret.

Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 19:52

> Carsten: Sagde du ja til at have din datter, eller sagde du "ja, under
> forudsætning af at hun ikke er syg" ?

Under forudsætning at hun kunne komme i børnehave, da jeg viste at jeg ikke
kunne få fri nogen dage fra arbejde den uge, sage først nej, da jeg som sagt
ikke havet ferie og frygtet at det vil give bøvl, men så ja da jeg godt vil
hjælpe min eks. og have min datter den uge, da jeg jo også har den store som
så er i SFO mens jeg er på arbejde, men det var en betingelse af at hun
kunne komme i børnehave, ellers kunne det ikke lade sig gøre, havet fået
lavet det sådan at hun kunne blive hentet senere i børnehaven efter normal
tid, da mit arbejde er til efter kl. 17, det er en pendler børnehave som har
åbent til kl. 20, men børne skal meldes til for at de kan hentes efter kl 17
og det har vi så fået meld hende til, så hele aftale afhænger af at hun
kunne være i børnehaven i det tidsrum.

Fra : CDJ

Dato : 13-07-06 20:42

On 13/07/06 20:51, in article 44b6963f$0$15795$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]

> og det har vi så fået meld hende til, så hele aftale afhænger af at hun

Hvis du klart og tydeligt har sagt, at du kun kunne have hende hvis hun
kunne komme i børnehave, og det ikke blot har været underforstået fra din
side, så vil jeg give dig ret - så må moderen blive hjemme.
Jeg fornemmede bare, at det for dig var en forudsætning, men at du ikke
havde udtrykt det klokkeklart da aftalen blev indgået.

Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 21:43

> [...]
> Jeg fornemmede bare, at det for dig var en forudsætning, men at du ikke
> havde udtrykt det klokkeklart da aftalen blev indgået.

Det er en KLOKKE KLAR aftale som er indgået at hun skulle i børnehave, da
jeg IKKE havet nogen mulighed for at få fri, da jeg er helt alene på arbejde
og aftalen blev indgået fordi det var et ønske fra min eks. side, så hun
kunne komme på ferie med sin kæreste, jeg gav mig kun for hende, men siden
så er aftalen bleve meget løs fra hendes side, bla. var det meget vigtigt at
jeg kunne tage min datter fra om fredagen, fordi de skulle rejse tidligt
lørdag morgen og det vil sige fra i morgen den 14/7 til søndag den 23/7 i
stedet for mandag den 17/7 til 23/7 som ellers først aftalt, men så fandt
jeg ud af ved et tilfælde her i weekenden, at de først skal rejse mandag
morgen og ikke lørdag som ellers før nævnt og det var jo meget vigtigt at
jeg kunne tage dem fra om fredagen, selv om det var lidt bøvlet for mig, da
jeg også skal på arbejde om lørdagen, men de har skyndt sig at lave "andre"
planer for weekenden nu da de havet fået afsat vores datter til mig, selv om
det vil passe mig langt bedre at først at få min datter over lørdag efter
arbejde eller søndag som også er tids nok når de først rejser mandag morgen.

Jeg mener også at hun skal blive hjemme.
Jeg har sagt at hun må tage hende hjemme til søndag, så må vi se hvordan
hendes sår ser ud der og vuder situationen om de kan rejse mandag, for at
være helt ærlig, jeg stoler ikke på min eks. for hvis jeg tager min datter
imorgen fredag med det "forbehold" at hvis hendes sår ikke er helet til
søndag, så hun kan komme i børnehave, at hun så istedet skal hjem til sin
mor igen fra om mandagen, så jeg kan komme på arbejde, så vil jeg blive mødt
af en lukket dør og en eks. der er rejst og som er skide ligeglad med mig og
mit arbejde, det er ikke første gang, har mistet arbejde pladser før pga.
hende.

Carsten

Fra : Sabina H.

Dato : 13-07-06 21:44

Carsten H. wrote:
> det er
> ikke første gang, har mistet arbejde pladser før pga. hende.

sjovt som du ikke kan lægge det fra dig emd din ex... det er IKKE din ex's
ansvar....
og det er IKKE din ex's skyld at du mister et job..... tag ansvar for dig
selv, dine børn og dit liv... og lad være med at være et offer.....

et job gør ingen mand eller far... det er hvad man GØR i det job og sit liv
der gengiver hvilken mand/far man er..... at tilsidesætte aftaler med sine
børn gør intet positivt for det..... det kan iøvrigt ikke komme som nogen
overraskelse for dig...

eller du venter måske bare på at en af dine små "venner" og rygklappere fra
sidst skal stikke næsen frem af busken og igen give dig ret, så du kan få
sjælefred??

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Holst

Dato : 13-07-06 22:11

Sabina H. wrote:

> eller du venter måske bare på at en af dine små "venner" og rygklappere fra
> sidst skal stikke næsen frem af busken og igen give dig ret, så du kan få
> sjælefred??

Var der virkelig sådan nogen? Så længe orkede jeg ikke at følge med i
tråden.

Fra : Sabina H.

Dato : 13-07-06 22:13

Holst wrote:

> Var der virkelig sådan nogen? Så længe orkede jeg ikke at følge med i
> tråden.

jaaa lige en enkelt eller to mener jeg....
en Per fra Esbjerg vist....
og Frankenstein.... nå nej.... Frank E. N. Stein.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 22:28

> [...]
> og det er IKKE din ex's skyld at du mister et job..... tag ansvar for dig
> selv, dine børn og dit liv... og lad være med at være et offer.....

HVAD FANDEN VED DU OM DET?????????????
Min eks. har både mens vi har boet sammen og efter vi er gået fra hinanden,
svigtet mig og efterlad mig alene med børne en lørdag morgen så jeg ikke har
været istand til at møde op på min arbejdsplads!
Det er min eks. (kone den gang) ansvar at jeg som den primær forsørgende i
familien kan møde op på min arbejdsplads og hun er der for at tage sig af
børne, frem for at være på druk til den lyse morgen med en veninde.
En anden gang smuttet hun fra sin egen lejlighed hvor jeg var på besøg hos
hende og ungerne med et påskud om at skulle lige noget og vil vare tilbage
straks en fredag aften, hvor det endte med at jeg måtte pakke børne sammen
lørdag morgen og køre hjem med dem, fordi deres more aldrig kom hjem igen,
på tros af hun havet samvær! og jeg kunne helle ikke denne gang komme på
arbejde, hvor efter jeg mistet min stilling.

> [...]
> sine børn gør intet positivt for det..... det kan iøvrigt ikke komme som

Mit job er = med penge, det er hvad mit job er og penge er = med at kunne
forsørge mine børn og betale af på den gæld mit ægteskab har kostet mig,
fordi min eks. ikke forstod værdien af penge, da hun aldrig har arbejdet for
at tjene dem selv.
Mit job bidrager til forsørgelsen af begge mine børn også for den mindste
der bor hos hendes mor, der til tider modtager forskellige ting til at gøre
tilværelsen letter både for min eks. og min datter som bor hos hende og til
at genopbygge tilværelsen for mig og min store datter efter at have mistet
alt efter skilsmissen og et hus der var tæt på at ryge på tvang, fordi min
eks. mente at det var kommunens job at finde hende et sted at bo og forsørge
hende.

Skulle jeg miste mit job, der ikke er nogen guldmine, men en måde at klare
os selv på, så vil mig og min datter være tvunget til at flytte, hun skulle
skifte skole, flytte længer væk fra sin mor, søster og kamarater og vokse op
i et miljø der er lang mindre sikkert og mere socialt belastet end her vi
bor nu og det er ikke fordi det er Fredensborg vi bor i nu og vi klar os kun
lige til dagen, ingen overdreve luksus, men vi holder os lige over vandet.

> eller du venter måske bare på at en af dine små "venner" og rygklappere
> fra sidst skal stikke næsen frem af busken og igen give dig ret, så du kan
> få sjælefred??

Kan jo være at jeg har ret!

Carsten

Fra : Sabina H.

Dato : 14-07-06 00:51

Carsten H. wrote:
> "Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> HVAD FANDEN VED DU OM DET?????????????

jeg er blot af den overbevisning at man udsættes for det man selv indbyder
til.....

> [...]
> hinanden, svigtet mig og efterlad mig alene med børne en lørdag
> morgen så jeg ikke har været istand til at møde op på min

det er IKKE din ex' problem... det er DIT problem, når du har børnene er de
DIT ansvar, ergo er det også dit ansvar at have en backup plan.....

> [...]
> forsørgende i familien kan møde op på min arbejdsplads og hun er der
> for at tage sig af børne, frem for at være på druk til den lyse

gu fanden er det ej hendes "ansvar" at få dig på arbejde om morgene.... du
er en voksen mand... tag ansvar for dig selv.....

> [...]
> deres more aldrig kom hjem igen, på tros af hun havet samvær! og jeg
> kunne helle ikke denne gang komme på arbejde, hvor efter jeg mistet

igen, så vidt jeg husker har i fælles forældermyndighed (du har endnu ikke
oplyst hvordan hele den sag spændte af), så ungerne er lige så meget dit
ansvar som hendes.....

undskyldninger, undskyldninger..... INGEN af de dårlige ting der sker i dit
liv er din skyld eller dit ansvar..... ufatteligt at du tilsyneladende har
fået scoret dig en stilling med bare en smule ansvar, når du har så svært
ved at opretholde det i dit privatliv.....

> [...]
> kostet mig, fordi min eks. ikke forstod værdien af penge, da hun
> aldrig har arbejdet for at tjene dem selv.

det kan jo ikke komme som nogen overraskelse for dig... du har immervæk
været gift med kvinden..... hvad klynker du over?? at du selv traf de
forkerte valg og giftede dig med en kvinde du åbenabrt ike kendte?? get
real.....

> [...]
> var tæt på at ryge på tvang, fordi min eks. mente at det var
> kommunens job at finde hende et sted at bo og forsørge hende.

blablablabla - materielle ting gør ikke børn lykkelige......

> [...]
> er Fredensborg vi bor i nu og vi klar os kun lige til dagen, ingen
> overdreve luksus, men vi holder os lige over vandet.

man kan sagtens bo i socialt belastede kvarterer, og stadig have et godt
liv..... igen er vi ude i det materielle....

du har SÅ travlt med at give alle andre skylden for hvad du oplever, ønsker
og vil.....

> Kan jo være at jeg har ret!

hvor mange er vi oppe på nu??

5 holdninger der siger det er dig ansvar, og så dig.... der siger det ikke
er dit ansvar..... get the picture??

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Holst

Dato : 13-07-06 21:53

Carsten H. wrote:

> Jeg mener også at hun skal blive hjemme.

Det synes jeg ikke.

Jeg synes, du skulle se at bruge din tid på at fremskaffe en barnepige
til din datter. Du ævler løs her - brug i stedet tiden på at få
arrangeret noget pasning af din datter.

Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 23:10

> Det synes jeg ikke.
>
> Jeg synes, du skulle se at bruge din tid på at fremskaffe en barnepige til
> din datter. Du ævler løs her - brug i stedet tiden på at få arrangeret
> noget pasning af din datter.

Hvorfor!
Er det ikke bedst at hun får sin mor til at passe hende, hvad tror du hun
selv vil vælge?
Hendes mor eller en eller anden fremmed?
For jeg kender ikke nogen som ikke har et arbejde de skal passe og jeg tror
nu heller ikke lige at de vil tage fri for at passe min datter for mig og
løbe den risiko at min datter smitter deres børn med børne sår, det er jo
ikke for sjov at hun skal blive hjemme.

Fra : Holst

Dato : 14-07-06 06:28

Carsten H. wrote:

> Hvorfor!
> Er det ikke bedst at hun får sin mor til at passe hende, hvad tror du hun
> selv vil vælge?

Jo, men hendes mor skal jo på ferie. Så må hendes far i stedet tage fri
fra arbejde, så han kan passe hende. Kan han ikke det, må man jo finde
en barnepige. Det gør andre familier.

> [...]
> løbe den risiko at min datter smitter deres børn med børne sår, det er jo

Det er sommerferie, så find en 16-18-årig gymnasiepige, der vil tjene
nogle kroner. Der er sikkert rigeligt at den slags piger rundt omkring.
Du har hele tre døgn til at finde en - et giver dig endog mulighed for
her i weekenden at lade barn og barnepige møde hinanden, mens du er til
stede ...

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 16-07-06 19:23

On Thu, 13 Jul 2006 22:52:42 +0200, Holst wrote:

> Det synes jeg ikke.
>
> Jeg synes, du skulle se at bruge din tid på at fremskaffe en barnepige
> til din datter. Du ævler løs her - brug i stedet tiden på at få
> arrangeret noget pasning af din datter.

Er der nogen speciel grund til at det ikke er moren der skal finde, og
betale, en babysitter?

Fra : Sabina H.

Dato : 17-07-06 07:16

Frank E. N. Stein wrote:

> Er der nogen speciel grund til at det ikke er moren der skal finde, og
> betale, en babysitter?

ja, moderen HAVDE fundet en babysitter, og havde en klar aftale med
faderen..... derfor er det HANS ansvar.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 17-07-06 14:57

On Mon, 17 Jul 2006 08:16:01 +0200, Sabina H. wrote:

> ja, moderen HAVDE fundet en babysitter, og havde en klar aftale med
> faderen.....

Moren havde fundet en babysitter udenfor børnehavens åbningstid. Den
helt klare aftale var at datteren skulle i børnehave, da farmand ikke
kunne passe hende i arbejdstiden.

> derfor er det HANS ansvar.....

Alt er jo farens ansvar efter din mening.

Fra : Sabina H.

Dato : 17-07-06 17:49

Frank E. N. Stein wrote:

> Moren havde fundet en babysitter udenfor børnehavens åbningstid. Den
> helt klare aftale var at datteren skulle i børnehave, da farmand ikke
> kunne passe hende i arbejdstiden.

eftersom moderen ikke havde aftalt at komme og hente barnet og transportere
det i børnehaven, så har hun lavet aftalen i den tro at faderen stod omkring
alt der havde med datteren at gøre....
havde moderen lavet aftalen til KUN at være gældende om aftenen, så havde
hun jo i samme åndedræt sagt at hun havde en pasning klar, hvis det
utænkelige skulle ske.... og helt ærligt.... når man laver en aftale om at
passe et barn, så tager man sku det ansvar med det barn indebærer....
uanset...

desuden har vi jo aldrig fået opklaret om Carsten stadig har fælles
myndighed over børnene med konen, eller ej.... HAR han det, så synes jeg sku
han skulle have et los i røven over al klynkeriet..... aldrig har jeg hørt
en mand klynke så meget over sine børn, og samtidig lade som om det er HAM
der er den forurettede part....

> Alt er jo farens ansvar efter din mening.

nej da... kun i det omfang han selv har taget ansvaret i hævd.....
jeg mener klart det er moderens ansvar at tage sig af datteren når hun har
sagt hun vil gøre det, ligesom ejg mener det er faderens ansvar at tage sig
af datteren når han har sagt han vil gøre det.... for mig er en aftale en
aftale.... hvis han ikke ville risikere at stå med problemer, måtte han have
sagt nej til at have datteren.. ingen er hellige.... alle kan blive syge,
selv Carsten..... ISÆR når det passer allerdårligst.....

det er stadig ikke blevet kommenteret hvordan han ville håndtere det hvis
datteren var blevet syg EFTER han havde modtaget hende....
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 17-07-06 22:17

On Mon, 17 Jul 2006 18:48:33 +0200, Sabina H. wrote:

> eftersom moderen ikke havde aftalt at komme og hente barnet og transportere
> det i børnehaven, så har hun lavet aftalen i den tro at faderen stod omkring
> alt der havde med datteren at gøre....

Moren er ikke taget på ferie endnu (Det var hun i hvert fald ikke da
spørgsmålet blev stillet). Hun kan vælge mellem at selv finde og betale
en babysitter, eller blive hjemme i stedet for.
Det er det eneste rimelige.

Fra : Sabina H.

Dato : 18-07-06 07:33

Frank E. N. Stein wrote:

> [...]
> spørgsmålet blev stillet). Hun kan vælge mellem at selv finde og
> betale en babysitter, eller blive hjemme i stedet for.

jeg forstår slet ikke logikken.... det må jeg indrømme...

igen, man laver en aftale om at passe et barn.... så må man sku tage det
barn som det kommer, især når det er ens eget barn....
man kan IMO ikke stille "betingelser" op omkring barnets helbred eller humør
for den sags skyld...

det er sku da lidt åndsvagt af Carsten at sige "ja jeg vil godt passe hende,
men hun må ikke blive syg, for så vil jeg ikke"... man kan ikke gardere sig
imod sygdom, og det bør Carsten indse....
Børn bliver syge..... voksne bliver syge..... hvis Carsten er så fandens
uundværlig, så bør han måske overveje sine prioriteter, og helt droppe at
sige ja til den slags aftaler hvis det er et problem for ham med de
børn.....

jeg kan IKKE se det "rimelige" i at vælge sine børn til og fra ud fra deres
helbredsmæssige tilstand, bare fordi det "passser dårligt"..... det er IMO
en dårlig undskyldning, og derudover en latterlig udnyttelse af sin
samværsret.....
Carsten skulle tage at blive sin faderopgave voksen.....
skal man klandre nogen for noget, så er det sku da barnet der er blevet
syg... eller barnet der har smittet datteren....
moderen kan da ikke gøre for at barnet er blevet syg, og nu er børnesår
altså ikke sådan en sygdom hvor barnet er sengeliggende, eller på
hospitalet.... de fleste unger med børnesår render rundt og har det fint....

jeg har en kollega der har haft sin 2 årige med på arbejde fordi hun var
syg... og ja, det er sku da ikke fordi det er nemt med en to årig i en
frisørsalon, men det gik, fordi det skulle.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-07-06 09:57

On Tue, 18 Jul 2006 08:33:04 +0200, Sabina H. wrote:

> jeg forstår slet ikke logikken.... det må jeg indrømme...

Det kommer ikke bag på mig.

Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 18:37

> det er rimeligt at du tager datteren som aftalt, og passer hende..... også
> selvom det ikke er svært...

Ja det regnet jeg også næsten med at du vil sige!

> når nu du har den store også, må du jo have en vis form for rettigheder
> til at tage barns første sygedag, og det må din arbejdsplads da også have
> forståelse for....

Jeg har kun ret til barns første sygedag når det er det barn jeg har fast
boende, desuden så er det jo ikke hendes første sygedag og hvad med de andre
dage?

> det kan godt være der er ferie, men så må din chef jo træde til..... det
> er det chefer er til for....

Min chef har ferie, desuden så tror jeg der er noget du misforstår om hvad
ens chefs rolle er!
Som chef vil man sige, at der barnet bor, der må barnet blive passet.

> humlen er, ville du selv insistere på at din exkone skulle tage din ældste
> datter, hvis hun var syg??

Læser du ikke hvad jeg skriver?
Jeg sender sgu da ikke min datter over til hende, hvis hun er syg, med
mindre vi laver en aftale om det og nu laver hendes mor ikke en skid og har
aldrig gjordt det (arbejdet) så hun har mulighed for det, men alligevel vil
jeg ikke tvinge hendes mor til at tage hende, hun er mit ansvar.

> hånden på hjertet, og lad vær med at lade som om du vilel være et hak
> bedre selv...

Det ville jeg da!
Desuden så har jeg sgu passet børne når deres mor har været syg også når det
har været fulde syge!

Carsten

Fra : Sabina H.

Dato : 13-07-06 19:03

Carsten H. wrote:
> "Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det regnet jeg også næsten med at du vil sige!

ja, for det er hvad der er rimeligt... du siger jo selv du ikke bytter i
tide og utide, men lige pludselig sker det to gange inden for kort tid at
det ikke lige "passer" dig at overholde den aftale du har lavet omkring dit
barn......

> Jeg har kun ret til barns første sygedag når det er det barn jeg har
> fast boende, desuden så er det jo ikke hendes første sygedag og hvad
> med de andre dage?

du er far til det her barn, deal with it..... DU kan ikke aflyse et aftalt
samvær pga barnets sygdom, det kan bopælsforældren....

> Min chef har ferie, desuden så tror jeg der er noget du misforstår om
> hvad ens chefs rolle er!

nej da... det er chefens opgave at sørge for at forretningen kører... er han
på ferie må han komme hjem, hvis der ikke er andre til at passe
forretningen, ellers må han hyre en vikar.....

> Som chef vil man sige, at der barnet bor, der må barnet blive passet.

hvis du er syg, dit barn er syg eller lign, kan ingen tvinge dig på
> [...]

> og har aldrig gjordt det (arbejdet) så hun har mulighed for det, men
> alligevel vil jeg ikke tvinge hendes mor til at tage hende, hun er

jamen du HAVDE jo netop en aftale om at have din datter på ferie.....
og nu ved du tilfældigvis at sdin ex har planer der sansyneligvis IKKE kan
laves om.... derfor er det unfair af dig at gå tilbage på din aftale.....
din aftale, din ferie, dit ansvar, deal with it.....

hvad er så problemet nu??
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 19:44

> [...]
> tide og utide, men lige pludselig sker det to gange inden for kort tid at
> det ikke lige "passer" dig at overholde den aftale du har lavet omkring

Det passer mig da fint!
Men nu kan aftalen ikke holdes da min datter ikke kan komme i børnehave og
jeg SKAL på arbejde, andet vil være ulovlig fravær og fyrings grund, mener
du jeg skal miste mit arbejde og leve brød for at passe min datter så hendes
mor kan tage på ferie?

> du er far til det her barn, deal with it..... DU kan ikke aflyse et aftalt
> samvær pga barnets sygdom, det kan bopælsforældren....

Hvad kan bopælsforældren??? aflyse, er det så ikke rimeligt at hun gør
det!!!
Desuden så kan jeg også aflyse.
Desuden så kan vi jo ikke allesammen leve på dagpenge vel, vi er nogen der
skal arbejde for føden!

> nej da... det er chefens opgave at sørge for at forretningen kører... er
> han på ferie må han komme hjem, hvis der ikke er andre til at passe
> forretningen, ellers må han hyre en vikar.....

Nej chefens opgave er at hyre folk der er voksne nok til at kunne køre
forretningen mens han er på ferie eller laver andre ting, har du tænkt på at
chefen måske også har børn, men han skal så måske gå til Droningen?

> hvis du er syg, dit barn er syg eller lign, kan ingen tvinge dig på
> arbejde.....

Men jeg er ikke syg og min datter som bor hos mig er heller ikke syg, så
ingen lovlig grund til at jeg bliver hjemme fra arbejde og så er vi ude i
ulovligt fravær og fyring samt karantæne i a-kasse, bare fordi min eks. skal
på ferie.

> [...]
> laves om.... derfor er det unfair af dig at gå tilbage på din aftale.....
> din aftale, din ferie, dit ansvar, deal with it.....

Aftale lød på at jeg kunne tage hende, fordi hun kunne komme i børnehave den
uge, da jeg ikke selv har ferie i den uge og er nødtil at arbejde.
Den aftale kan nu ikke holdes, hun kan ikke komme i børnehave og dermed er
grundlaget i aftalen forsvundet, det er jo ikke hvad vi har aftalt.
Prøv at forstå det, jeg kan ikke holde fri fra arbejde, for at passe mit
syge barn som bor hos sin mor, så hendes mor kan tage på ferie med hendes
kæreste.
Deal with it!

> hvad er så problemet nu??

At jeg ikke kan fordi jeg ikke har "lovlig" grund til at blive væk fra
arbejde og ikke har mulighed eller økonomi til at tage mig den frihed.

Carsten

Fra : Sabina H.

Dato : 13-07-06 20:01

Carsten H. wrote:
> "Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> Det passer mig da fint!

åbenbart ikke......

> [...]
> fyrings grund, mener du jeg skal miste mit arbejde og leve brød for
> at passe min datter så hendes mor kan tage på ferie?

du vil jo ikke høre uanset hvad man fortæller dig.... indtil nu er der 3
forskellige der har sagt præcist det samme, men det passer IKKE ind i dit
kram, derfor vil du ikke acceptere det... jeg forstår ikke helt hvorfor du
spørger her, når du alligevel ikke vil høre hvad der bliver sagt.....

> Hvad kan bopælsforældren??? aflyse, er det så ikke rimeligt at hun gør
> det!!!

hun har jo muligvis penge i klemme, penge hun måske ikke kan få
refunderet..... er det rimeligt??

> Desuden så kan jeg også aflyse.

ikke på de betingelser....

> Desuden så kan vi jo ikke allesammen leve på dagpenge vel, vi er
> nogen der skal arbejde for føden!

igen, jeg forstår ike hvorfor du spørger hvis du ikke vil høre hvad der
bliver fortalt....

> [...]
> forretningen mens han er på ferie eller laver andre ting, har du
> tænkt på at chefen måske også har børn, men han skal så måske gå til

du lægger vist for meget ansvar i din stilling... hvis ikke chefen kan
varetage den opgave der er ham pålagt (at få forretningen til at køre), så
må han hyre en vikar.... det er IKKE dit ansvar.... hvad ville du gøre hvis
du brækkede benet og ikke kunne passe dit job?? hvem havde så ansvaret??

> [...]
> så ingen lovlig grund til at jeg bliver hjemme fra arbejde og så er
> vi ude i ulovligt fravær og fyring samt karantæne i a-kasse, bare

igen, jeg forstår ikke hvorfor du spørger hvis du ikke vil høre svaret.....

> Aftale lød på at jeg kunne tage hende, fordi hun kunne komme i
> børnehave den uge, da jeg ikke selv har ferie i den uge og er nødtil
> at arbejde.

det fremgår ikke om det med børnehaven var underforstået i aftalen, og
dermed ikke udtalt, eller om du har udtalt det da du fandt ud af at datteren
var syg....
hvis du har sagt ja til at passe dit barn, bør du honorere den aftale, især
i betragtning af at du jo aflyste jeres sidste samvær, pga en
arbejdsting.....

> [...]
> passe
> mit syge barn som bor hos sin mor, så hendes mor kan tage på ferie

din datter er da ligeglad med om du arbejder..... hun ville uden tvivl nyde
at være sammen med far når hun ahr det skidt...
og som bekendt aflyste du det sidste samvær under forklaring af at du jo
skulle have hende på ferie i 14 dage.... de 14 dage bliver så pludselig
reduceret til en uge.... så er det altså pludselig ikke kun to dage, hvor du
ser hende indimellem, men 9 dage, i en sammenhængende periode på ca 1½ md,
hvor du ike har afholdt samværet..... trist....

> At jeg ikke kan fordi jeg ikke har "lovlig" grund til at blive væk fra
> arbejde og ikke har mulighed eller økonomi til at tage mig den frihed.

så må du jo løse det problem..... enten ved at finde en sitter, eller ved at
finde en "lovlig" grund til at blive hjemme.....
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 20:52

> åbenbart ikke......

Jov så længe det er som aftalt, men det er det ikke, men sådan detaljer har
du jo ikke forståelse for!

> du vil jo ikke høre uanset hvad man fortæller dig.... indtil nu er der 3
> forskellige der har sagt præcist det samme, men det passer IKKE ind i dit
> kram, derfor vil du ikke acceptere det...

Nej det passer ikke ind i mit kram, det har jeg jo sagt fra starten af også
til hendes mor, kun hvis hun kunne komme i børnehave, hvad er der så svært
at forstå!

> jeg forstår ikke helt hvorfor du spørger her, når du alligevel ikke vil
> høre hvad der bliver sagt.....

Fordi jeg synes i har nogen helt fantastiske holdninger til hvordan tingene
skal være om jeres små pusse nusser!
Og et helt fantastisk syn på hvordan alle skal rette ind efter "jeres" børn
og deres behov

> hun har jo muligvis penge i klemme, penge hun måske ikke kan få
> refunderet..... er det rimeligt??

Er det så rimeligt at jeg skal betale mig fri i en uge fra arbejde?

> ikke på de betingelser....

Klart jeg kan!
Jeg kan fra sige mig alt samvær når jeg har lyst og påkræve mig den igen når
jeg har lyst!
Jeg har selv søgt om den, det er ikke et krav.

> igen, jeg forstår ike hvorfor du spørger hvis du ikke vil høre hvad der
> bliver fortalt....

Jeg høre, men derfor behøver jeg ikke at give jer ret, specielt når i er
langt fra at have det!
Verden drejer ikke omkring "dig og dit barn" og retter sig ind efter dig, du
må tilpasse dig til den.

> [...]
> må han hyre en vikar.... det er IKKE dit ansvar.... hvad ville du gøre
> hvis du brækkede benet og ikke kunne passe dit job?? hvem havde så

Klart det er mit ansvar, jeg er hyret til det!
Hvad fanden er det for en slap og latterlig holdning til tingene og en vikar
kan ikke udfylde min stilling.
Det kan jo også være at jeg var chef og det var min forretning, så skulle
jeg måske også bare finde en vikar!

Hvis jeg har brækkede benet og ikke kunne passe mit job, så må man jo sætte
et krise beredskab i gang, men sgu ikke fordi min eks. kone ikke vil aflyse
en ferie og passe sin datter der bor hos hende, har du nogen ide om hvad der
skal sætte i gang af ting og omkostninger?
Så er det sgu billiger for firmaet at købe 2 nye rejser til hende.

> igen, jeg forstår ikke hvorfor du spørger hvis du ikke vil høre
> svaret.....

Svaret er ikke det rigtige!

> [...]
> hvis du har sagt ja til at passe dit barn, bør du honorere den aftale,
> især i betragtning af at du jo aflyste jeres sidste samvær, pga en

Jeg skrev at hun skulle i børnehave mens jeg var på arbejde og det er så
nævnt til hud-løs-hed siden

> din datter er da ligeglad med om du arbejder..... hun ville uden tvivl
> nyde at være sammen med far når hun ahr det skidt...

Så plejer hun at ville have sin mor!

> [...]
> du ser hende indimellem, men 9 dage, i en sammenhængende periode på ca 1½
> md, hvor du ike har afholdt samværet..... trist....

Hun overlever nok, desuden så ser jeg hende hver dag, hvor mange skilsmisse
børn gør det?

> så må du jo løse det problem..... enten ved at finde en sitter, eller ved
> at finde en "lovlig" grund til at blive hjemme.....

Eller kræve at betingelsen at hun kan komme i børnehave bliver overholdt!

Carsten

Fra : Sabina H.

Dato : 13-07-06 21:37

Carsten H. wrote:
> "Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> Jov så længe det er som aftalt, men det er det ikke, men sådan
> detaljer har du jo ikke forståelse for!

nej, det er der vist ikke ret mange der har mere.....

> Nej det passer ikke ind i mit kram, det har jeg jo sagt fra starten
> af også til hendes mor, kun hvis hun kunne komme i børnehave, hvad er
> der så svært at forstå!

hvorfor spørger du så??? VIL du bare have at vide igen og igen at du opfører
dig som et forkælet barn??

> Fordi jeg synes i har nogen helt fantastiske holdninger til hvordan
> tingene skal være om jeres små pusse nusser!
> Og et helt fantastisk syn på hvordan alle skal rette ind efter
> "jeres" børn og deres behov

igen, hvorfor spørger du så???
og hvad "pusse nusset" er der i at overholde de aftaler man SELV har
lavet???? det hedder at tage ansvar.....

> Er det så rimeligt at jeg skal betale mig fri i en uge fra arbejde?

ja, langt mere end det er at du forventer din ex bare skal droppe alt fordi
det lige passer dig....

> Klart jeg kan!
> Jeg kan fra sige mig alt samvær når jeg har lyst og påkræve mig den
> igen når jeg har lyst!
> Jeg har selv søgt om den, det er ikke et krav.

hvorfor så spørge?? du harjo alerede svaret selv.....

> Jeg høre, men derfor behøver jeg ikke at give jer ret, specielt når i
> er langt fra at have det!
> Verden drejer ikke omkring "dig og dit barn" og retter sig ind efter
> dig, du må tilpasse dig til den.

når du spørger "har jeg ret eller ej" og får at vide at det har du IKKE; så
er det da et TOTALT latterligt spørgsmål at stile når du allerede med dig
selv har afgjort at du VIL have ret.... kan du ikke se det??

> Klart det er mit ansvar, jeg er hyret til det!

er du chefen da?

> Hvad fanden er det for en slap og latterlig holdning til tingene og
> en vikar kan ikke udfylde min stilling.

hvad ville du gøre hvis det var din store datter?

> Det kan jo også være at jeg var chef og det var min forretning, så
> skulle jeg måske også bare finde en vikar!

ja netop...... eller lukke forretningen....

> [...]
> du nogen ide om hvad der skal sætte i gang af ting og omkostninger?
> Så er det sgu billiger for firmaet at købe 2 nye rejser til hende.

det handler IKKE om din exkone det her.... det er du nødt til at forstå....
det handler om DIG og DINE valg.... du har VALGT at sige ja til den aftale,
derfor må det ultimativt være dit ansvar.....
og nu er vi iøvrigt oppe på 4 der har samme holdning.....

> Svaret er ikke det rigtige!

der var kun to mulige svar..... hvis du KUN vil høre det der passer dig, er
vi jo ude i at du bare ønsker at blive bekræftet i at du har ret.... og når
der så er 4 (indtil nu) der IKKE mener det, så er det OS der tager fejl???
get real.....

> Jeg skrev at hun skulle i børnehave mens jeg var på arbejde og det er
> så nævnt til hud-løs-hed siden

ingen kan gardere sig mod sygdom, ikek engang du.....

> Så plejer hun at ville have sin mor!

dårlig undskyldning... men dem er du jo god til....

> Hun overlever nok, desuden så ser jeg hende hver dag, hvor mange
> skilsmisse børn gør det?

nååå så før var det 2 dage om ugen, nu er det pludseligt hver dag??
din historie krakelerer Carsten......

> Eller kræve at betingelsen at hun kan komme i børnehave bliver
> overholdt!

den må du jo så tage med børnehaven.......
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 23:16

> [...]
> din historie krakelerer Carsten......

> den må du jo så tage med børnehaven.......

Jeg opgiver!
Du har stadig ikke forstået at der var sat betingelser for at jeg kunne have
det samvær, du snakker i ring og ser det åbenbart som en opgave at forsvare
min eks. dit køn.

Du ser ikke vigtighed i at passe et arbejde og alene det at sige at man
lukker en butik, det taler jo for sig selv, det gør man jo ikke, ja jeg
gider slet ikke spilde min tid med at komme ind på hvorfor!

Godnat!

Fra : Sabina H.

Dato : 14-07-06 00:53

Carsten H. wrote:

> Jeg opgiver!
> Du har stadig ikke forstået at der var sat betingelser for at jeg
> kunne have det samvær, du snakker i ring og ser det åbenbart som en
> opgave at forsvare min eks. dit køn.

føler du dig trængt op i en krog, siden du nu skal til at angribe mig som
kvinde??
sorry, det virker ike... jeg er på mange punkter meget maskulin i min
tankegang.....

> Du ser ikke vigtighed i at passe et arbejde og alene det at sige at
> man lukker en butik, det taler jo for sig selv, det gør man jo ikke,
> ja jeg gider slet ikke spilde min tid med at komme ind på hvorfor!

så FIND EN LØSNING:....
nu har du fået en bunke links til steder hvor du kan finde en sitter... du
har fået MANGE forskellige løsningsmuligheder, men INGEN af dem er gode nok,
for det er ikke det DU VIL HØRE......

Carsten.... hiv hovedet op af sandet og erkend at du ikke ØNSKER at tage dit
ansvar for din familie alvorligere end du vil tage dit job...... det er en
ærlig sag, men hold da for helvede op med at lade som om det er familien der
tæller, når dine handlinger gang på gang viser det modsatte....

og dit skalkeskjul om at penge betaler dit og dat, er kun en dårlig
undskyldning.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : CDJ

Dato : 13-07-06 19:25

On 13/07/06 19:36, in article 44b684a0$0$15785$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]

> boende, desuden så er det jo ikke hendes første sygedag og hvad med de andre

Sådan er det såmænd også for alle andre forældre, du lyder som om dit
tilfælde er unikt - problemerne er de samme for os andre.

Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 20:02

> Sådan er det såmænd også for alle andre forældre, du lyder som om dit
> tilfælde er unikt - problemerne er de samme for os andre.

Men nu er det jo ikke et barn jeg har fast boende, så jeg har ikke krav på
nogen sygedage!

Fra : CDJ

Dato : 13-07-06 20:49

On 13/07/06 21:01, in article 44b6989a$0$15789$14726298@news.sunsite.dk,
"Carsten H." <no@mail.thanks> wrote:

> "CDJ" <cdjjuraDELETE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men nu er det jo ikke et barn jeg har fast boende, så jeg har ikke krav på
> nogen sygedage!

Vi tager den lige igen: Hvis vi andre har barn syg, har vi kun ret til een
dag - og altså har vi samme problem hvis børnene er syge en uge.
Ville det have hjulpet på din situation hvis du kunne tage barns første
sygedag ? Ikke ret meget, når det drejer sig om en hel uge, vel...

Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 23:17

> [...]
> Ville det have hjulpet på din situation hvis du kunne tage barns første
> sygedag ? Ikke ret meget, når det drejer sig om en hel uge, vel...

Den er jeg med på og nej det hjalp ikke og så er det jo heller ikke barnets
første sygedag, den havet hun i mandags

Fra : CDJ

Dato : 13-07-06 19:28

> [...]

> ens chefs rolle er!
> Som chef vil man sige, at der barnet bor, der må barnet blive passet.

Den slags udtalelser har ingen chef ret til at komme med. At man ikke har
barnet boende, betyder IKKE, at man ikke har ansvaret for barnet under
samvær! Der er mange mennesker der ikke kan tage fri fra arbejde når børnene
er syge, men de finder en løsning - det er de nemlig nødt til.
Fralæggelse af ansvaret er ikke en god løsning.

Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 20:52

> Den slags udtalelser har ingen chef ret til at komme med.

Klart han har!

> At man ikke har
> barnet boende, betyder IKKE, at man ikke har ansvaret for barnet under
> samvær!

Nu forholder det sig sådan at barnet er syg inden samvær påbegynder, tror
nok man kan møde en større forståelse hvis barnet skulle blive syg mens
barnet har samvær.

Skal jeg ringe til min chef i dag og sige at jeg ikke kan komme på arbejde
på mandag fordi jeg skal have samvær med min datter og hun er syg, men
hendes mor skal rejse!

Sig mig en gang er i alle på Kontant hjælp her inden?

> Der er mange mennesker der ikke kan tage fri fra arbejde når børnene
> er syge, men de finder en løsning - det er de nemlig nødt til.

Ja at hendes mor aflyser sin ferie og bliver hjemme og passer hende, så
hendes far kan passe sit arbejde.
At jeg har et job er vigtiger end hun kommer på ferie.

> Fralæggelse af ansvaret er ikke en god løsning.

Er det ikke hvad hendes mor gør?
Jeg har jo vist ansvar ved at tilbyde at passe hende, selv om jeg skal på
arbejde

Fra : CDJ

Dato : 13-07-06 21:04

On 13/07/06 21:51, in article 44b6a448$0$15792$14726298@news.sunsite.dk,
"Carsten H." <no@mail.thanks> wrote:

> "CDJ" <cdjjuraDELETE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Klart han har!

Nej

> Nu forholder det sig sådan at barnet er syg inden samvær påbegynder, tror
> nok man kan møde en større forståelse hvis barnet skulle blive syg mens
> barnet har samvær.

Sludder. Barnet kan da ligeså godt have børnesår hos far som hos mor.

> Skal jeg ringe til min chef i dag og sige at jeg ikke kan komme på arbejde
> på mandag fordi jeg skal have samvær med min datter og hun er syg, men
> hendes mor skal rejse!

Du skal gøre det samme, som du ville have gjort hvis din store datter var
syg i en uge - og som alle andre forældre gør, finde en løsning.

> Sig mig en gang er i alle på Kontant hjælp her inden?

Jeg kan ikke svare på alles vegne, men nej, jeg har et ganske velbetalt job.
Man behøver ikke være på kontanthjælp for at leve op til sit ansvar.

> Ja at hendes mor aflyser sin ferie og bliver hjemme og passer hende, så
> hendes far kan passe sit arbejde.

Det er ikke at finde en løsning, det er at bede andre om at løse det.

> At jeg har et job er vigtiger end hun kommer på ferie.

Så hvis din store datter bliver syg en uge, har du ikke længere noget job ?

> Er det ikke hvad hendes mor gør?

Jo, hvis du helt klart har udtrykt, at du kun kan have hende hvis hun kan
komme I børnehave, og det ikke blot har været en stiltiende forudsætning fra
din side.

Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 23:29

> Sludder. Barnet kan da ligeså godt have børnesår hos far som hos mor.

Ja, men det ændre stadig ikke på situationen.

> Du skal gøre det samme, som du ville have gjort hvis din store datter var
> syg i en uge - og som alle andre forældre gør, finde en løsning.

Min løsning er at hendes mor passer hende.
Hun går hjemme og hendes ferie er mindre vigtig end mit arbejde, plus at
aftalen gik på at vores datter skulle i børnehave, da jeg ikke kunne holde
fri.
Desuden kender jeg ikke nogen der kan passe hende og det samme gælder min
eks. vi har stort set KUN hinanden

> Jeg kan ikke svare på alles vegne, men nej, jeg har et ganske velbetalt
> job.
> Man behøver ikke være på kontanthjælp for at leve op til sit ansvar.

Virker bare som folk har utroligt svært ved at leve op til deres ansvar og
vil heller belemmer alle andre fordi deres barn er syg.

> Det er ikke at finde en løsning, det er at bede andre om at løse det.

Nej det er lige præcis nemlig ikke at bede andre om at løse det, for det vil
først være at få andre til at løse det ved at bede om fri fra arbejde osv.
og de skal finde til at finde en løsning for at erstatte en.

> Så hvis din store datter bliver syg en uge, har du ikke længere noget job
> ?

Det kan jeg bedre forsvare, hun bor fast hos mig, jeg har fået lagt mine
arbejdstider efter at hun bor hos mig og det vil nok heller ikke give meget
forståelse fra mit arbejds side at jeg meller at jeg tager barn syg for min
datter der bor hos hendes mor, fordi hun skal rejse og ikke selv gider at
blive hjemme og tage si af hende.

> [...]
> komme I børnehave, og det ikke blot har været en stiltiende forudsætning

Det har været klart udtrykt, jag have som nævnt før, først sagt nej, da jeg
mente det måske kunne give problemer i forhold til mit arbejde, men hvis vi
kunne få lavet en ordning med børnehaven så den passet sammen med mit
arbejde så det ikke gik udover det, så vil jeg gå med til at lave en aftale.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 14-07-06 19:39

> [...]
> mit arbejde så det ikke gik udover det, så vil jeg gå med til at lave en

Helt ærligt - er hverken du eller børnenes mor i stand til at tænke længere
end imorgen?

Hvad nu hvis din datter ikke havde børnesår - og på tirsdag bliver hun syg
med et eller andet - hvad ville du så gøre?

mange hilsner

Fra : Holst

Dato : 13-07-06 21:20

Carsten H. wrote:

> Skal jeg ringe til min chef i dag og sige at jeg ikke kan komme på arbejde
> på mandag fordi jeg skal have samvær med min datter og hun er syg, men
> hendes mor skal rejse!

Ja, det var en glimrende idé. Tænk at du selv skulle komme på den.

> Sig mig en gang er i alle på Kontant hjælp her inden?

Det tror jeg ikke. Jeg har indtryk af, at de fleste af os arbejder og
tjener vores penge.

> Ja at hendes mor aflyser sin ferie og bliver hjemme og passer hende, så
> hendes far kan passe sit arbejde.
> At jeg har et job er vigtiger end hun kommer på ferie.

Carsten, så se dog for fanden at få fundet en barnepige til din datter.
Det er jo det alle andre mennesker gør.

At du har lov til at holde fri på barns første sygedag er jo blandt
andet netop for at give dig mulighed for at få arrangereret noget
pasning i eventuelle efterfølgende sygedage.

Du har måske nok ikke barns første sygedag med din yngste datter, men
til gengæld har du indtil flere dage til at få det stablet på benene,
førend du overtager ansvaret for hende.

> Er det ikke hvad hendes mor gør?

Nej, det er hvad, du gør.

Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 23:41

> Ja, det var en glimrende idé. Tænk at du selv skulle komme på den.

Har aldrig hørt noget så latterligt!

> Det tror jeg ikke. Jeg har indtryk af, at de fleste af os arbejder og
> tjener vores penge.

Ja og der er åbenbart mangel på folk i jeres stilling, siden jeres chef vil
finde sig i sådan en opførelse eller så er i bare for selvsikker og har en
lang næse til gode.
I vil få sparket hos mig!

> Carsten, så se dog for fanden at få fundet en barnepige til din datter.
> Det er jo det alle andre mennesker gør.

Jeg kender ikke et øje der kan passe hende, mig og min eks. kender de samme
mennesker, hun har jo sammme problem som mig!
Folk går jo på arbejde som jeg selv og familien bor 140 km. væk og de har jo
også arbejde og de få der går hjemme har jo selv børn og de vil sgu da ikke
passe et barn med noget der smitter så meget som børnesår, sår sider de med
en unge bagefter med kæmpe sår fordi de var venlige at passe min datter.
Det er jo ikke for sjov at hun ikke må komme i børnehave.

> At du har lov til at holde fri på barns første sygedag er jo blandt andet
> netop for at give dig mulighed for at få arrangereret noget pasning i
> eventuelle efterfølgende sygedage.

Har ikke ret til den sygedag når hun ikke bor hos mig!
Har stadig ingen der kan passe hende sådan lige nu og her, det er jo også
ferie tid, folk er ikke hjemme.

> Du har måske nok ikke barns første sygedag med din yngste datter, men til
> gengæld har du indtil flere dage til at få det stablet på benene, førend
> du overtager ansvaret for hende.

Ja og det kan også være at jeg ikke finder noget, så er jeg på skideren og
står med en forretning der skal åbne og et sygt barn.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-06 00:23

> [...]
> en unge bagefter med kæmpe sår fordi de var venlige at passe min datter.
> Det er jo ikke for sjov at hun ikke må komme i børnehave.

Så find en barnepige uden for jerers venner/bekendte. Spørg de andre
forældre i pigens børnehave om de kender nogle unge piger/bedsteforældre,
der kan passe din datter i dagtimerne i den kommende uge. Du ved ikke om der
er nogle derude, før du har prøvet!

Når du har råd til at prioritere arbejde før din datter, har du også råd til
en barnepige!

Og din klagesang om, at pengene skal gå til jeres ferie... Jamen, så tag på
en billigere ferie eller bliv hjemme, og tag på forskellige udflugter til
seværdigheder/forlystelser i omegnen, krydret med pandekagebagning,
gammeldags skovtur med madkurv, osv.

Tina

Fra : Sabina H.

Dato : 13-07-06 21:39

Carsten H. wrote:
> Sig mig en gang er i alle på Kontant hjælp her inden?

nej, vi sætter blot vores ansvar for barnet højst..... noget du kunne lære
af.....

> Ja at hendes mor aflyser sin ferie og bliver hjemme og passer hende,
> så hendes far kan passe sit arbejde.
> At jeg har et job er vigtiger end hun kommer på ferie.

ja, for DIG, men da ikke for din exkone, og heller ikke for din datter....

> Er det ikke hvad hendes mor gør?

nej, for hendes mor havde jo en klar aftale med dig, en aftale du selv har
samtykket til...... hun har overgivet ansvaret til dig..... længere er den
ikke.....

> Jeg har jo vist ansvar ved at tilbyde at passe hende, selv om jeg
> skal på arbejde

ja netop, derfor bør du honorere det ansvar....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 23:50

> nej, vi sætter blot vores ansvar for barnet højst..... noget du kunne lære
> af.....

Det kan blive for højt!
Og jeg kan også sætter det højt og jeg mener at det vil være mest ansvarligt
at hendes mor passer hende, så jeg kan passe mit andet ansvar, mit arbejde
og min eks. bude sætte sit ansvar at mit job er vigtiger end hendes ferie.

> ja, for DIG, men da ikke for din exkone, og heller ikke for din datter....

Jeg tror nu nok at min datter vil føle at det er vigtiger at hendes far har
et job frem for at hendes mor kommer på ferie og det burde min eks. også
gøre, for mit job betyder at jeg har mulighed for at forsørge vores børn og
give dem muligheder der også gavner hendes forhold til vores børn

> nej, for hendes mor havde jo en klar aftale med dig, en aftale du selv har
> samtykket til...... hun har overgivet ansvaret til dig..... længere er den
> ikke.....

GAAAAAAAAAAABB!!!!!!!!!!!!!!!!!
Den klare aftel gik på at hun skulle være i børnehave, så jeg kunne komme på
arbejde, skal jeg skære det ud i
PAP???????????????????????????????????????????????????????

> ja netop, derfor bør du honorere det ansvar....

Ved at kræve at jeg stadig kan komme på arbejde og hun så må finde en
løsning for vores datter mens jeg er på arbejde, hvis hun ikke kan komme i
børnehave og jeg så må have hende om aften.

Fra : Sabina H.

Dato : 14-07-06 00:56

Carsten H. wrote:
> "Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan blive for højt!

nej... ansvaret for ens barn kan ALDRIG blive for højt......

> [...]
> ansvarligt at hendes mor passer hende, så jeg kan passe mit andet
> ansvar, mit arbejde og min eks. bude sætte sit ansvar at mit job er

bullshit.... dig og dit "det vil være mest ansvarligt at hendes mor passer
hende".... det er en lam undskyldning, for at hytte dit eget skind og fjerne
din dårlige samvittighed.....

> [...]
> min eks. også gøre, for mit job betyder at jeg har mulighed for at
> forsørge vores børn og give dem muligheder der også gavner hendes

hun er 3..... hun prioriterer garanteret DIG væsentligt højere end det
legetøj du kan give hende.....

> GAAAAAAAAAAABB!!!!!!!!!!!!!!!!!
> Den klare aftel gik på at hun skulle være i børnehave, så jeg kunne
> komme på arbejde, skal jeg skære det ud i
> PAP???????????????????????????????????????????????????????

du VIL ikke høre at du har et ansvar i dette..... vel?
så indrøm det dog i stedet for at lade som om det betyder noget hvad din
datter oplever..... det eneste der betyder noget for dig er de penge du kan
tjene.....

> Ved at kræve at jeg stadig kan komme på arbejde og hun så må finde en
> løsning for vores datter mens jeg er på arbejde, hvis hun ikke kan
> komme i børnehave og jeg så må have hende om aften.

så find en babysitter... find en løsning.... det er da langt mere
konstruktivt end at spilde din tid her med at få at vide at du bør tage dig
sammen og gøre noget ved sagen.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : JSM

Dato : 14-07-06 15:18

> [...]
> og min eks. bude sætte sit ansvar at mit job er vigtiger end hendes ferie.

Du mener helt alvorligt at man kan prioritere ansvaret for sine børn for
højt ? Den synes jeg lige vi skal lade blive stående et øjeblik:

I øvrigt kan dit arbejde aldrig blive vigtigere end dit barn. Hvis du mener
du er uundværlig på jobbet, vil jeg da gerne erindre dig om at kirkegårdene
er fyldt med uundværlige mennesker...

mvh
Jesper

Fra : nusle nuslesen

Dato : 14-07-06 19:40

> Sig mig en gang er i alle på Kontant hjælp her inden?

Nej du - nogle af os har to jobs!

Sig mig engang - hvorfor fik du børn?

Fra : Anders Majland

Dato : 02-08-06 09:18

> må du jo have en vis form for rettigheder til at tage barns første sygedag

Det er ikke en ret alle har. De fleste har det vel efterhånden ligesom de
fleste også har mere end 5 ugers ferie, omsorgsdage osv. Men som lønmodtager
har man ikke ret til at tage fri for syge børn medmindre man er dækket af en
overenskomst der giver det eller man selv har forhandlet sig frem til det...

Fra : Heidi

Dato : 13-07-06 22:03

Carsten H. wrote:

Bare lige en ide, uden at ville blande mig i den øvrige diskussion -
hvis du alligevel er alene på arbejde, og din datter ellers har det
nogenlunde og kan underholde sig selv - er der så ikke mulighed for at
tage hende med på arbejde, hvis det er en umulighed at finde en
barnepige?

--
Heidi

Fra : Carsten H.

Dato : 13-07-06 23:54

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og kan underholde sig selv - er der så ikke mulighed for at tage hende med
> på arbejde, hvis det er en umulighed at finde en barnepige?

Nej desværre, har en gang prøvet med min store datter da hun var mindre i et
andet job, men det var umuligt, fik ikke lavet en skid
Har også haft hende med på mit nuværende job hvor hun nu er 7 år, men det er
alt for forstyrende.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 14-07-06 10:14

"Carsten H." <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

Hej,

Nu har du problemer med samarbejdet med dine børns mor - igen.

Jeg tror, at hvis du tog nogle principielle beslutninger, og holdt fast i
dem - så kunne du på forholdsvis kort tid sikre dig, at jeres samarbejde
blev bedre, at det kom børnene til gode og at du ikke hele tiden ender i
situationer som denne.

1. Træf en beslutning om, at alle aftaler med dine børns mor, skal betragtes
som ubrydelige (fra din side, man er kun herre over sig selv).

2. Sørg for at have minimum to søde, store skolepiger som kan træde til, når
"lokummet brænder" - to piger som kommer til at kende dine børn, og som du
måske også kan bruge, når/hvis du skal "sjove" ting.

3. Lad så vidt det overhovedet er muligt være med at indgå aftaler med
børnenes mor, som strækker sig ud over det i samværsresolutionen fastsatte -
dette fordi I ikke kan samarbejde, og fordi I begge pt. "bruger" børnene som
våben mod hinanden. I erkendelse heraf bør enhver form for "unødig"
samarbejde ophøre. Hold dig til det der er fastsat - bed ikke hende om
andet/mere, og sig nej tak, når/hvis hun beder dig om andet mere.

4. Træf en principiel beslutning om, at uanset hvad - så er børnene
vigtigst. De er vigtigere end dit arbejde, de er vigtigere end konflikterne
med deres mor, de er vigtigere end hvad du nu end måtte have lyst til. De er
kun små en kort tid, og kan de mærke, at du ikke vil dem - så vil de ikke
dig, når de er blevet større. Det er nu du lægger grundstenene for jeres
fremtidige liv som familie, og det bliver aldrig børnenes skyld - hvis du
fucker op nu.

- har du ovenstående på plads, opstår alle de genvordigheder som du hele
tiden klynker over - slet ikke!

Det gør livet nemmere, giver dig mulighed for at fokusere på andre og mere
positive ting. Med andre ord, det åbner en verden af fredelige, rolige -
ikke konfliktfyldte løsninger - og du kan omsider dreje dit fokus væk fra
børnenes mor, og over på dig selv og dit eget liv.

I er to voksne, ingen af jer har børnene konstant - helt ærligt, jeg fristes
til at hævde, at jeres problemer er "luksusproblemer". Eftersom du ikke kan
regne med børnenes mor, så sørg for at finde nogle gode, langtidsholdbare
løsninger - som du til enhver tid kan bruge. Skaf ro i dit liv, og lad den
nye ro komme børnene til gode.

Da jeg blev skilt, var mine børn 2, 6 og 7 år - og der var ingen samkvem med
deres far, fordi han ikke magtede det - sådan har det nu været i 10 år.
Gennemsnitligt har de set deres far 2 gange om året. I år har de ikke set
ham endnu, og vi er trods alt i 7. måned af året.

Tror du virkelig, at jeg satte mig ned og hylede op om at nu kunne jeg ikke
dit og dat - fordi jeg var alene med børnene?

Gu' gjorde jeg ej. Jeg løste problemerne, og planlagde mig ud af dem - og
gav afkald på de ting der ikke kunne passes ind med mit liv som enlig mor -
man kan ikke få alt.

F.eks. har jeg stort set ingen pasningsmuligheder haft efter
institutions-lukketid, og derfor har mit sociale liv været nedprioriteret i
mange mange år.

Og hvad så!

Ikke en skid - jeg kan få alt det sociale liv jeg vil, når børnene er blevet
voksne - børnene derimod, de kan ikke få deres barndom tilbage.

Så tag dig nu sammen for helvede, og træd i karakter og vær FAR.

mange hilsner

Fra : Sabina H.

Dato : 14-07-06 10:51

nusle nuslesen wrote:
> [...]
> blevet voksne - børnene derimod, de kan ikke få deres barndom tilbage.
>
> Så tag dig nu sammen for helvede, og træd i karakter og vær FAR.

7 ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Inger Pedersen

Dato : 14-07-06 13:01

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse

klip---
> en hel masse fornuftigt
---
> Så tag dig nu sammen for helvede, og træd i karakter og vær FAR.

Ku' ikke siges klarere.
Enig.

Hilsen Inger

Fra : Bente Hansen

Dato : 14-07-06 22:50

Fatter ikk at der nogensinde er kommet børn ud af det, for efter hvad jeg
læser så er de kære uskyldige unger et stort problem..

TÆNK jer om, før i får børn.

/Bente, som selv er mor til 2 dejlige drenge

Fra : Inger Pedersen

Dato : 14-07-06 23:24

"Bente Hansen" <engel76@SLETstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Fatter ikk at der nogensinde er kommet børn ud af det, for efter hvad jeg
> læser så er de kære uskyldige unger et stort problem..

Der er stor forskel på at lave og at have børn

Hilsen Inger

Fra : nusle nuslesen

Dato : 15-07-06 00:01

> [...]

> Fatter ikk at der nogensinde er kommet børn ud af det, for efter hvad jeg
> læser så er de kære uskyldige unger et stort problem..

Tror at hvis det ikke var børnene der var et problem, så ville det være et
sandkorn i sandalen - nogle har det bare hårdt

mange hilsner

Fra : Mette

Dato : 15-07-06 08:49

> [...]

> med når man har børn.
> Jeg har selv vores ældste datter boende og jeg må selv have hende, hvis

Der er mange ting man "må tage med", når man har børn. Nogle enlige
forsørgere har ikke engang den "luksus" som du har, med den anden forælder
inde i billedet. Nogle af os har været helt alene om at være forældre. Og
nej: vi er ikke alle på kontanthjælp. Vi har jobs eller studier, der skal
passes uanset om vores børn er syge eller ej. Opstår der problemer, må de jo
løses på den ene eller den anden måde, men lad være med at blande din
ekskone ind i det. Hun er ikke ansvarlig for at løse dine problemer - gør
dig fri af hende og hendes dispostitioner - så bliver du et meget mere
tilfreds menneske.

Du kan gøre følgende:

1) Istedet for at bruge dagevis på at brokke dig over din ekskone, så kan du
bruge tiden på at hænge "barnepige søges" ell. "Reservebedste" søges-skilte
op i diverse supermarkeder.
Da jeg jeg fik et nyt arbejde, fik jeg sene arbejdstider. Hvad gør man så?
Man finder en barnepige, der kan hente og være sammen med barnet indtil man
selv kommer hjem. Det koster kassen, men det er ligesom bare ærgeligt. Man
kan sagtens finde en barnepige eller reservebedste selvom man "ikke kender
nogen". Jeg spurgte første gang naboen, som havde en datter. Anden gang det
blev aktuelt i en ny by, hvor vi INGEN kendte, hængte vi sedler op i Netto
og I min datters SFO. Der var bid samme dag.

2) Hvis du ikke kan finde nogen som helst, så tag din datter med på arbejde.
Jeg ved godt, at det har du prøvet før og det var besværligt osv osv. Men da
du ikke kan få hende passet andetsteds, og da hun ikke kan være alene
hjemme, jamen så ER der kun den mulighed tilbage at tage hende med på job.
Længere er den faktisk ikke. Jeg er da sikker på, at din chef ville synes
det var bedre, end hvis du slet ikke kom på arbejde.
I min studietid havde jeg ind i mellem min datter med, når børnehaven af een
eller anden grund strejkede eller var lukket. Og der er flere på min
nuværende arbejdsplads, der ind i mellem har deres børn med. Ja, det er da
ikke optimalt, men men det er nogle gange nødvendigt. Og som forældre gør
man det, der er nødvendigt.

3a) Kombi-løsningen. Der er to dage til, at du skal have hende, hvis jeg
forstår det rigtigt. Børnesårene kan - hvis de behandles - sagtens nå at gå
i sig selv inden tirsdag-onsdag. Måske før.
Find en barnepige og hyr hende for to dage kun. Hvis sårene ikke er faldet
af onsdag, så tager du hende med på job resten af ugen.

3b) Kombiløsning 2. Hyr en barnepige mandag og tirsdag halvdelen af af
arbejdsdagen. den anden halvdel af dagen er din datter hos dig i
forretningen. Så er det ikke så mange timer hun bliver passet af en fremmed
og heller ikke så mange timer, hun skal være i forretningen.

4) Kan du se nogle af disse løsninger har noget som helst med din eks at
gøre? Det har de nemlig ikke. For problemet er ikke hendes. Det er dit.
Ligesom det er alle enlige forsørgeres problem, hvis deres barn får ugelang
influenza og der INGEN er til at træde til. Der er mange, der har løst
sådanne problemer før dig, så du kan nok også. Bare lad være med at pege på
din ekskone. Gør dig fri af hende og løs dine problemer som en mand.

Fra : Mette

Dato : 15-07-06 09:44

> [...]
> min datter den uge fordi hendes mor skal på ferie med sin kæreste, så hun

Hvad ville du egentligt stille op, hvis moderen var rejst på ferie, datteren
stod klar til at komme i børnehave, men pludselig får feber og opkast og
ligger syg mandag-fredag. Hvad ville du så gøre?
Bede din eks om at komme hjem fra ferie?

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 16-07-06 08:22

For mig at se løber din ex fra en aftale, hvis aftalen var at du kun
kunne tage hende i tilfælde af at hun var rask.

Men hvad søren havde du gjort, hvis datteren var blevet syg midt i
ugen. Havde du så kaldt exen hjem fra ferie - nu ved jeg jo heller
ikke hvor langt hun skal.

Nu er din ex jo så åbenbart løbet fra aftalen og det kan ingen af os
jo gøre noget ved. Men for datterens skyld bør et opgør med exen
undgås.

Hvad med at tage datteren med på arbejde. Ja man få ikke lavet det
samme, men man er der da og får lavet lidt. Måske en mulig løsning
og bedre end at ateg fri åbenbart.

Eller del ugen op. Og tag et par dage hjemme og et par dage hvor du har
datteren med. Eller kan hun måske være på ferie hos nogle af
besteforældrene?

Og så sørg for at få fat i en backup eller to for fremtiden -
barnepige - reservebedste.

LN

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 16-07-06 08:58

> Det kan godt være du ikke har nogen særlig vigtig stilling og let kan
> undværes på din arbejdsplads, men vi er altså nogen der har arbejde hvor vi
> er den bærende del og andre er afhængige af os

Uanset hvor vigtig og bærende del man er, ja så ingen jo uundværlig.
Du kan også blive syg og det skal der vel for pokker være plads til.
Og hvis du er sådan en bærende del ja så vil det helt sikkert
accepteres at du tager datteren med på arbejde.

LN

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 16-07-06 09:12

> Hvor mange fæder har i dag et af deres børn boende fast hos sig, efter en
> skilsmisse som jeg har?

Ikke mange. Du er heldig.

> [...]
> begge to vel, hvis man også vil give sine børn et ordenligt hjem og nogen

Havd mener du. Betaler du penge til din ex?

> Jeg kan jo også bare droppe mit arbejde og leve af penge fra kommunen og
> forvente at alle andre overtager når mit barn er syg, selv om det går
> udover deres arbejde osv. og det faktum at de kan forsørge sig selv.

Nu er der jo mange der kan finde ud at kombinere arbejde og børn, så
mon ikke du også kan - med børn som førsteprioritet.
Sådan er det jo at have børn. Ja andre må tage over eller arbejdet
må ligge til man kommer tilbage, når barnet er er rask igen. Det er
jo vilkårene for alle forældre, kollegaer og arbejdsgivere. Det er
vel ikke nogen ny probelemstilling. Du tog vel vel også barnets
første sygedag da du levede sammen med din ex.

LN

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 16-07-06 09:23

> Hvorfor ikke, sgu da ikke mange mænd der viser den slags ansvar og jeg møder
> sgu da flere konflikter til dagligt end en enlig mor, for det er mere
> "accepteret" at det er kvinde som er alene med børn.

Det er godt nok ikke det jeg oplever rundt omkring.
Det er mere almindeligt og ja hos arbejdsgiver er det måske mere
accepteret nogle steder. Arbejder selv i en mandsdomineret branche og
der har det godt nok været svært at finde arbejde pga at jeg stadig
er i den fødedygtige alder og ja har en datter der selvfølgelig har
sygedage. Men det er da heldigvis lykkedes at finde et rigtig godt
arbejde. Sådan er vilkårene nu engang og de løser sig ikke ved at
klynke.

Men generelt ude i samfundet fornemmer jeg nogengange at der ses lidt
ned på enlige mødre hvorimod der er meget respekt omkring det at
være enlig far.

LN

Fra : Mette

Dato : 16-07-06 10:25

<spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse

Men generelt ude i samfundet fornemmer jeg nogengange at der ses lidt
ned på enlige mødre hvorimod der er meget respekt omkring det at
være enlig far.

LN

Ja. Når en far er alene med barnet eller børnene, så er han nærmest en helt.
Men der er ikke megen helstestatus over at være enlig mor.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 16-07-06 10:38

"Mette" <Mette@.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Ja. Når en far er alene med barnet eller børnene, så er han nærmest en
> helt.
> Men der er ikke megen helstestatus over at være enlig mor.

For mig er det ligemeget.

Min søn sagde engang, at jeg var den han så op til og lærte af - og at han
ikke kunne forestille sig at have en bedre mor.

- så jeg er præcis så meget "helt", som jeg føler er vigtigt *stort smil*

Set "udefra" kan det være et utaknemmeligt "arbejde" at være forælder - men
det betyder alverden for børnene, og bevarer man lysten til at være deres
kilde til ubetinget kærlighed, støtte, trøst osv. - så er det uden
sidestykke den mest givende og dejlige opgave man kommer til at varetage.

Fra : Mette

Dato : 16-07-06 15:14

> [...]
> ikke kunne forestille sig at have en bedre mor.
>
> - så jeg er præcis så meget "helt", som jeg føler er vigtigt *stort smil*

Det er nemlig rigtigt
Jeg mente nu udelukkende i termer som lav-status og højstatus set udefra i
et samf. og socialt perskektiv.

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 16-07-06 10:50

nusle nuslesen skrev:

> [...]
> kilde til ubetinget kærlighed, støtte, trøst osv. - så er det uden
> sidestykke den mest givende og dejlige opgave man kommer til at varetage.

Sådan tror jeg heldigvis de fleste har det - heldigvis.

Min kommenter var til Carstens udtalelse om at det ikke er så
accepteret at være enlig far. Det mener jeg bestemt ikke han har ret
i.

LN

Fra : nusle nuslesen

Dato : 16-07-06 10:59

> Min kommenter var til Carstens udtalelse om at det ikke er
> så accepteret at være enlig far. Det mener jeg bestemt ikke
> han har ret i.

Det mener jeg så til gengæld, at du har helt ret i

mange hilsner

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 16-07-06 11:09

nusle nuslesen skrev:

> <spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Det mener jeg så til gengæld, at du har helt ret i
>
> mange hilsner

Har du da oplevet det modsatte?

Eller mener du på arbejdsmarkedet, for her kan jeg godt give dig ret,
som jeg også skrev i mit oprindelige indlæg. Bare det med barsel til
mænd kan jo være et stort problem. Min mand måtte godt nok slåsse
med chefen for bare de 14 dage.

Har to enlige fædre og ja nogle enlige mødre i omgangskredsen.
Mændene høster godt nok meget respekt og ros rundt omkring. Ikke en
gang har jeg hørt samme udtalelser vedr de enlige mødre i vores
omgangskreds.

Det er i hvert fald de erfarringer jeg har.

LN

Fra : nusle nuslesen

Dato : 16-07-06 12:04

> Har du da oplevet det modsatte?

Nej, jeg mener jo, at du har ret.

Enlige fædre hyldes som om deres indsats er meget mere end de enlige
mødres - sikkert fordi det ikke "forventes" af fædrene, mens det "forventes"
af mødrene. Så mødrene gør "bare" deres pligt, mens fædrene gør noget
ekstra-ordinært, selvom de ret beset gør nøjagtigt det samme.

Om det så afspejler en generel indstilling til tingene, kønnene imellem -
eller om det kun omhandler yngelplejen - det ved jeg ikke.

Jeg har dog mine tanker... ohhh yes...

> [...]
> barsel til mænd kan jo være et stort problem. Min mand måtte
> godt nok slåsse med chefen for bare de 14 dage.

Det er fordi mænd ikke har gjort det til hverdagskost i erhvervslivets
bevidsthed. Tror ærligt talt, at det er meget bekvemt for en del mænd, at
det ikke er "let" at holde barsel mv. De holder jo heller ikke barnets
første sygedag, fri for at gå med til tandlæge/læge osv. i samme omfang som
kvinderne - selv om de har ret til det.

Jeg synes, at det på det generelle plan sender ret tydelige signaler.

Kvinderne måtte alt andet lige kæmpe noget af en kamp for at komme på
arbejdsmarkedet, og få bare fornuftige (ikke ligefrem gunstige) vilkår.

Hvad er det der gør, at mænd ikke kæmper for at gøre det almindeligt
accepteret at de engagerer sig i deres børn?

De samme mekanismer, vil jeg tro, som jeg ser gøre sig gældende i Carsten
H.'s tilfælde.

Jeg har ikke ondt af mænd ifm. disse ting - ligesom jeg ikke har ondt af
kvinderne, fordi der endnu ikke er ligeløn i DK (samme løn for samme arbejde
M/K).

Det er bare om at få fingeren ud, ellers kommer man ingen vegne - og vælger
man at klynke i en lind strøm - kunne man passende have omsat denne energi
til noget mere konstruktivt

> [...]
> Ikke en gang har jeg hørt samme udtalelser vedr de enlige mødre
> i vores omgangskreds.
>
> Det er i hvert fald de erfarringer jeg har.

Jamen, jeg er helt enig.

Jeg var alene med 3 børn, havde min 14 årige søster boende - tog en fuld
alm. HHX (10 år ældre end de øvrige studerende) og sluttede med den skoles
højeste gennemsnit - på trods af at min 15 årige søster fik et barn, at min
nieces var ved at dø af menigitis - og at jeg under hovedopgave-skrivningen
var i karantæne med børnene pga. af dette osv.

Anerkendelse?

Ahhh... - mænd (generelt) bliver ikke benovede og føler ikke beundring - når
de ser en kvinde virkelig "rejse sig" og gøre noget med de evner hun har -
de bliver oftest skræmte *tsk, tsk*.

Som om deres eksistensgrundlag er at føle sig som "mere" end kvinder.

Når man nu kan så meget andet, kan man også sætte sig ud over sådanne
stereotype opfattelser af kønnene og møde det enkelte menneske med åbent
sind (uagtet det helhedsindtryk kønnet har givet). Og derfor beundrer jeg
også de mænd, som rent faktisk tager deres faderrolle seriøst, og ikke
bruger deres energi på at "undslippe" ansvaret og pligterne forbundet
hermed - på lige fod med de kvinder der gør det (dem beundrer jeg også).

- men til tider pisser det mig af, med den der leflen for laveste
fællesnævner, når det kommer til fædres indsats.

Det manglede da bare!

Fra : Mette

Dato : 16-07-06 15:17

> - men til tider pisser det mig af, med den der leflen for laveste
> fællesnævner, når det kommer til fædres indsats.
>
> Det manglede da bare!

Endnu et guldindlæg fra Nusle!! Jeg kunne ikke have skrevet det bedre
selv!!!!!

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 16-07-06 11:16

> [...]
> er jeg så en af dem der arbejder for at de kan side på den flade, måske de

Åh det er da bare den mest basale og letteste del i det at være
forældre. Hvis du ikke mener der skal mere til ja så kan de fleste da
klare den ogave for dig.

Nej der skal meget mere til at være FAR eller MOR. Hvad med
kærligheden, forståelsen, kontakten, nærheden, nærvær osv til dit
barn. Det er den del der ikke bare kan ersatttes og er uvurderlig. Det
er også den del der er det mest livsbkræftende og givende.

LN

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 16-07-06 12:32

nusle nuslesen skrev:

> <spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, jeg mener jo, at du har ret.

Åhhh ved ikke hvordan jeg kunne læse et ikke, ind i det du skrev.
Skal vi ikke bare sige det er solstik *GG* Beklager

LN

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 18-07-06 06:53

Frank E. N. Stein skrev:

> [...]

Jeg giver dig ret i at moderen er løbet fra en aftale. Men sikke en
ånsvag aftale de to har lavet

Men faktum er at de to åbenbart slet ikke kan sammenarbejde og en
løsning skal der jo findes, hvor barnet kommer mindst muligt i klemme.
Og barnet kommer jo i klemme, hvis begge parter holder stejlt på
deres. Derfor synes jeg da Carsten bør gøre sit til at finde en
løsning og så for fremtiden ikke indgå sådanne aftaler. Og ja så
sørge for ta have en back up et eller andet sted. For der vil jo komme
situationer, hvor barnet vil være syg når han har barnet.

LN