Tennisalbue
Fra : Erik

Dato : 13-07-06 08:14

Hejsa

Jeg har døjet med en tennisalbue i godt 1½ år. Har prøvet: fysioterapi,
ultralyd, blokader, akupunktur, Kranio-Sakral terapi og være hos en
reumatolog og intet har hjulpet

Hvad kan der gøres?

På forhånd mange tak

Erik

Fra : 0h-paradis

Dato : 13-07-06 09:49

Erik skrev:
> [...]
>

> Jeg har døjet med en tennisalbue i godt 1½ år. Har prøvet: fysioterapi,
> ultralyd, blokader, akupunktur, Kranio-Sakral terapi og være hos en

stop med det der giver problemet.
Jeg har haft en golf albue som ikke ville gå i lave.
så en nat vågnende jeg med smerter og blev opmærksom på, at jeg jeg lå
med armen ud over sengekanten.
Jeg byttede side med konen og så forsvandt det.

så prøv at finde årsagen til problemet og fjern den

fra
Jørgen

Fra : Erik

Dato : 13-07-06 10:00

> så prøv at finde årsagen til problemet og fjern den

Den er kommet efter et tungt løft Så årsagen er fjernet!

/Erik

Fra : 0h-paradis

Dato : 13-07-06 11:00

Erik skrev:

> Den er kommet efter et tungt løft Så årsagen er fjernet!
>

> /Erik

ja men skaden er sket så det kan godt være en lille ting der er skyld i
at du forsat har ond.

bare en lille let løft

fra
Jørgen

Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-07-06 11:57

"0h-paradis" <0h@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> ja men skaden er sket så det kan godt være en lille ting der er skyld i at
> du forsat har ond.
>
> bare en lille let løft

Det kunne også være blevet kronisk.
Min læge smed mig hjem for jeg ikke kunne lade være med
at lave noget (belastende) når jeg var på job. Og det var med
ordene at hvis jeg ikke slappede af nu og tog det alvorligt, ja
så hang det ved for evigt. Han siger dog at det er muligt at få
bugt med det ved en operation, så måske det er her du skal
finde løsningen.

Fra : znabel.a@sol.dk

Dato : 13-07-06 15:10

Spis EPA-GLA fiskeolie fra Biosym det hjælper. Jeg har selv spist det
da jeg døjede med min tennisalbue. Det blev 80% bedre efter jeg spiste
fiskeolien. Akupuntur og
Akupressur massage er også godt. Man kan massere nogle bestemte
akupunktur punkter på armene. Du kan købe en bog om det hvis du er
interesseret.

Husk også at varme armene op inden du laver noget fysisk arbejde.
F.eks ved at svinge dem rundt så du for gang i kredsløbet og får
ledene varmet op lige som sportsfolk gør.

For guds skyld skal du lade dig operere i armen. Der er massere af ting
du kan afprøve inden du går så vidt.

Du kan garanteret også få det bedre med din tennisalbue hvis du
ændre din kost. En diætist fortalte mig at hvis man tit døjer med
tennisalbue, kan det have noget at gøre med problemer i tyktarmen.

Til folk som synes at det er noget værre alternativt hippie vrøvl.
Kan jeg kun sige. Prøv det, så kan man altid kritisere det bagefter
hvis det ikke virkede.

Robin

Robin

Fra : Workingmom

Dato : 14-07-06 02:29

znabel.a@sol.dk skrev:
> Til folk som synes at det er noget værre alternativt hippie vrøvl.
> Kan jeg kun sige. Prøv det, så kan man altid kritisere det bagefter
> hvis det ikke virkede.

Så kan man da få forfærdeligt travlt, hvis man skal afprøve alt det, der
ikke virker. Og i al den tid har man stadig smerter, og tennisalbuen
sætter sig bedre og bedre fast.

Hvorfor ikke gå efter de metoder, hvor man har bare en skygge af bevis
for, at der er resultater?

Tine

Fra : znabel.a@sol.dk

Dato : 14-07-06 03:28

Fiskeolie med EPA-GLA læste jeg om i et Fysioterapeut-magasin. Så
spiste jeg de kapsler og 1 måned senere var min tennisalbue 80% bedre.
Det er bevis nok for mig.

Robin

Fra : Workingmom

Dato : 14-07-06 07:41

znabel.a@sol.dk skrev:
> Fiskeolie med EPA-GLA læste jeg om i et Fysioterapeut-magasin. Så
> spiste jeg de kapsler og 1 måned senere var min tennisalbue 80% bedre.
> Det er bevis nok for mig.
>
> Robin

Du er et meget lille statistisk materiale. Hvordan måler du de 80%?

Tine

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-07-06 12:00

"Erik" <egpnewsNO@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Jeg har døjet med en tennisalbue i godt 1½ år. Har prøvet: fysioterapi,
> ultralyd, blokader, akupunktur, Kranio-Sakral terapi og være hos en

Det må jeg indrømme, jeg ved det ikke med sikkerhed. Men jeg prøver så vidt
muligt at slappe af, og begrænse tiden ved computeren. Det er godt nok lidt
flovt, at man må lade konen klare løftearbejdet.
Nu ved jeg ikke, om det hjælper for mig at skifte side med konen, sikkert
ikke, for så skal jeg lige have en kone mere, for jeg har 2 tennisalbuer,
samt et par overanstrengte håndled. Det er bare svært, at slappe så meget
af, når der er nok at lave.

M.V.H....Benny..

Fra : Trist

Dato : 14-07-06 20:10

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> wrote in

> [...]
> tennisalbuer, samt et par overanstrengte håndled. Det er bare svært,
> at slappe så meget af, når der er nok at lave.

Pas på dig selv, det skulle helst ikke blive kronisk!

Jeg arbejdede i flere år med smerter i hele overkroppen pga dårlige
arbejdsstillinger kombineret med en i forvejen dårlig ryg uden at sige fra.
Da jeg endelig blev fyret pga nedskæringer, blev jeg lettet og troede nu at
smerterne ville forsvinde, men det gjorde de desværre ikke.
Nu har jeg så efter flere års efterfølgende smertehelvede fået konstateret
fibromyalgi i svær grad.

Lyt til kroppen og stop i god tid. Det er ikke et rart liv, når man ikke
kan passe et arbejde og også må nedtrappe eller helt stoppe med sine
fritidsinteresser og dårligt selv kan klare rengøring, indkøb, madlavning
osv.

Held og lykke.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-07-06 17:10

"Trist" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan passe et arbejde og også må nedtrappe eller helt stoppe med sine
> fritidsinteresser og dårligt selv kan klare rengøring, indkøb, madlavning

Jeg prøver skam, men det er svært, og tager pokkers lang tid

M.V.H....Benny..

Fra : znabel.a@sol.dk

Dato : 14-07-06 12:35

Hej Tine,

Jeg er ligeglad med videnskabelige statistiske undersøgelser. Jeg ved
med 100% sikkerhed hvordan jeg selv har kommet min tennisalbue til
livs.

Hvis der er nogen som tror at man bare kan gå ned apoteket og købe en
tablet imod tennisalbue. Så siger jeg held og lykke.

Man bliver nød til at ændre sine dårlige arbejdsstillinger, ændre
sin kost, massere sin albue, varme kroppen op med gymnastiske øvelser
inden hårdt fysisk arbejde, udstrække sine muskler før og efter
arbejde.

Hvis man kombinere de ting så kan man godt komme sin tennisalbue til
livs.

Hvis man ikke engang gider at prøve forskellige ting af. Hvad skal man
så gøre ?

Robin

Fra : Workingmom

Dato : 14-07-06 23:31

znabel.a@sol.dk skrev:

> Jeg er ligeglad med videnskabelige statistiske undersøgelser. Jeg ved
> med 100% sikkerhed hvordan jeg selv har kommet min tennisalbue til
> livs.

Jada - du er bare ikke ret mange.

> Hvis man ikke engang gider at prøve forskellige ting af. Hvad skal man
> så gøre ?

Man behøver måske ikke at prøve alle de ting af, som EEN person har haft
glæde af. Jeg ville synes, at det var optimering at tage nogle af de
midler i brug, som 10000 personer har haft glæde af.

Ellers kan der gå meeeeget lang tid, før man lige rammer det, der virker
for en.

Tine

Fra : Klaus Linnert

Dato : 14-07-06 14:36

Erik submitted this idea :
> [...]
>

> Jeg har døjet med en tennisalbue i godt 1½ år. Har prøvet: fysioterapi,
> ultralyd, blokader, akupunktur, Kranio-Sakral terapi og være hos en

Hvis akupunpunktur ikke hjalp, har du været hos en "forkert"
akupunktør. For kommer du til den rette virker det med 100% sikkerhed.

Mvh
Klaus

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!

Fra : C.H

Dato : 14-07-06 16:57

> [...]
>

> Jeg har døjet med en tennisalbue i godt 1½ år. Har prøvet: fysioterapi,
> ultralyd, blokader, akupunktur, Kranio-Sakral terapi og være hos en

Du skriver, at du har prøvet akupunktur - er det hos lægen, du har prøvet
det? Hvor sad nålene, kan du huske det?

Der er stor forskel på kinesisk akupunktur og på det, de fleste læger giver.
Den kinesiske har flere kort på hånden

CH

Fra : Klaus Linnert

Dato : 14-07-06 22:49

C.H explained on 14-07-2006 :
> [...]
> det? Hvor sad nålene, kan du huske det?
>
> Der er stor forskel på kinesisk akupunktur og på det, de fleste læger giver.

Hej CH

Det turde jeg ikke skrive, for så ville vor lille lægestuderende bare
komme efter mig :D

Mvh
Klaus

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!

Fra : Erik

Dato : 15-07-06 01:55

> [...]
>
> Der er stor forskel på kinesisk akupunktur og på det, de fleste læger
> giver. Den kinesiske har flere kort på hånden

først hos en kineser unden held og der efter en dansker. Nålene sad i
albue, fingere og skulder

/Erik

Fra : znabel.a@sol.dk

Dato : 15-07-06 04:29

Hej Tine,

Er akupuntur for alternativt til dig ?

Robin

Fra : Heidi

Dato : 15-07-06 22:27

<klip> Jeg har døjet med en tennisalbue i godt 1½ år. Har prøvet:
fysioterapi,
> ultralyd, blokader, akupunktur, Kranio-Sakral terapi og være hos en
> reumatolog og intet har hjulpet

Jeg havde "fornøjelsen" af en golfalbue i over et år, indtil jeg kom til at
snakke med en massør på det motionscenter hvor jeg gik. Han gav mig dels
massage, dels trykkede han på nogle "trigger-punkter" og efter 3 gange var
smerterne i armen væk. Det var uendeligt dejligt at være fri for at have
ondt i armen hele tiden :)
Jeg havde forsøgt kiropraktor, der påstod det var fordi jeg væltede på min
cykel da jeg var 11 år (jeg er 44), indsprøjtning med binyrebarkhormon
(virkede ikke en fis), samt udstrækningsøvelser (kunne tage de værste
smerter). Efter ½ år opgav jeg og levede med "ondt i albuen hele tiden" -
indtil jeg fik fat i Henrik - der kunne de der trigger-punkter :)
Det er nu over 1 år siden, og jeg har intet mærket til albuen siden :)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Mette & Mikael

Dato : 16-07-06 15:51

Har hørt at Zoneterapi skulle være godt ledsmerter i armene, så måske det
var en mulighed?

Har ikke prøvet det selv, så jeg ved ikke hvor godt det virker.

Prøv at kontakte en og høre hvad de siger...

M&M