Grøn forsikringskort
Fra : Beboerhuset Tousgård~

Dato : 13-07-06 07:51

Det har nok været spurgt før, men når man kører i Tyskland, Schweits, Østrig
og Tjekiet skal man så medbringe grønt forsikringskort og rødt sos-kort??

Bent Hansen

Fra : Ole Sørensen

Dato : 13-07-06 07:58

Beboerhuset Tousgårdsladen <tousgaardsladen@stofanet.dk> skrev:
>Det har nok været spurgt før, men når
>man kører i Tyskland, Schweits, Østrig
>og Tjekiet skal man så medbringe grønt
>forsikringskort og rødt sos-kort??
>
>Bent Hansen

Hej Bent
Du SKAL ikke, men det kan anbefales at medbringe begge kort. Det
er forøvrigt helt gratis, at få kortene fra dit
forsikringsselskab.
Du kan dog kun få det røde SOS-kort hvis du hat kaskoforsikring
på din bil

Med venlig hilsen

Ole

Fra : Beboerhuset Tousgård~

Dato : 13-07-06 11:00

Mange tak.

Bent

"Beboerhuset Tousgårdsladen" <tousgaardsladen@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:44b5ed63$0$12654$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : bent bundgaard lause~

Dato : 14-07-06 12:40

Man SKAL medbringe det grønne kort i de tidligere østlande , det er ikke som
Ole Sørensen skriver frivillig men tvungen, oplysning om det kan findes på
FDM´s hjemmeside

Fra : Niels W.

Dato : 14-07-06 13:02

Så er FDM ikke opdateret. Se f.eks. her eller måske forsikringsoplysningen.
En anden ting er, at selvom det ikke er et krav, er det en god ting at have
med alligevel.

http://www.fair.dk/smcms/VAERD_AT_VIDE/bilferie/Groent_kort/Index.htm?ID=719

mvh Niels W.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 18-07-06 08:32

bent bundgaard lausen <bentlausen@vip.cybercity.dk> skrev:
>Man SKAL medbringe det grønne kort i
> [...]

Hej Bent
Jeg ønsker ikke at starte den helt store diskussion om grønne og røde
forsikringskort,
men hvis du nu læser det oprindelige spørgsmål igen og sammenholder
mit svar med
oplysningerne fra Forsikringsoplysningen som jeg har indsat nedenfor,
så vil du kunne
se, at jeg gav Beboerhuset et 100% korrekt svar på det stillede
spørgsmål.

Klippet fra Forsikringsoplysningen:
"Inden for EU's grænser og i Norge, Island, Schweiz, Kroatien og
Andorra er det grønne
kort ikke nødvendigt.

Men i landene nævnt herunder bliver der stillet krav om, at man har
det grønne kort
med, da det er garanti for, at motorkøretøjet er ansvarsforsikret, og
der dermed er
sikkerhed for erstatning til evt. trafikofre i udlandet.

Grønkort-kravet gælder i Bosnien-Hercegovina, Bulgarien, Hviderusland,
Makedonien,
Moldavien, Rumænien, Serbien & Montenegro, Tyrkiet samt i Ukraine."

Til slut vil jeg gerne fortælle, at jeg altid selv har begge kort med
uanset hvilke
lande jeg besøger og jeg har da haft brug for SOS-kortet to gange.

God ferie, hvor du forhåbentlig ikke får brug for hverken rødt eller
grønt kort:

Mvh
Ole