Blev han 100 år??
Fra : Flemming Svendsen

Dato : 13-07-06 06:36

I dk.binaer har jeg lagt præstens indførele af Jens Andersens begravelse.

Jeg mener Jens Andersen blev 100 år, men da modtager dårligt tør tro det,
lader jeg andre se på sagen.

Kan nogen her bekræfte /afkræfte mandes alder?

Venter spændt
Flemming

Fra : Henning Christensen

Dato : 13-07-06 06:59

Hej Flemming!

Jeg tror, der står: gl. Jens Andersen.
Og der kan efter min mening ikke være nogen tvivl om hans alder.

Venlig hilsen
Henning

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 13-07-06 09:06

Det kan du have ret i, men jeg tror det er en forkortelse af 'gaardmand'
selv om det kunne ligne et L.

Mange præster/degne skrev som visse læger i vor tid - - - derfor.

Hilsen
Flemming

Fra : Henning Christensen

Dato : 13-07-06 20:37

Du har selvfølgelig set mange af præstens indførsler. Jeg har kun set denne
ene, og der er jo en lille forskel mellem det, der står foran navnet og det
der står foran 100.
Jeg har dog kun set præster benævne gårdmænd som Gmd eller sjældent Gm.

Mvh.

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 13-07-06 21:02

> [...]
> og det der står foran 100.
> Jeg har dog kun set præster benævne gårdmænd som Gmd eller sjældent Gm.
------------
Måske du har ret.
Man kunne forestille sig at præsten mener 'Gamle Jens Andersen".
Hilsen Flemming

Fra : Bent Fleron

Dato : 13-07-06 22:05

Flemming Svendsen wrote:

> Jeg mener Jens Andersen blev 100 år, men da modtager dårligt tør tro
> det, lader jeg andre se på sagen.
>
> Kan nogen her bekræfte /afkræfte mandes alder?

Jeg vil da gerne bekræfte det. Jeg læser det således NB: gl 100de aar.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
For den der orker at sende en returmeddelelse

Fra : Karen

Dato : 14-07-06 09:02

Ja, han blev 100 år
mvh
Karen

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 14-07-06 19:07

"Karen" <reib@mail.danmark> skrev i en meddelelse
> Ja, han blev 100 år
> mvh
> Karen
> "Flemming Svendsen" <zeus2@SLETMIGmail.dk> skrev i en meddelelse
Tak for det til alle. . . så skal jeg alligevel ikk' ha' nye briller.
Hilsen Flemming