katte og vand
Fra : Jakob

Dato : 12-07-06 20:39

Jeg anskaffer mig nok en killing om ikke så længe.

Jeg har tænkt på i den forbindelse om kattes frygt for vand kan
overkommes. Hunde elsker jo vand. Er det helt umuligt at vænne en
killing til vand og vise den at det slet ikke er farligt, så den kan
få et naturligt forhold til det?

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-06 20:43

"Jakob" <joaks@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> overkommes. Hunde elsker jo vand. Er det helt umuligt at vænne en
> killing til vand og vise den at det slet ikke er farligt, så den kan

Hej Jacob
Som MCO ejer forstår jeg ikke dit problem? MCO er tossede med vand
Nej jeg tror at hvis du er heldig. he he , så kan du lære din killing alt.

Mvh Allan

Fra : Lasse Jensen

Dato : 12-07-06 21:01

Jakob wrote:

> [...]
> overkommes. Hunde elsker jo vand. Er det helt umuligt at vænne en
> killing til vand og vise den at det slet ikke er farligt, så den kan

Med lidt held. Da jeg fik Jesus kunne han ikke helt finde ud af det med at
holde sin pels ren, så han kom med i bad. Og det kan han stadig godt
acceptere. Han er ikke henrykt for at komme ind under bruseren, men han
accepterer det og kommer da selv ud på badeværelset når jeg er i bad.

Men du får den nok ikke til at ville lege vandkamp. Og husk at være grundig
med at tørre den. Grunden til at katte er bange for vand er at deres pels
ikke indeholder lanolin, så den skyr ikke vandet. Derfor risikerer de
lungebetændelse, hvis du bliver våde ude i naturen.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-06 18:51

> [...]
> overkommes. Hunde elsker jo vand. Er det helt umuligt at vænne en
> killing til vand og vise den at det slet ikke er farligt, så den kan

Det er en myte, at katte ikke kan lide vand, og at de har en frygt for det.
Mange voksne katte insisterer på at komme med deres ejere i bad, og mange
udstillingskatte bliver jævnligt vasket uden protester.

Lær killingen, at vand er rart og sjovt. Leg det ind i den. Med tvang kommer
man absolut ingen steder.

Tina

Fra : Franch Helmuth-Søren~

Dato : 13-07-06 20:28

> [...]
> få et naturligt forhold til det?

> Det er ikke helt korrekt at katten har frygt for vand. Mine to Maine
Coon´s er utrolig glade for vand. De sidder ofte og vasker deres poter i
vandskålen, så der ligger en sø udenom. Når jeg er i bad, sidder Loke med
hovedet inde under bruseforhænget.
Maine Coon´s elsker vand !!

Med venlig hilsen
Franch Helmuth-Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Battlefield´s

Dato : 14-07-06 12:38

"Franch Helmuth-Sørensen" <franchhelmuthKATTE@BAKKEwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:D8xtg.71$_U.17@news.get2net.dk...
> [...]
> vandskålen, så der ligger en sø udenom. Når jeg er i bad, sidder Loke med

Hej
Hm... mine siamesere kan nu godt finde ud af badeværelset i en fart når jeg
går i bad, de elsker bestemt ikke vand!
Hilsen Vibeke
www.battlefields.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-06 17:17

> Hej
> Hm... mine siamesere kan nu godt finde ud af badeværelset i en fart når
> [...]

Hvis jeg inde slave har ladet Buster blive inde om morgenen, så sidder han
på kanten af håndvasken mens jeg bader. Og opdager jeg ikke at han er der så
dasker han pænt til bruseforhænget, og beder mig trække det lidt til side så
han kan se ind...
Og når jeg bagefter skraber gulv og vægge skal svaberen også lige godkendes.

Når haven vandes sidder han også og kigger på vandstrålen, for den er
spændende.

Men nej, han kan ikke lide at blive våd.. Bare den mindste smule vand, og
pist væk er han...

Louise og Buster

Fra : Franch Helmuth-Søren~

Dato : 13-07-06 20:28

Fra : Franch Helmuth-Søren~

Dato : 13-07-06 20:28

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 14-07-06 07:57

"Franch Helmuth-Sørensen" <franchhelmuthKATTE@BAKKEwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:D8xtg.73$371.12@news.get2net.dk...

> [...]
> vandskålen, så der ligger en sø udenom. Når jeg er i bad, sidder Loke med

hej Franch og Jakob

det kender jeg godt, min norske skovkat går også ind i brusekabinen, når jeg
har taget bad og forsøger at slikke gulvet tørt, og hun elsker at labbe
vand, når jeg lader det kolde vand i håndvasken løbe i en meget tynd stråle.
Det morsomme er, at hun har lært den rundstrikkede huskat Bølle det samme,
så nu sidder de begge to i håndvasken og drikker.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-06 19:58

"Anelise Schou Nielsen" <nilleslyst@yahoo.dk> skrev i en meddelelse