Andet multimedie
bentjuul 3670
Nemt program til størrelsesreduktion af bi~
Fra : Anders M

Dato : 12-07-06 19:21

Jeg står og skal bruge et nemt program til at reducere størrelsen på
digitale billeder. Det skal ikke nødvendigvis reducere billedekvaliteten,
men primært pixelstørrelsen.

Programmet skal kunne bruges af ikke-it-kyndige, så det skal være simpelt og
nemt at bruge. Gerne på dansk.
Det skal kunne håndtere mere end et billede ad gangen (batch).

Bud?

Mvh.
Anders M

Fra : goofy

Dato : 12-07-06 19:47

Hejsa

MS Powertoys - nemt og gratis
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Linket hvis vi snakker XP

Steen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-07-06 17:19

"goofy" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> MS Powertoys - nemt og gratis
> http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
>
> Linket hvis vi snakker XP

Selve programmet hedder Image Resizer (som findes ude til venstre), gør det
ikke?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 12-07-06 19:56

Anders M wrote:

> Jeg står og skal bruge et nemt program til at reducere størrelsen
> på digitale billeder. Det skal ikke nødvendigvis reducere
> billedekvaliteten, men primært pixelstørrelsen.

Hvis du med pixelstørrelse mener bredde og højde i pixels, kan dette
ikke gøres uden at påvirke billedkvaliteten.

> Det skal kunne håndtere mere end et billede ad gangen (batch).

Måske Fastone Photo Resizer?
http://www.faststone.org/FSResizerDetail.htm

Jeg mener dog ikke at det fås i en dansk udgave.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/