/ Forside / Interesser / Familie & Relationer / Børn / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Børn
#NavnPoint
Nordsted1 7553
ans 5201
HelleBirg.. 3023
dova 2960
granner01 1261
jakjoe 1192
CLAN 1183
refi 1159
dkwM327 1100
10  jeb3 1067
Hjemmeboende voksne børn
Fra : Stedfaderen


Dato : 18-06-01 20:47

Hej med jer. Jeg vil gerne have nogle meninger/råd til følgende:

Min stedsøn på 21 år bor hjemme. Det sidste års tid har han tjent ca.
20.000 kr/md. - efter skat ca. 10-12.000 kr/md. Han har ingen anden
udgift end de 1500 kr, som jeg kræver at han skal betale for kost og
logi. Dette synes både han selv og min forøvrigt dejlige hustru, er helt
urimeligt.
Nu har han sagt sit job op, og vil til at læse efter sommerferien. Inden
da, skal han dog lige 18 dage på ferie i USA. Nu beklager han sig over
at han "kun" har 9.000 kr til lommepenge på turen. Dollaren er steget og
hvad ved jeg.... Da han jo ikke er hjemme i næsten en hel måned skal han
selvfølgelig ikke betale husleje i denne måned!!!
Min hustru synes at det er synd for ham, at han ikke har nogle penge den
stakkels dreng.

Nu er det bare jeg spørger her i denne gruppe, hvad synes I?
Jeg er meget glad for min kone, og vil naturligvis ikke være uvenner med
henne på grund af 1500 kr, men på den anden side, så er der vel også en
grænse for hvor tossegod man kan være?

Når nu han kommer hjem fra USA, og ikke har så meget som en 25 øre
tilbage, kan han naturligvis ikke betale huslejen får August!!

Vi kan sikkert godt være enige om at brokke os over den forkælede
ungdom. bla bla., men hvis nu jeg prøver at være meget pædagogisk, hvad
fanden skal jeg så gøre??? - Hjælp.
Ps. Det har været min stedsøn i 11. år.

Hilsen

Den nærige stedfar.


--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


 
 
Bodil Grove Christen~ (19-06-2001)
Kommentar
Fra : Bodil Grove Christen~


Dato : 19-06-01 10:05


"Stedfaderen" <Stedfaderen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:nUsX6.2686$hi6.436055@news000.worldonline.dk...
> Hej med jer. Jeg vil gerne have nogle meninger/råd til følgende:
>
> Min stedsøn på 21 år bor hjemme. Det sidste års tid har han tjent ca.
> 20.000 kr/md. - efter skat ca. 10-12.000 kr/md. Han har ingen anden
> udgift end de 1500 kr, som jeg kræver at han skal betale for kost og
> logi. Dette synes både han selv og min forøvrigt dejlige hustru, er helt
> urimeligt.
> Nu har han sagt sit job op, og vil til at læse efter sommerferien. Inden
> da, skal han dog lige 18 dage på ferie i USA. Nu beklager han sig over
> at han "kun" har 9.000 kr til lommepenge på turen. Dollaren er steget og
> hvad ved jeg.... Da han jo ikke er hjemme i næsten en hel måned skal han
> selvfølgelig ikke betale husleje i denne måned!!!
> Min hustru synes at det er synd for ham, at han ikke har nogle penge den
> stakkels dreng.
>
> Nu er det bare jeg spørger her i denne gruppe, hvad synes I?
> Jeg er meget glad for min kone, og vil naturligvis ikke være uvenner med
> henne på grund af 1500 kr, men på den anden side, så er der vel også en
> grænse for hvor tossegod man kan være?
>
> Når nu han kommer hjem fra USA, og ikke har så meget som en 25 øre
> tilbage, kan han naturligvis ikke betale huslejen får August!!
>
> Vi kan sikkert godt være enige om at brokke os over den forkælede
> ungdom. bla bla., men hvis nu jeg prøver at være meget pædagogisk, hvad
> fanden skal jeg så gøre??? - Hjælp.
> Ps. Det har været min stedsøn i 11. år.

Hej nærige stedfar.
Du er overhovedet ikke nærig, men din stedsøn
udnytter jer, er faktisk ikke så lidt af en snylteplante.

Hvad ville der ske, hvis han havde sit eget værelse/lejlighed?
Skulle han så ikke betale husleje, varme, el osv.?
Han skulle skamme sig!

Se efter at få ham smidt ud snarest muligt.
Med venlig hilsen
Bodil.



Craig David (19-06-2001)
Kommentar
Fra : Craig David


Dato : 19-06-01 12:39

Enig -ud med dengsedrengen. Print eventuelt disse indlæg ud og giv dem til
ham...

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post.8.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:9gn4jj$2af$1@news.inet.tele.dk...
>
> "Stedfaderen" <Stedfaderen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:nUsX6.2686$hi6.436055@news000.worldonline.dk...
> > Hej med jer. Jeg vil gerne have nogle meninger/råd til følgende:
> >
> > Min stedsøn på 21 år bor hjemme. Det sidste års tid har han tjent ca.
> > 20.000 kr/md. - efter skat ca. 10-12.000 kr/md. Han har ingen anden
> > udgift end de 1500 kr, som jeg kræver at han skal betale for kost og
> > logi. Dette synes både han selv og min forøvrigt dejlige hustru, er helt
> > urimeligt.
> > Nu har han sagt sit job op, og vil til at læse efter sommerferien. Inden
> > da, skal han dog lige 18 dage på ferie i USA. Nu beklager han sig over
> > at han "kun" har 9.000 kr til lommepenge på turen. Dollaren er steget og
> > hvad ved jeg.... Da han jo ikke er hjemme i næsten en hel måned skal han
> > selvfølgelig ikke betale husleje i denne måned!!!
> > Min hustru synes at det er synd for ham, at han ikke har nogle penge den
> > stakkels dreng.
> >
> > Nu er det bare jeg spørger her i denne gruppe, hvad synes I?
> > Jeg er meget glad for min kone, og vil naturligvis ikke være uvenner med
> > henne på grund af 1500 kr, men på den anden side, så er der vel også en
> > grænse for hvor tossegod man kan være?
> >
> > Når nu han kommer hjem fra USA, og ikke har så meget som en 25 øre
> > tilbage, kan han naturligvis ikke betale huslejen får August!!
> >
> > Vi kan sikkert godt være enige om at brokke os over den forkælede
> > ungdom. bla bla., men hvis nu jeg prøver at være meget pædagogisk, hvad
> > fanden skal jeg så gøre??? - Hjælp.
> > Ps. Det har været min stedsøn i 11. år.
>
> Hej nærige stedfar.
> Du er overhovedet ikke nærig, men din stedsøn
> udnytter jer, er faktisk ikke så lidt af en snylteplante.
>
> Hvad ville der ske, hvis han havde sit eget værelse/lejlighed?
> Skulle han så ikke betale husleje, varme, el osv.?
> Han skulle skamme sig!
>
> Se efter at få ham smidt ud snarest muligt.
> Med venlig hilsen
> Bodil.
>
>



Millie (19-06-2001)
Kommentar
Fra : Millie


Dato : 19-06-01 20:16


"Stedfaderen" <Stedfaderen.news@kandu.dk> wrote in message
news:nUsX6.2686$hi6.436055@news000.worldonline.dk...
> Hej med jer. Jeg vil gerne have nogle meninger/råd til følgende:
>
klip
>
> Vi kan sikkert godt være enige om at brokke os over den forkælede
> ungdom. bla bla., men hvis nu jeg prøver at være meget pædagogisk, hvad
> fanden skal jeg så gøre??? - Hjælp.
> Ps. Det har været min stedsøn i 11. år.
>

se f.eks. på
http://www.fi.dk/nyhedsbrev/071200/index6.html
og sæt dig så ned med din kone og regn ud, hvad han egentlig koster..
spørg så konen om hun tror på sigt lærer at styre en økonomi, når han nu kan
leve på nas..oven i købet utaknemmeilg nas?
"Lej" ham et værelse på realistiske vilkår og se, om han kan klare sig på de
"håndører" han har tilbage, sådan bliver livet nemlig fremover, når I
endelig får taget jer sammen til at få vappet ham ud af reden..

Hilsen Millie



zarh (19-06-2001)
Kommentar
Fra : zarh


Dato : 19-06-01 20:47

Ja, jeg må give mit besyv med og er enig. Man gør da kun ungerne en
bjørnetjeneste ved de ikke skal betale kostpenge, de får et chok når de en
gang flytter hjemmefra og finder ud af først der, hvor dyrt det er.

Prøv også at indrage ham i samtalen sammen med din kone, se om han ikke
alligevel kan forstå hvis man virkelig skærer det ud i pap, så kan han måske
også se I ikke mener det i en ond mening at han skal betale.


"Millie" <beks@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:9go8ir$t4a$1@news.inet.tele.dk...
>
> "Stedfaderen" <Stedfaderen.news@kandu.dk> wrote in message
> news:nUsX6.2686$hi6.436055@news000.worldonline.dk...
> > Hej med jer. Jeg vil gerne have nogle meninger/råd til følgende:
> >
> klip
> >
> > Vi kan sikkert godt være enige om at brokke os over den forkælede
> > ungdom. bla bla., men hvis nu jeg prøver at være meget pædagogisk, hvad
> > fanden skal jeg så gøre??? - Hjælp.
> > Ps. Det har været min stedsøn i 11. år.
> >
>
> se f.eks. på
> http://www.fi.dk/nyhedsbrev/071200/index6.html
> og sæt dig så ned med din kone og regn ud, hvad han egentlig koster..
> spørg så konen om hun tror på sigt lærer at styre en økonomi, når han nu
kan
> leve på nas..oven i købet utaknemmeilg nas?
> "Lej" ham et værelse på realistiske vilkår og se, om han kan klare sig på
de
> "håndører" han har tilbage, sådan bliver livet nemlig fremover, når I
> endelig får taget jer sammen til at få vappet ham ud af reden..
>
> Hilsen Millie
>
>


Helle (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Helle


Dato : 20-06-01 07:27

Hej

zarh skrev i meddelelsen <9goakr$a8i$1@news.inet.tele.dk>...
>Prøv også at indrage ham i samtalen sammen med din kone, se om han ikke
>alligevel kan forstå hvis man virkelig skærer det ud i pap, så kan han
måske
>også se I ikke mener det i en ond mening at han skal betale.
>

Min fætter blev i sin tid også "tvunget" til at betale hjemme - men han mor
sparede i al hemmelighed pengene op. Dem fik han, da han skulle flytte
hjemmefra - og hvem var så glad. Han ville garanteret ikke have sparet dem
op selv.

Helle





Lars Bonnesen (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Lars Bonnesen


Dato : 28-06-01 11:05

Rigtig fin løsning!

--

Lars Bonnesen
http://lars.eberhardt-bonnesen.dk
(Please notice that my e-mail address is intended not to work)


"Helle" <hl@woiremose.dk> wrote in message
news:9gpfpl$h3k$1@news.inet.tele.dk...

> Min fætter blev i sin tid også "tvunget" til at betale hjemme - men han
mor
> sparede i al hemmelighed pengene op. Dem fik han, da han skulle flytte
> hjemmefra - og hvem var så glad. Han ville garanteret ikke have sparet dem
> op selv.
>
> Helle
>
>
>
>



Milea (19-06-2001)
Kommentar
Fra : Milea


Dato : 19-06-01 21:12

Han har det godt..din stedsøn!

Da jeg i sin tid boede hjemme..dvs. sidst i 80'erne, tjente jeg 2100 kr pr
måned, og betalte 500 til min mor!

Min lillebror som pt er 20 år, har en indtægt på ca 9000 kr pr måned. Han
betaler 1500 kr i husleje.
Udover det, er han med til at 'bidrage' til kosten..., og rundt regnet, vil
jeg tro, at han har ca. 4000 til sig selv om måneden, når alle hans udgifter
er betalt.
Vil lige indskyde, at han betaler sin del, på fastnet telefon..dvs....de får
en specifikeret regning, og han betaler sine opkald *S*
Han har, selvom han bor hjemme, 'pligter'..min mor 'forkæler' ham ikke....og
han 'udnytter' hende ikke *S*

En kendsgerning er...man kan ikke bo gratis nogen steder, og man skal slet
ikke 'udnytte' sine forældre *S*

Mvh. Ulla



> > "Stedfaderen" <Stedfaderen.news@kandu.dk> wrote in message
> > news:nUsX6.2686$hi6.436055@news000.worldonline.dk...
> > > Hej med jer. Jeg vil gerne have nogle meninger/råd til følgende:
> > >
> > klip
> > >
> > > Vi kan sikkert godt være enige om at brokke os over den forkælede
> > > ungdom. bla bla., men hvis nu jeg prøver at være meget pædagogisk,
hvad
> > > fanden skal jeg så gøre??? - Hjælp.
> > > Ps. Det har været min stedsøn i 11. år.




Kim Larsen (19-06-2001)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 19-06-01 21:56

Hej Stedfar !

Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor priviligeret din søn er !

Det beløb som han har til sig selv efter skat, svarer ganske godt til det
samme som vi har i husstanden ( 1 fuldtids + 1 pensionist ) efter skatten !

For det beløb, skal jeg finde penge til husleje, mad, tøj, 1 bil, 1
forbrugslån og 1 4 mdr. gammel baby, med hvad det betyder af bleer og tøj !

Så jeg syntes bestemt ikke at Du er urimelig. Snarere klog !

Med hensyn til sønnens ferie, så undrer det mig at han med det store
overskud ikke har sparet mere op til den ! Men fortæl ham, at han kan finde
rabatmærker på både vandrehjem, benzinstationer og hoteller, som kan skaffe
ham endda gode rabatter på de fleste ting !!!

Held og lykke !

PS. Det nu ledige og vellønnede job ! Hvor var det




Alice Sørensen (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Alice Sørensen


Dato : 20-06-01 18:43

Kære far!

Kommer også til at give mit besyv med. Om du er far eller stedfar til den unge mand har for mig ingen betydning.

Naturligvis er det rimelig at han betaler husleje selv om han er ude og rejse. Hvor kan man ellers bo og så vælge og have en bopæl som der ikke skal betales for.

Det er nu han skal have lært, at det koster mange penge at leve. Han vil få det fandens svært siden hen, hvis I bøjer jer nu. Så han må ud hjemmefra og lære at klare sig selv - jo før jo bedre.

Og mor må holde sin bløde plet for sønnen i ave. Hun får masser af mulighed for at træde til med lidt ekstra godt siden hen. Vil hun sin søn det bedste, så bøjer hun sig ikke nu, for så vil han msåke i tide og utide komme for at få penge.

Så far du må først have en god snak med mor, - tror det er vigtig at I står sammen og meddeler ham, at han skal betale huslejen.

Held og lykke med det
Alice

http://sorthvid.subnet.dk/


Stedfaderen <Stedfaderen.news@kandu.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:nUsX6.2686$hi6.436055@news000.worldonline.dk...
> Hej med jer. Jeg vil gerne have nogle meninger/råd til følgende:
>
> Min stedsøn på 21 år bor hjemme. Det sidste års tid har han tjent ca.
> 20.000 kr/md. - efter skat ca. 10-12.000 kr/md. Han har ingen anden
> udgift end de 1500 kr, som jeg kræver at han skal betale for kost og
> logi. Dette synes både han selv og min forøvrigt dejlige hustru, er helt
> urimeligt.
> Nu har han sagt sit job op, og vil til at læse efter sommerferien. Inden
> da, skal han dog lige 18 dage på ferie i USA. Nu beklager han sig over
> at han "kun" har 9.000 kr til lommepenge på turen. Dollaren er steget og
> hvad ved jeg.... Da han jo ikke er hjemme i næsten en hel måned skal han
> selvfølgelig ikke betale husleje i denne måned!!!
> Min hustru synes at det er synd for ham, at han ikke har nogle penge den
> stakkels dreng.
>
> Nu er det bare jeg spørger her i denne gruppe, hvad synes I?
> Jeg er meget glad for min kone, og vil naturligvis ikke være uvenner med
> henne på grund af 1500 kr, men på den anden side, så er der vel også en
> grænse for hvor tossegod man kan være?
>
> Når nu han kommer hjem fra USA, og ikke har så meget som en 25 øre
> tilbage, kan han naturligvis ikke betale huslejen får August!!
>
> Vi kan sikkert godt være enige om at brokke os over den forkælede
> ungdom. bla bla., men hvis nu jeg prøver at være meget pædagogisk, hvad
> fanden skal jeg så gøre??? - Hjælp.
> Ps. Det har været min stedsøn i 11. år.
>
> Hilsen
>
> Den nærige stedfar.
>
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>


DAN RENÉ JENSEN (20-06-2001)
Kommentar
Fra : DAN RENÉ JENSEN


Dato : 20-06-01 22:02

Hej Stedfar
Tja - jeg kan jo ikke lige lade være med at spørge, om der er flere ledige
værelser hos jer til den husleje?
Da jeg boede hjemme hos mine forældre og begyndte at tjene penge selv skulle
jeg lægge 1/4 af min løn hjemme. Det gad jeg ikke (!!!) og valgte at flytte
i egen lejlighed. Behøver jeg fortælle at det var en dårlig forretning?
vh. Dan



Stedfaderen <Stedfaderen.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:nUsX6.2686$hi6.436055@news000.worldonline.dk...
> Hej med jer. Jeg vil gerne have nogle meninger/råd til følgende:
>
> Min stedsøn på 21 år bor hjemme. Det sidste års tid har han tjent ca.
> 20.000 kr/md. - efter skat ca. 10-12.000 kr/md. Han har ingen anden
> udgift end de 1500 kr, som jeg kræver at han skal betale for kost og
> logi. Dette synes både han selv og min forøvrigt dejlige hustru, er helt
> urimeligt.
> Nu har han sagt sit job op, og vil til at læse efter sommerferien. Inden
> da, skal han dog lige 18 dage på ferie i USA. Nu beklager han sig over
> at han "kun" har 9.000 kr til lommepenge på turen. Dollaren er steget og
> hvad ved jeg.... Da han jo ikke er hjemme i næsten en hel måned skal han
> selvfølgelig ikke betale husleje i denne måned!!!
> Min hustru synes at det er synd for ham, at han ikke har nogle penge den
> stakkels dreng.
>
> Nu er det bare jeg spørger her i denne gruppe, hvad synes I?
> Jeg er meget glad for min kone, og vil naturligvis ikke være uvenner med
> henne på grund af 1500 kr, men på den anden side, så er der vel også en
> grænse for hvor tossegod man kan være?
>
> Når nu han kommer hjem fra USA, og ikke har så meget som en 25 øre
> tilbage, kan han naturligvis ikke betale huslejen får August!!
>
> Vi kan sikkert godt være enige om at brokke os over den forkælede
> ungdom. bla bla., men hvis nu jeg prøver at være meget pædagogisk, hvad
> fanden skal jeg så gøre??? - Hjælp.
> Ps. Det har været min stedsøn i 11. år.
>
> Hilsen
>
> Den nærige stedfar.
>
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



Cityline (21-06-2001)
Kommentar
Fra : Cityline


Dato : 21-06-01 09:37

Nej, jeg synes ikke du er nærig! Men var det ikke en idé sammen med drengen
og din kone, at lave et realistisk regnestykke på, hvad det ville koste,
hvis han boede på f.eks. klubværelse, og så sæt differencen mellem de 1500
kroner og det realistiske beløb ind på en boligopsparing til ham.
Han har tilsyneladende ikke lært at spare op, når han med det store
rådighedsbeløb kun har 9000 kroner til lommepenge i ferien. Din kone må da
kunne forstå, at hun gør ham en bjørnetjeneste, ved at "hjælpe" ham med en
billig husleje.
line


"Stedfaderen" <Stedfaderen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:nUsX6.2686$hi6.436055@news000.worldonline.dk...
> Hej med jer. Jeg vil gerne have nogle meninger/råd til følgende:
>
> Min stedsøn på 21 år bor hjemme. Det sidste års tid har han tjent ca.
> 20.000 kr/md. - efter skat ca. 10-12.000 kr/md. Han har ingen anden
> udgift end de 1500 kr, som jeg kræver at han skal betale for kost og
> logi. Dette synes både han selv og min forøvrigt dejlige hustru, er helt
> urimeligt.
> Nu har han sagt sit job op, og vil til at læse efter sommerferien. Inden
> da, skal han dog lige 18 dage på ferie i USA. Nu beklager han sig over
> at han "kun" har 9.000 kr til lommepenge på turen. Dollaren er steget og
> hvad ved jeg.... Da han jo ikke er hjemme i næsten en hel måned skal han
> selvfølgelig ikke betale husleje i denne måned!!!
> Min hustru synes at det er synd for ham, at han ikke har nogle penge den
> stakkels dreng.
>
> Nu er det bare jeg spørger her i denne gruppe, hvad synes I?
> Jeg er meget glad for min kone, og vil naturligvis ikke være uvenner med
> henne på grund af 1500 kr, men på den anden side, så er der vel også en
> grænse for hvor tossegod man kan være?
>
> Når nu han kommer hjem fra USA, og ikke har så meget som en 25 øre
> tilbage, kan han naturligvis ikke betale huslejen får August!!
>
> Vi kan sikkert godt være enige om at brokke os over den forkælede
> ungdom. bla bla., men hvis nu jeg prøver at være meget pædagogisk, hvad
> fanden skal jeg så gøre??? - Hjælp.
> Ps. Det har været min stedsøn i 11. år.
>
> Hilsen
>
> Den nærige stedfar.
>
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



Tomas O. (21-06-2001)
Kommentar
Fra : Tomas O.


Dato : 21-06-01 10:28

"Stedfaderen" <Stedfaderen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:nUsX6.2686$hi6.436055@news000.worldonline.dk...

De der 1500 dækker vel ikke engang det han spiser?

Hvad med at lære ham om livets realiteter. Del alle jeres udgifter med
at bo og spise op i 3 lige store dele i et regneark og vis ham hvad
han reelt koster. Jeg vil æde min gamle hat på at hans 1500 ikke
rækker langt i det regnskab.

Jeg er enig med alle dem der siger at hans mor gør ham en
bjørnetjeneste.

Hilsen
Tomas O.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste