Fradrag i virksomhed, moms på transport
Fra : Ukendt

Dato : 12-07-06 18:26

Hej gruppe,

To spørgsmål:

1. Er der moms på fly- og togbilletter i Danmark?

2. Når jeg om 14 dage køber udstyr til mit kamera (har en momsregistreret
fotografvirksomhed, enkeltmandvirksomhed på 1. år) for omkring DKK 50.000
inkl. moms i Danmark - hvordan foregår afskrivningen så? Det er noget med,
at det skal foregå over flere år har jeg hørt. Hvordan med momsen? Kan den
trække fra i én omgang ved købet?

Pft. for svar og go' sommer!

Mvh.
Jacob

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 12-07-06 22:27

"jacob" <ni> wrote in message

> 1. Er der moms på fly- og togbilletter i Danmark?

Nej.

> [...]
> inkl. moms i Danmark - hvordan foregår afskrivningen så? Det er noget med,
> at det skal foregå over flere år har jeg hørt.

Ja, men detaljerne kan jeg ikke huske (har ikke været relevant for mig). Det
kan andre her i gruppen med garanti.

> Hvordan med momsen? Kan den trække fra i én omgang ved købet?

Ja.

> Pft. for svar og go' sommer!

I lige måde

hilsen
Uffe

Fra : Nico de Jong

Dato : 13-07-06 08:05

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse

> Ja, men detaljerne kan jeg ikke huske (har ikke været relevant for mig).
Det
> kan andre her i gruppen med garanti.

Afskrivningen foregår normalt over et antal år (5?), men der er mange
undtagelser, baseret på "forventet levetid".
Der er også noget med at når man efter f.eks. 2 år køber nyt, og bruger det
"gamle" som delvis betaling, så kan/skal du lave en restafskrivning.
Snak hellere lige med en revisor

Nico