MySQL: Problem med SELECT statement?
Fra : Emil

Dato : 12-07-06 18:04

Hejsa.

Jeg er i gang med at omskrive en hjemmeside jeg er ved at lave
for en ven, fra at være knyttet til en Access database til en
MySQL database (da han har skiftet vært til B-one og de kun har
MySQL).

Mange af tingene har ikke forvoldt de store problemer, men nu er
jeg løbet ind i et, som jeg ikke synes at kunne finde hoved og
hale på.

Den linie som jeg har brugt til Access (og som virkede) hedder
således:

rsTypes.Source = "SELECT *, (SELECT COUNT(*) FROM PICTURES WHERE
PIC_TYPE = TYPE_ID AND PIC_APPROVED = 1) AS PIC_COUNT FROM TYPES
ORDER BY TYPE_NAME ASC"

Når jeg prøver at indlæse siden får jeg følgende fejl:

Error Type:
ADODB.Recordset.1 (0x80004005)
SQLState: 4 Native Error Code: 1064 [TCX][MyODBC]You have an
error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to
your MySQL server version for the right syntax to use near
'SELECT COUNT(*) FROM PICTURES WHERE PIC_TYPE = TYPE_ID AND PIC_
inc_default.asp, line 9

Hvor linie 9 er den I ser foroven.

Jeg har så prøvet at ændre det database statement til:

rsTypes.Source = SELECT *, (SELECT COUNT(*) FROM PICTURES WHERE
PIC_TYPE = TYPE_ID) AS PIC_COUNT FROM TYPES ORDER BY TYPE_NAME
ASC

Og ved den får jeg denne fejl:

Error Type:
Sun ONE ASP VBScript compilation (0x800A03FD)
Expected 'Case'
inc_default.asp, line 5, column 25

Hvor linie 5 er den I ser foroven.

Da jeg desværre ikke har været så lang tid i gang med MySQL og
det hele er lidt nyt for mig, håber jeg der er nogle som kan være
behjælpelige med at fortælle hvor jeg træder forkert.

På forhånd tak for jeres hjælp
Mvh
Emil

- Pædagogiske tutorials på dansk