Kat dræbt i vindue
Fra : LH

Dato : 12-07-06 17:41

En historie fra vores lokale avis i dag - fra politiets døgnrapport. Jeg
referere:
" En nysgerrig kat kom tragisk af dage i et 1. sals vippe-vindue i en
ejendom i hovedgaden. Den døde kat, der hang ude af vinduet, blev opdaget af
en genbo til huset, hvor katten fandt sit endeligt. Manden der boede i
huset, kendte ikke noget til katten."

Hvor lurer der mange farer man ikke altid lige tænker over i vores
dagligdag.

LH

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-06 21:23

"LH" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> huset, kendte ikke noget til katten."
>
> Hvor lurer der mange farer man ikke altid lige tænker over i vores

De er dumme, de vippe-vinduer... Min mor har dem, og hun forlader aldrig
lejligheden med åbne vinduer, i så meget som to minutter. Dels kan de ikke
"sættes fast" i andre positioner end

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-06 22:50

"Tina A." <wunjo ( a ) webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> De er dumme, de vippe-vinduer... Min mor har dem, og hun forlader aldrig
> lejligheden med åbne vinduer, i så meget som to minutter. Dels kan de ikke
> "sættes fast" i andre positioner end

Ups, sådan går det, når katten traver en tur hen over tastaturet mens mn er
ved at svare på et indlæg ;)

....i andre positioner end "vip" og "helt åbent". Hos min mor er det ikke
muligt at skrue noget i karmene/vinduesrammen, så vinduet kun kan åbnes få
cm, eller stå åbent i blæsevejr.
Det værste er dog den konstante angst for, at katten skal blive kvalt i
vinduet. Nu er han heldigvis så stor, at det er lige ved at være fysisk
umuligt for ham at få hovedet igennem åbningen, men man skal aldrig sige
aldrig - pludselig er uheldet ude.

Tina
/der er glad for at have kattesikre vinduer, og et ikke-kattesikkert
tastatur

Fra : Hanne Engermann

Dato : 13-07-06 00:54

> [...]
> aldrig - pludselig er uheldet ude.
>
> Tina
> /der er glad for at have kattesikre vinduer, og et ikke-kattesikkert

Ja, pludselig er uheldet ude, og en af mine bekendte mistede sin VOKSNE
kat på den måde.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar