Tydning af tekst
Fra : Ole Laursen

Dato : 12-07-06 13:04

Hej!

Kan I hjælpe mig lidt videre med tydning af de tre stykker som ligger i
dk.binaer.historie under sammen emne som dette indlæg. Her er hvad jeg selv
er nået frem til:

Billede 1:
13 Febr. trolov | Peder Christian Wadskiær |undr.?
i ? | ? Borger og mo? = Bödker | Jen?
? | fi? Else Marie Lund |
? dat 31 Jan. 1782 | ? | ?ubne?
? | Dagmar og ? | Niels H?
? 13de ? | Nicolaj Severin Wedel og
? | Josefine Christiane Frieder?
| L? dat. 18de Dec. 1781
| Conf? ? 4de ?

Billede 2:
19. ? Carl Deboi g m Maren Pedersdatter ..... ibd: g Henneberg 44

Billede 3: Klippet fra kirkebogen under punktet "Stand, håndterering og
opholdssted".
Der eneste jeg kan tyde her er alderen på 66 år.

--
Venlig hilsen
Ole Laursen

Fra : Ole Laursen

Dato : 12-07-06 13:07

Bemærk at rækkefølgen i dk.binaer.historie er:
Billede 3
Billede 1
Billede 2

Fra : Karen

Dato : 14-07-06 09:01

Billede 3 Underofficer

Fra : Ole Laursen

Dato : 13-07-06 01:42

Hej igen!

Jeg har lige uploadet et billede mere. Jeg kan ikke tyde pigens navn - kan I
hjælpe?

Venlig hilsen
Ole Laursen

Fra : Karen

Dato : 14-07-06 09:18

> [...]
>
> Billede 1:
> 13 Febr. trolov | Peder Christian Wadskiær |undr.?
> i ? | Enkemand Borger og Mester = Bödker | Jens
Samfrænder | Pigen Else Marie Lund |
dat 31 Jan. 1782 | ? Onsdagen d. 10 April Copulat.
? 13de Marts
| Bÿe og Herredsskriver i ?ubne?
| Nicolaj Severin Wedel og
?? huuset > ? | Jomfrue Christiane Friederich?

Fra : Karen

Dato : 14-07-06 09:23