Afhængigs frit tobak.
Fra : Daniel W Johansen

Dato : 11-07-06 23:17

Opdagede lige i den lokale kiosk et par nye pakker fra kings forleden,
så vit jeg husker så orange og grønne pakker, ikke så meget i det. Men
skråt på pakken oppe i hjørnet stod der "Non addictet tobako" (eller
sådan noget, min stavelse rækker ikke så langt).

Har ikke fået taget mig sammen til at købe sådan en pakke endnu, men kan
man så forvente der ikke er nikotin i, eller at de har droppet alle de
andre skadelige stoffer som gør en afhængig.. og jamen, er det ikke også
i sidste ende den dejlige følelse af røgen der suser ned gennem halsen
som er lige så vanedannende som nikontinen :)

Men jer derude, nogen der har købt sådan en pakke og kan poste
"ingrediens" listen, eller fortælle lidt mere om det. Om ik andet, kan
jeg jo blive nød til at købe sådan en pakke i morgen - Bare for at prøve :)

Fra : Lyrik

Dato : 13-07-06 09:39

"Daniel W Johansen" <FJERNdanielwj2@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jo blive nød til at købe sådan en pakke i morgen - Bare for at prøve :)
+++++++++++++++++++++++++++++
Jeg fik tilbudt en sådan(jeg kan ikke huske navnet)-og den smagte rimelig
godt.

Indehaveren af pakken fortalte at han engang havde talt med en læge fra en
afdeling for lungekræft.
Denne fortalte at efter at tobakskompagnierne havde tilsat tobakken
forskellige stoffer-som de ikke ville ud med hvad var,-fordi det var
"fabrikshemmeligheder" som andre kunne stjæle- så var lungekræftfrekvensen
steget til det 4-dobbelte!

Disse nye smøger skulle være uden disse tilsætningsstoffer. Tjaaa....

Hilsen
Jnes

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-07-06 11:53

"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> steget til det 4-dobbelte!
>
> Disse nye smøger skulle være uden disse tilsætningsstoffer. Tjaaa....

Det gør jo så oplysningerne ret utroværdige. For tilsætningsstofferne,
havde industrien jo tilført i mange år, inden snakken om dem opstod.

Så lige hvornår, kræften steg, blev der jo ikke nævnt noget om. Op gennem
disse år, steg bilismen støt og hurtigt, asbestfyldte bremsebelægninger,
tagplader o.s.v... Så meget blev lavet, som var fyldt med asbest, som også
får skylden for samme dårligdomme, som tobakken. benzin os, og dengang med
Ætylbly... Det som er det mest underlige og slet ikke til at forstå.
Benzinen er blevet blyfri, Tagpladerne asbestfri, ligeledes
bremsebelægningerne, Kiselgur findes ikke længere i isolering. Der har
aldrig været så få rygere, og så mange røgfrie miljøer, og alligevel har
folk aldrig været så syge, som de er nu. Så jeg kan ikke lade være med at
undre mig.... Er vi helt sikre på, at vi har fat i problemerne, eller er vi
igang med at skabe dem ???..

M.V.H.....Benny..

Fra : Uffe Ravn

Dato : 14-07-06 15:42

Benny Mortensen wrote:

> [...]
> som de er nu. Så jeg kan ikke lade være med at undre mig.... Er vi
> helt sikre på, at vi har fat i problemerne, eller er vi igang med at

Kræftfremkaldende stoffer virker jo ikke lige med det samme, ofte går der
måske 20 år med skadelig påvirkning før kræften opstår, bliver
diagnosticeret og måske behandlet.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-07-06 17:06

> Kræftfremkaldende stoffer virker jo ikke lige med det samme, ofte går der
> måske 20 år med skadelig påvirkning før kræften opstår, bliver
> diagnosticeret og måske behandlet.
>
> Mvh. Uffe Ravn

Som kræftpatient gennem mere end 30 år, så er jeg helt klar over dette. Det
var sådan set egentligt grunden til at jeg svarede på indlægget.

Light cigaretterne, er værre end de almindelige, så hvis de andre alligevel
er skadelige, så er der god grund til at passe på. Ikke fordi, Light er
bedre, men folk tager større sug, inhalerer dybere, og hos dem, som så får
lungekræft, sidder den meget længere nede i lungerne, og derfor umuligt at
operere for.

M.V.H....Benny..

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 14-07-06 15:48

God post der giver stof til eftertanke ;)

Anyways, prøvede at købe sådan en pakke i dag. og tjaa, det er en
ommer', de smager nu okey og man har hellere ikke følelsen af at have
ståede og røget ingen ting i samme stil som med mange af light smøgerne.

Men kæft hvor de dog ryger sig selv, i forhold til at man giver 31kroner
så forventer man en lidt højere kvalitet end LD's. Kunne sågar høre
hvordan smøgen knisterede, selv en hel meter fra askebæret.

Men pakke indholdet er som følgende: (for de orange kings.. hvad er
forskellen kontra de blå/grønne?? menthoel?)

Kings Favourites Orange "additive free tobacco"
Tjære (kondensat) 6mg
Nikotin 0,5mg
Kulilte 7mg

Corner Red 100