Told på halvfabrikata fra indonesien?
Fra : Q

Dato : 11-07-06 22:37

Jeg har fået mulighed for at få bygget højttalerkabinetter i Indonesien til
en særdeles interessant pris, men hvordan er det med fortoldning af
produkter som disse?

Hvis det spiller nogen rolle:

*Alle* elektroniske komponenter bliver monteret i DK og stammer fra en
producent i Tyskland..
Kabinetterne er bygget af russisk birkefiner og bliver leveret samlede og
malede..

Et alternativ er at jeg får kabinetterne leveret fra Indonesien som
flatpacks, altså ligesom man handler et skab i Ikea.. Dette er selvfølgelig
væsentligt billigere i fragt, men det bliver hurtigt ædt op af lønninger til
vedkommende der skal bøvle med at samle og male tingene her i DK.. Udover
det bliver det også halvpebret at skulle investere i ordentlig udsugning
osv.

Jeg er klar over at det kræver en ekstra registrering hos Told/Skat hvis jeg
går i gang med dette projekt, men det kan vel løses..

Er der nogen der har en ide om hvor meget told der lægges på den slags?

Andre ting jeg bør være opmærksom på ?

Alternativt er der måske nogen der kender til firmaer som er villige til at
opskære på CNC anlæg i mindre mængder ( f.eks 30 plader krydsfiner ad
gangen )

På forhånd tak!

/peter, højttalerhandler

Fra : Jonas Kofod

Dato : 11-07-06 23:18

Q wrote:
> [...]
>
> Alternativt er der måske nogen der kender til firmaer som er villige til at
> opskære på CNC anlæg i mindre mængder ( f.eks 30 plader krydsfiner ad

Du finder toldsatser her:
http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds/da/tarhome.htm

Du bruger metode 1 og vælger ved "opslag" - du ud fra beskrivelsen
vælger dig skridt for skridt tættere på din eksakte vare - vupti ender
du med den fulde toldkode (et nummer) og en procentsats.

Tolden skal betales af "toldværdien", dette er prisen plus fragt
forsikring osv.

At finde halvfabrikata kabinetter kan nok blive lidt af en prøvelse, Men
det er jo nok noget i retning af varer i træ.
Mit bedste bud er 4421909100, TRÆ OG VARER DERAF -> Andre varer af træ
-> Andre varer -> Af træfiberplader o.lign. - satsen er 4 %.

Evt. kunne man tage den tur der hedder "Pakkasser, tremmekasser, tromler
og lignende pakningsgenstande af træ; kabeltromler af træ; lastpaller
o.lign., af træ; pallerammer af træ" men det virker på mig som om det er
mere til transport emballage - men det er osse 4 % der så...

Fra : Q

Dato : 12-07-06 18:51

"Jonas Kofod" <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> du med den fulde toldkode (et nummer) og en procentsats.
>
> Tolden skal betales af "toldværdien", dette er prisen plus fragt

Check.. Stadig latterlige priser sammenlignet med priserne hos den snedker
jeg normalt bruger i DK ( Men det er jo klart når timelønnen er så lav at
det kan være ligemeget for os..) Jeg kan knapt nok købe materialerne hjem
for den pris jeg kan få bygget for dernede

> [...]
> Mit bedste bud er 4421909100, TRÆ OG VARER DERAF -> Andre varer af træ
> -> Andre varer -> Af træfiberplader o.lign. - satsen er 4 %.

Jeg prøver lige at lufte den med Toldfætrene, men det lyder da rimeligt
nok..

Takker!

/peter

Fra : Michael

Dato : 12-07-06 10:34

Hej Peter
kan jeg venligst få din e-mail da jeg vil drøfte et højtaler projekt med
dig.
(brug "svar" og ikke "svar gruppe")

vh
Michael

Fra : Q

Dato : 12-07-06 18:56

"Michael" <lmus@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Peter
> kan jeg venligst få din e-mail da jeg vil drøfte et højtaler projekt med
> dig.
> (brug "svar" og ikke "svar gruppe")

Du har fået en mail!

/p