Neutralisering af "tissested" ?
Fra : Poul F. Andersen

Dato : 11-07-06 19:11

Hej NG,

Vores hunkat har haft urinvejssten, og mens det stod på, tissede hun alle
steder indendørs, men især i et hjørne af stuen.
Der er desværre gulvtæppe på. Men jeg har alligevel skåret et hjørnefelt af
tæppet, da det alligevel snart skal skiftes ud.
Derefter har jeg vasket og renset med bl.a. Rodalon, men selv om hun er
rask, synes hun stadig en gang imellem,
at det er her, der skal tisses.
Hvordan neutraliserer jeg stedet helt?
Jeg har hørt noget om svovlpulver og andre kemikalier, men hvad er egentlig
bedst til, at stedet ikke mere er interessant?

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse...

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-06 05:54

"Poul F. Andersen" <paogbaZEBRA@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
egentlig
> bedst til, at stedet ikke mere er interessant?

Da det ikke er jer der har problemer med at stedet lugter, kommer her et
alternativ, der er ufarligt for katten, men som får den til at holde sig væk
fra området:

Skrub stedet godt og grundigt med citronsaft iblandet lidt varmt vand. Det
er de færreste katte der bryder sig om lugten af citron.

Tina

Fra : Hanne Dahl

Dato : 12-07-06 07:03

Samt sæt en lille toiletbakken som hun så forhåbentlig tisser i vis det nu
skal være at hun gør det der.
Med tiden så gør hun det forhåbentlig kun på den "rigtige" bakke. Hun
forbinder sikkert det sted som at være et sted som gør at det gør mindre
ondt at tisse.
Vi krydser fingrer for at det lykkes.
Hilsen Hánne

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 12-07-06 21:53

Evt læg nogle friske skiver løg hver dag, den lugt kan de hellere ikke
fordrage. Ganske vist er løg giftigt for katten, så jeg var også meget
obs efter jeg havde lagt løgskiver i potteplanten men kunne så observere
at katten stak snuden hen af mod potteplaten, snuste en enkelt gang,
fnøs og aldrig siden hen rørte vores potteplanter :D

Fra : Sidsel

Dato : 17-07-06 12:45

Poul F. Andersen wrote:
<snip>
> Hvordan neutraliserer jeg stedet helt?
> Jeg har hørt noget om svovlpulver og andre kemikalier, men hvad er egentlig
> bedst til, at stedet ikke mere er interessant?

Pis'T Vaek virker ganske glimrende.
Søg evt. på Google.

- Sidsel