Klapstol til store mennesker
Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-07-06 18:35

Jeg står og skal bruge en klapstol der kan bære min svigerfar (140 kg).

Det skal gerne være noget i stil med denne:

http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=140201&pno=96355&pointer=0

Altså til at transportere uden at den fylder og vejer for meget.

Jeg søger lidt praktisk erfaring med den type stole og evt. en anbefaling
af en specifik stol.

Fra : KHH

Dato : 11-07-06 20:02

Ja, den stol du linker til, findes nok ikke i så kraftige størrelser.

Men vi har samme problem med nogle af vore bekendte, de bruger en stol, der
mere er en rigtig klapstol i alminiumsprofiler. Den hedder Lallamand, og
koster en mindre bondegaard.

Fra : Lars Clement

Dato : 11-07-06 22:37

jeps. Lallemand er dyre, men de holder godt.

--

Venligst

Lars Clement

Slip din indre havemand løs
- spis mere hønsekødssuppe

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-07-06 07:43

"KHH" <karlheinz@hansen.mail.dk> wrote in news:44b3f5b2$0$12588
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Ja, den stol du linker til, findes nok ikke i så kraftige størrelser.

Det påstår min kone hårdnakket

Altså en foldestol der kan bære 140 kg og let transporteres i en
medfølgende taske over skulderen. Lallemand stolene opfylder ikke rigtig
mine ønsker.

Jeg søger febrilsk på nettet, men finder kun stole der enten er begrænset
til 100 kg, eller ikke har oplyst en max. vægt. Jeg kunne selvfølgelig
begynde at kontakte et hav af forhandlere, men måske var der nogen der
havde lidt praktisk erfaring med en stol?

Fra : Klaus Fogh

Dato : 12-07-06 20:21

> [...]
>
> Altså til at transportere uden at den fylder og vejer for meget.
>
> Jeg søger lidt praktisk erfaring med den type stole og evt. en anbefaling

Stole til personer i str. XXL findes skam, kan bære op til 200kg. De er
selvfølgelig noget dyrere end standard stole men producenten plejer at lave
god kvalitet.
http://www.hks-camping.dk/default.asp?lang=da

Hilsen Klaus Fogh

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-07-06 08:10

"Klaus Fogh" <klaus.fogh@get2net.dk> wrote in

> Stole til personer i str. XXL findes skam, kan bære op til 200kg. De
> er selvfølgelig noget dyrere end standard stole men producenten plejer
> [...]

Hvad er det præcist for en stol du mener? Du linker ikke til en specifik
stol, og jeg kan ikke umiddelbart finde den?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-07-06 20:16

> "Klaus Fogh" <klaus.fogh@get2net.dk> wrote in

> Hvad er det præcist for en stol du mener? Du linker ikke til en specifik
> stol, og jeg kan ikke umiddelbart finde den?

Oppe i højre hjørne er et søgefelt. Skriv "stole"
I det der dukker op, kan du forneden se flere stole fra Dukdalf som angives
til at kunne bære 200 kg.

Kurt

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-07-06 20:57

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> wrote in

> Oppe i højre hjørne er et søgefelt. Skriv "stole"
> I det der dukker op, kan du forneden se flere stole fra Dukdalf som
> angives til at kunne bære 200 kg.

<suk>.

Der er ingen der læser indlæg ordentligt mere. Det er jo ikke engang i
nærheden af den type stol jeg efterlyser.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-07-06 10:54

Kent Oldhøj skrev i Xns97FFDF4542FFEkentoldhoj@oldhoj.dk dette:

> Der er ingen der læser indlæg ordentligt mere.

....og det bliver næppe bedre

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Sten Bo

Dato : 14-07-06 13:38

> "Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> wrote in

> <suk>.
>
> Der er ingen der læser indlæg ordentligt mere. Det er jo ikke engang i
> nærheden af den type stol jeg efterlyser.

Et tidligere indlæg mente, at man at man ikke kan få en stol i den type til
oplyst vægtklasse? og man prøver så venligt at foreslå andre. Frygteligt at
skulle ha det flyvende ind i munden, fordi der skrives lidt i en nyhedsgr.

Folk prøver men de fleste vi har set i typen du har øje på, braser ganske
rigtigt sammen.

Men vi har 4 styk af denne
http://www.camper.dk/commerce/com_product.asp?p_prod_id='971105'&page=7&p_cat_id='202'&menuguid=2

og 2 foldesenge af samme type - der er lynhurtige, men for korte og smalle
hvis man er 185 x XX

Stolen er kraftigere end den du viser. Og så syns jeg - ca.100 kg den er
for dyb, man falder ned i et hul, men familien syns de er fine. Har ven på
138 kg der lidt bævende har siddet i den flere gange. Der er ikke oplyst
vægtgrænse på dem, men camper mener (har spurgt!) 100 kg som fornuftig
grænse.
Så det var det, take or leave it.

Jeg gider pga. dit brok, blev også frabedt, ikke fortælle hvilke stole
der ellers er gode, da
det med at fylde lidt og er lette at ha med, ellers kan fortolkes.

Vi har med stor teltvogn prøvet 4 typer campingstole i huset og skal et
eller andet sted med sommetider 6 stole i
bagagen, spare plads. Efter min mening er det du spør efter, IKKE det der
fylder mindst. og slet ikke med bedst komfort når man er stor. Og så er
taskerne i vejen når stolen bruges. Men ok. den er da pakket ind når den
ikke bruges, lægges på loftet, og blir følgelig ikke støvet.

Modellen her er den kraftigste jeg har set i typen.

Hygge i søgningen.

Fra : Sten Bo

Dato : 14-07-06 15:04

,

> Men vi har 4 styk af denne
> http://www.camper.dk/commerce/com_product.asp?p_prod_id='971105'&page=7&p_cat_id='202'&menuguid=2

,

Altså vores camperstole er købt i caravancentret og er i taske. Jeg går ud
fra at denne også er, selv om det ikke fremgår på siden.

Fra : KHH

Dato : 15-07-06 07:32

Jo vi læser skam godt nok, men fakta er, ar den type du søger, ikke er
konstrueret til overvægtige personer.

Og kan man ikke finde det man søger, vil jeg mene at det næstbedste er bedre
end ingenting.

Fra : Fly

Dato : 21-07-06 23:33

Jeg er ikke oppe på de 140, men ligger omkring de 120. Jeg har selv et par
af nogle stole i stil med dem du linker til. De har været brugt på
adskillige spejderture, festivaler m.m. og er ikke styrtet sammen endnu.
Heller ikke selvom jeg nogle gange har sat mig lidt hårdt i stolen, når det
efter noget rødvin kan være svært liiige at bedømme hvor langt der er ned
til stolesædet.

Stolene jeg købte var et "slagtilbud" i BIVA (som jeg arbejdede lige ved
siden af). Rent impulskøb og mener at de kostede 50-75 kr stykket. Og de
virker endnu. Mit råd er: Prøv det dog. Tag en stor mand/kvinde med ud til
en butik, klap stolen ud, lad ham/hende sidde i den og vurder om stolen
vrikker m.m.

Det var det!

P.S. Selvom man har en tyk mave kan man godt have tynd mave
(Kunne ikke lade være...)

--
-Fly
doktor_flyMONKEY@hotmail.com