Argh
Fra : Anja P. Johansen

Dato : 11-07-06 13:01

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3836054/

Hvordan får man sig selv til det? Hvis man har råd til ferien har man
f....... galemig også bare at have råd til ordentlig pasning af sine kæledyr
ellers skulle man nok blive hjemme!

MVH Anja

Fra : Bodil

Dato : 11-07-06 13:34

"Anja P. Johansen" <anjaKATTEBAKKE@ploumann.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> f....... galemig også bare at have råd til ordentlig pasning af sine
> kæledyr ellers skulle man nok blive hjemme!

Ja nogle folk er mærkelige jeg har fået 2 dejlige kattekillinger hentet på
en politistation, hvor de ventede på at blive aflivet, 2 dejlige killinger
på 10-12 uger efterladt i en opgang, sikkert af en familie som skulle på
ferie, jeg fatter det ikke Pelle og Tutsen er nogle utrolig kælne små dyr,
hvordan kan folk mon få sig selv til det?.
M.V.H
Bodil

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-07-06 13:45

Anja P. Johansen wrote:
> [...]
> f....... galemig også bare at have råd til ordentlig pasning af sine
> kæledyr ellers skulle man nok blive hjemme!

For pokker, hvor kan man blive tosset og grædefærdig over sådan noget
svineri.
Du har ganske ret i ,at man selvfølgelig skal have sine dyr passet
ordentligt ,hvis man tager på ferie. Jeg har taget konsekvensen af at
have 2 katte. Jeg rejser ikke på ferie, hvilket i hvert fald for mig er
ganske unødvendigt ,når man har et dejligt hus på landet med en stor
have. Jeg kan selvfølgelig godt se, at hårdtarbejdende mennesker i
storbyen kan trænge til at komme væk hjemmefra på ferie.

Min mand og jeg er pensionister og er derfor hjemme hele tiden, og hvis
vi en enkelt gang tager bort et par dage, bliver kattene passet i vort
eget hjem morgen og aften, katte er jo mere knyttet til deres eget hjem
end hunde.

Jeg har ikke ord for, hvad det skulle gøres ved de omtalte personer. En
klækkelig bøde er ikke nok. De skulle fradømmes retten til at have dyr
for tid og evighed. Det er derfor vi skulle have et dyrepoliti
herhjemme, og tro mig et sådant politi ville få mere end nok at lave,
for der er alt for mange afstumpede personer i dette land, men er der
mon snart noget, der kan forbavse os kæledyrsejere mere ???

MVH Tove

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 11-07-06 14:08

Tove Krieger skrev:
> [...]
Det her er heller ikke meget smartere
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3836468/

Det sker hvert år at folk lader deres hunde side i solvarme biler der så
blot dør langsomt af dehydrering. Der burde være en optagelsesprøve for
at holde den slags dyr.

- Tonny, kommende webmaster for www.dk-fritid-dyr-kat.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-06 14:41

"Tonny Jørgensen" <tonny@debug.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det sker hvert år at folk lader deres hunde side i solvarme biler der så
> blot dør langsomt af dehydrering. Der burde være en optagelsesprøve for

"Optagelsesprøve" MED en prøveperiode der er så lang, at det stadig er en
prøveperiode, når katten ikke længere er en lille killing og hunden er
blevet en "træls teenager". Under prøveperioden skulle der jævnligt være
praktiske prøver i "hvordan vil du håndtere denne situation".

Det er desværre ønsketænkning, for så længe der er så mange mennesker der
har en indstilling der hedder "det er bare et dyr", så sker der intet

Vist skal dyret ej sidestilles med et menneske(barn), men det skal
respekteres som det levende, tænkende væsen det er.

Tina

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-07-06 18:41

Tonny Jørgensen wrote:
> [...]
> så blot dør langsomt af dehydrering. Der burde være en
> optagelsesprøve for at holde den slags dyr.

Det er simpelthen for meget, men man har, (som jeg har hørt flere gøre),
lov til at slå en bilrude i stykker for at få hunden ud i en fart, det
er jo ikke sikkert at hunden overlever til politiet kommer. Hundeejeren
får i hvert fald en bøde, og det er så nok det eneste der sker -
desværre.

> - Tonny, kommende webmaster for www.dk-fritid-dyr-kat.dk

Jeg tror vi er mange der er lykkelige for, at du vil overtage efter
Webmoster. Jeg havde næsten lige tilmeldt mig kattesiden da den
ulykkelige meddelelse kom, så rigtig hjerteligt velkommen herfra.

Med venlig sommerhilsen
Tove :) :)

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-07-06 13:42

Den Tue, 11 Jul 2006 14:00:56 +0200 sendte "Anja P. Johansen"
<anjaKATTEBAKKE@ploumann.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>f....... galemig også bare at have råd til ordentlig pasning af sine kæledyr

Skid på bøden og lad i stedet ejeren få samme behandling som straf.

--
Hr. Jensen

Getz er ikke noget man hører -
Det er noget man kører