Er det en bug eller mig, der er dum?
Fra : Iben Louise Birkkjær

Dato : 11-07-06 11:18

Hej

http://www.ommelise.dk/CVU/forside.html

På ovenstående side har jeg opdaget en underlig fejl: Den sidste
linie i den sidste tema-box (den med overskriften
Efteruddannelse) bliver gentaget nede ved footeren på siden. Man
kan lige se toppen af linien. Ændrer man den sidste linie i
temaboxen ændrer den sig også ved footeren. Jeg kan ikke finde
fejlen.

Både HTML og CSS er valideret på W3C-siden.

Er der nogen, der har en idé til, hvad der kan være galt?

På forhånd tak for hjælpen.
Iben Louise

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-07-06 11:26

Den 11-07-06 12.18 skrev Iben Louise Birkkjær følgende:

> http://www.ommelise.dk/CVU/forside.html
> På ovenstående side har jeg opdaget en underlig fejl:

Det er desværre ikke den eneste fejl på siden - jeg har ikke kigget på
koden, så det kan være, der er en sammenhæng mellem fejlene.

Her er siden som den ser ud i min Firefox:
http://80.62.45.5/cvu.jpg

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Din ven i nøden, lær at bruge Joblisten i Windows XP.

Fra : Jacob Ask

Dato : 11-07-06 12:12

Iben Louise Birkkjær wrote:
> [...]
> fejlen.
>
> Både HTML og CSS er valideret på W3C-siden.
>
> Er der nogen, der har en idé til, hvad der kan være galt?

Hej Louise
Som Kim skriver er det ikke det eneste der går galt. Du har en content
der er 710, mens det der skal være inden i er bredere (710 + margin
(eller er det padding der tæller med - det kan jeg ikke huske!?)).

prøv at ret nogle af de ting førsts, og så kan vi se på om der
stadigt er noget galt med det andet.

Mvh
Jacob Ask

Fra : Iben Louise Birkkjær

Dato : 11-07-06 12:23

He he. Så er det mig, der er dum

Tak for det. Jeg roder lidt videre med det.

Fra : René Lønstrup

Dato : 11-07-06 15:10

Iben Louise Birkkjær wrote:
> http://www.ommelise.dk/CVU/forside.html
>
> På ovenstående side har jeg opdaget en underlig fejl:
<SNIP>

> Er der nogen, der har en idé til, hvad der kan være galt?

Det ligner denne meget mystiske IE bug, som jeg selv har været dybt
forvirret af:
http://www.positioniseverything.net/explorer/dup-characters.html

Prøv at fjerne dine html-kommentarer, eller udskift dem med Conditional
Comments som artiklen foreslår, og se om det ikke hjælper (men husk også at
rette den anden fejl, så siden er brugbar i Firefox ;) ).

--
Mvh René Lønstrup
web: http://rene.loenstrup.net?r=usenet

Fra : Thomas gade

Dato : 11-07-06 21:13

Iben Louise Birkkjær wrote:
> [...]
> fejlen.
>
> Både HTML og CSS er valideret på W3C-siden.
>
> Er der nogen, der har en idé til, hvad der kan være galt?

Har også oplevet samme fejl i IE et par gange.

Den ene gang fjernede jeg et par kommentarer hvorefter problemet
forsvandt,dog en smule uhensigtsmæssigt.

Den anden gang indsatte jeg <p>&nbsp;</p> som det sidste i den div hvor
problemet var, det løste problemet.

Dog vil jeg foreslå at du retter visnings fejlene i Firefox inden du
bruger mere krudt på IE fejlen. Det kunne jo være det løste problemet.

--
Mvh Thomas