Bagagenet i Stationcar - ulovligt?
Fra : SB

Dato : 10-07-06 21:52

Hejsa

Vi overvejede at anskaffe et bagagenet, så vi kunne pakke helt op i
højden, men fik i en biltilbehørsbutik at vide, at det ikke er lovligt i
Tyskland, og man risikere en stor bøde!

Er det sandt? Kan man slet ikke få et lovligt (i Tyskland) bagagenet?

PS. - ja vi skal igennem Tyskland

//Søren

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-06 10:06

"SB" <bay@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tyskland, og man risikere en stor bøde!
>
> Er det sandt? Kan man slet ikke få et lovligt (i Tyskland) bagagenet?

Jeg kan desværre ikke henvise til nogle regler men tvivler på rigtigheden af
dette, bl.a. BMW´s originale tilbehør til stationcar (touring) er af
rullenet typen.

--
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 http://www.zx-r.dk

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 11-07-06 19:36

SB skrev:
> [...]
> Tyskland, og man risikere en stor bøde!
>
> Er det sandt? Kan man slet ikke få et lovligt (i Tyskland) bagagenet?

De tyske regler er ligegyldige, det er de danske regler der gælder -
også når I kører i Tyskland.

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Fra : KHH

Dato : 11-07-06 20:04

"Jesper Hartoft" <news1@hartoftUD.net> skrev i en meddelelse

> De tyske regler er ligegyldige, det er de danske regler der gælder - også
> [...]

Det har du da ret i, men man sparer en masse forklaringer, hvis man retter
sig ind efter landets regler.

Fra : J.L.

Dato : 16-07-06 09:50

"KHH" <karlheinz@hansen.mail.dk> wrote in message

> "Jesper Hartoft" <news1@hartoftUD.net> skrev i en meddelelse

> Det har du da ret i, men man sparer en masse forklaringer, hvis man retter
> sig ind efter landets regler.

Nemlig ..... prøv lige at forestil jer en ballade der kunne blive hvis andre
nationaliteter kom herop og med en eller anden løsning som ikke var lovlig i
DK, men i deres eget hjemland ............... så skulle de sandsynligvis
slet ikke have lov til at køre i DK !!!!

Man kan ligeså godt være ydmyg overfor de andre landes regler og love, i
stedet for at indtage en eller hoven attitude om at det er lovligt hjemme i
DK !!

Mvh J.L.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 16-07-06 17:10

J.L. skrev i 44b9fdce$0$3480$edfadb0f@dread11.news.tele.dk dette:

> [...]
> ikke var lovlig i DK, men i deres eget hjemland ............... så
> skulle de sandsynligvis slet ikke have lov til at køre i DK !!!!

Det har du misforstået - se blot på svenske custom-cars og 3-hjulede
motorcykler med lang forgaffel og campingtvogn. De må netop køre herhjemme,
fordi de er lovlige, der hvor de er indregistreret. Men prøv du at få
godkendt et køretøj af samme art - så vil
du opdage, at det ikke er muligt.

Akkurat, som min nærlysautomatik ikke er ulovlig i f.eks. Spanien - selvom
om en del af de indfødte - især dem med bjergbondestatus - forekommer at
mene dette, når man ser med hvilken ihærdighed de forsøger at forteælle én,
at man har lys på.

> Man kan ligeså godt være ydmyg overfor de andre landes regler og
> love, i stedet for at indtage en eller hoven attitude om at det er
> lovligt hjemme i DK !!

Det har intet med hovenhed at gøre - blot sund fornuft.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : steen-h@post8.tele.d~

Dato : 11-07-06 20:35

SB skrev:

> [...]
> Tyskland, og man risikere en stor bøde!
>
> Er det sandt? Kan man slet ikke få et lovligt (i Tyskland) bagagenet?

Vores Opel Vectra Stationscar var da også forsynet med net mellem
bagsæde og bagagerum. Når du har to sidespejle, er der ikke noget
krav om at du skal kunne benytte bakspejlet.
Det er vel ikke værre end at have en campingvogn der tager al udsyn
bagud

mvh
Steen