Kontaktside
Fra : AK

Dato : 10-07-06 21:50

Hej alle sammen.
Jeg har et problem.
Jeg har en hjemmeside men mangler en kontaktside hvor der skal
være felter fx. navn, e-mail også tekst osv. men jeg ved ikk
hvordan man laver sådan en hvor man bare trykker på send og den
så bliver sendt til ens e-mail.

Jeg ved godt at i har skrevet om hvordan det laves men jeg
forstår det ikk helt håber at der en der vil fortæl mig det fra
start til slut altså hvad jeg skal gøre og hvad jeg skal skriv
osv.

Jeg har os henttet den der feedback formular men og jeg har os
lavet send knappen om med at højrer klik også engskaber for
formular hvor jeg har lavet den der hvor der E-mail adresse: der
har jeg skrvet min e.mail ikk andet.

men jeg ved ikk hvad for en format den skal gemmes i osv og om
der noget jeg skal lave om på i mit webhotel.

på forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter P

Dato : 11-07-06 12:36

AK skrev:
> [...]
> har jeg skrvet min e.mail ikk andet.
>
> men jeg ved ikk hvad for en format den skal gemmes i osv og om
> der noget jeg skal lave om på i mit webhotel.

Hej AK
Den korte version. Gå ind i FILER / NY / SIDESKABELON og vælg FEEDBACK
FORMULAR
Der har du stort set alt fra start af, så skal du bare højreklikke på
send knappen og gå ind under egenskaber for formular. Der kan du
bestemme hvilken e-mail adresse den skal sendes til.

Håber at det var hjælp nok.

Mvh.
P.P

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 11-07-06 12:37

Højreklik på formen og vælg egenskaber. Her sætter du om den gemmes
til fil eller sendes via e-mail og i givet fald hvem den sendes til.
Kræver at der er installeret FP Server extensions og at mail er sat op
hos udbyderen.

Fra : sunsite

Dato : 11-07-06 18:15

Tak til Jens Peter og Peter.
Udmærket at få proceduren gentaget en gang i mellem. For begyndere er det
ikke altid let at hitte rundt i Frontpage og finde de rette kommandoer eller
skabeloner, - ganske enkelt fordi man ikke altid ved hvad den rette
betegnelse for funktionen er. "Formmail" etc.

Her kommer et spørgsmål som sikkert mange begyndere også ønsker svar på:
Hvordan tvinger man folk til at skrive alle de relevante oplysninger ? Altså
obligatoriske felter ? Findes denne funktion i en Frontpages skabeloner
eller skal man ud at finde et snedigt script ? Kan scriptet kombineres med
Frontpages feedback-skabelon ?

Mh,

Peter

Fra : AK

Dato : 27-07-06 23:57

Hej igen. tak for hælpen.
Jeg har prøvet med at lig det der side skabelon ind også lave send
knappen om.

jeg har kun lavet send knappen om højrer kliket på det også engskaber for
formular. Men jeg får ingen ting på min e-mail adresse som er
lawan@pdki.dk og her er linket som i os kan kigge på.
http://www.pdki.dk/kontakt.htm

når jeg trykker på send så sender den mig til den her link
http://www.pdki.dk/--WEBBOT-SELF--. håber at i kan hjælp mig.

Fra : enkvinde

Dato : 28-07-06 01:08

"AK" <Asso_khosrawi007@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.pdki.dk/kontakt.htm
>
> når jeg trykker på send så sender den mig til den her link

Som Jens Peter skriver, så virker det kun hvis du har FP Server extensions,
hvilket ikke ret mange udbydere tilbyder. Så mon ikke problemet ligger her?

Hilsen Eva

Fra : Jens Svensson

Dato : 29-07-06 12:24

disse server extensions er det et lille program der skal ligges på serveren
og hvor køber man det er det dyrt ?

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 29-07-06 13:39

Jens Svensson skrev:

>disse server extensions er det et lille program der skal ligges på serveren
>og hvor køber man det er det dyrt ?

De skal installers på det webhotel, hvor du har din hjemmeside,
så det er dem, du skal kontakte og høre om der er mulighed for
det.

Går ikke ud fra, at du har siden liggende på din egen server (=
på din computer).
--
Kerim
Har du brug for et Montana reolsystem?

Fra : Jens Svensson

Dato : 29-07-06 13:52

netop det jeg har den ligger her ved mig selv på min egen.
http://jenssvensson.dk