/ Forside / Interesser / Rejser / Camping / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Camping
#NavnPoint
Nordsted1 8094
katekismus 1655
piaskov 1410
dova 1350
henrikkre.. 1330
alka 1272
refi 1024
transor 1015
Benjamin... 850
10  ans 800
"Bo" i en campingvogn i ca. 1-1½ år?
Fra : ThomasT


Dato : 10-07-06 21:34

Hej NG

Jeg og min kone er ved at renovere et hus, samtidig med at vi bor i et
andet, der er til salg. Vi regner med at få solgt det nuværende hus i løbet
af et par måneder eller 3 og så er vi "boligløse", da renoveringsprojektet
først ventes færdigt om ca. 1-1½ år. Vi har derfor brug for et sted at sove
indtil det er færdigt.
Vi har overvejet at finde en lejlighed, men vi har 2 katte der helst skal
kunne komme ud, hvilket kan være svært fra en lejlighed. I dag kom jeg til
at tænke på at vi måske kunne købe en campingvogn, og stille på vores grund,
som er rimelig stor og så sove der samtidig med at vi får renoveret huset,
så kan kattene bare rende ud som de har lyst til. Så jeg har lige et par
spørgsmål til "projektet":

-Kan det overhovedet anbefales at "bo" i en campingvogn, så længe?

-Vi regner med en vogn til ca. 50-100.000 kr. og kravende til vognen er et
"hæderlig" brusebad og en nogenlunde ordentlig dobbelt-seng og selvfølgelig
så "meget" plads som muligt. Hvilken kan I anbefale at se efter
(mærke/model)?

- Hvor meget vil sådan en vogn ca. tabe i værdi på ca. 2 år? (Vi er meget
gode til at passe og vedligeholde vores ting (synes vi selv .

- Hvad gør man med spildevandet fra bad og Wc?

- Er det til at holde ud at bo i om vinteren? Jeg tænker på om opvarmningen
bliver ekstrem dyr. Vi har elvarme i vores nuværende hus, så vi er vandt til
store regninger

Alt i alt er det et håbløst projekt at bo i en campingvogn, mens vi renovere
hus. Vi skal jo egentlig kun sove der, da vi jo samtidig skal arbejde på
huset.

Med venlig hilsen
Thomas Thomsen,
Taulov ved Fredericia



 
 
Lars Clement (10-07-2006)
Kommentar
Fra : Lars Clement


Dato : 10-07-06 22:45

Det kan man fint. Jeg har en arbejdskollega, der boede mand og kone + hund +
weekendbarn i 2 år, indtil de fandt det rigtige hus ! de boede på en
campingplads, så var mad, brus og wc lidt nemmere !

--


Venligst

Lars Clement


Slip din indre havemand løs
- spis mere hønsekødssuppe
"ThomasT" <t@vicki-thomas.dkFJERN> skrev i en meddelelse
news:e8udkh$2age$1@newsbin.cybercity.dk...
> Hej NG
>
> Jeg og min kone er ved at renovere et hus, samtidig med at vi bor i et
> andet, der er til salg. Vi regner med at få solgt det nuværende hus i
> løbet af et par måneder eller 3 og så er vi "boligløse", da
> renoveringsprojektet først ventes færdigt om ca. 1-1½ år. Vi har derfor
> brug for et sted at sove indtil det er færdigt.
> Vi har overvejet at finde en lejlighed, men vi har 2 katte der helst skal
> kunne komme ud, hvilket kan være svært fra en lejlighed. I dag kom jeg til
> at tænke på at vi måske kunne købe en campingvogn, og stille på vores
> grund, som er rimelig stor og så sove der samtidig med at vi får renoveret
> huset, så kan kattene bare rende ud som de har lyst til. Så jeg har lige
> et par spørgsmål til "projektet":
>
> -Kan det overhovedet anbefales at "bo" i en campingvogn, så længe?
>
> -Vi regner med en vogn til ca. 50-100.000 kr. og kravende til vognen er et
> "hæderlig" brusebad og en nogenlunde ordentlig dobbelt-seng og
> selvfølgelig så "meget" plads som muligt. Hvilken kan I anbefale at se
> efter (mærke/model)?
>
> - Hvor meget vil sådan en vogn ca. tabe i værdi på ca. 2 år? (Vi er meget
> gode til at passe og vedligeholde vores ting (synes vi selv .
>
> - Hvad gør man med spildevandet fra bad og Wc?
>
> - Er det til at holde ud at bo i om vinteren? Jeg tænker på om
> opvarmningen bliver ekstrem dyr. Vi har elvarme i vores nuværende hus, så
> vi er vandt til store regninger
>
> Alt i alt er det et håbløst projekt at bo i en campingvogn, mens vi
> renovere hus. Vi skal jo egentlig kun sove der, da vi jo samtidig skal
> arbejde på huset.
>
> Med venlig hilsen
> Thomas Thomsen,
> Taulov ved Fredericia
>



Anette (10-07-2006)
Kommentar
Fra : Anette


Dato : 10-07-06 23:16

ThomasT wrote:
> Alt i alt er det et håbløst projekt at bo i en campingvogn, mens vi
> renovere hus. Vi skal jo egentlig kun sove der, da vi jo samtidig
> skal arbejde på huset.

Jeg ved ikke nok om CVer til at anbefale en bestemt, men vil da bare lige
fortælle at lidt længere nede ad vejen her, bor en familie der har gjort det
samme som I planlægger - endda med to mindre børn også. Det er gået fint -
bøvlet af og til siger de, men alt i alt okay.
Intet problem at holde varmen - de har Truma gasovn i CVen, strøm fra huset
og diverse spildevand hældt i kloaken. De gik efter at få badeværelset
færdigt først. Det er trods alt nemmere at bade unger i et rigtig
badeværelse, end i en CV

God arbejdslyst

/ Anette



Webpoint (11-07-2006)
Kommentar
Fra : Webpoint


Dato : 11-07-06 01:29

Ikke at jeg skal ødelægge dine planer, men da min virksomhed for en del år
siden skulle bygges om, henover en længere periode, lejede vi nogle
"skurvogne"

Sat i gåseøjne, fordi de på mange måder lignede et hus. Der var indlagt
vand, strøm og el - lige til at koble på externt. Den var vinterisoleret og
med en meget flexibel ruminddeling.

I den ene vi havde, var der foruden et rigtigt toilet også et alm. køkken.

Vi fik vores stablet, så arbejdsrum var foroven og toilet, køkken og
kundemodt. var i "stuen"

Løsningen var ¨såmænd ikke så dyr og blev leveret til standpladsen.

Kan desværre ikke længere huske hvem vi lejede hos, men som man siger -
Google er din ven !

God fornøjelse

Kim



t@vicki-thomas.dk (11-07-2006)
Kommentar
Fra : t@vicki-thomas.dk


Dato : 11-07-06 07:09

Ja, tror ikke sådan en pavillion kan gøres billigere end en
campingvogn. Det kan godt være det bliver mere "behageligt", men også
meget dyrere. Jeg vil skyde på at det koster ca. 5000 kr./md. at leje
en pavallion. På 1½ år, bliver det 90.000 kr. det tror jeg ikke vi
kan miste på en campingvogn. Men ideen er da god og jeg vil da
undersøge det nærmere.

Er der ingen der har et godt bud på en god campingvogn med dobbeltseng
og et godt bad, hvor man ikke skal stå/sidde oven på toilettet?

Med venlig hilsen
Thomas Thomsen


KubikH (11-07-2006)
Kommentar
Fra : KubikH


Dato : 11-07-06 20:43


<t@vicki-thomas.dk> skrev i en meddelelse
news:1152598120.798227.207920@m73g2000cwd.googlegroups.com...
Ja, tror ikke sådan en pavillion kan gøres billigere end en
campingvogn. Det kan godt være det bliver mere "behageligt", men også
meget dyrere. Jeg vil skyde på at det koster ca. 5000 kr./md. at leje
en pavallion. På 1½ år, bliver det 90.000 kr. det tror jeg ikke vi
kan miste på en campingvogn. Men ideen er da god og jeg vil da
undersøge det nærmere.

Er der ingen der har et godt bud på en god campingvogn med dobbeltseng
og et godt bad, hvor man ikke skal stå/sidde oven på toilettet?

Med venlig hilsen
Thomas Thomsen

Du køber den, og sælger den igen, det er det billigste!!
Mvh
Niels



Kurt Mogensen (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Kurt Mogensen


Dato : 12-07-06 09:16

Tag evt. et kig på denne:
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=26647538&ListingType=0&ListingSort=3&PageNum=1&Catg=15628

"KubikH" <kallehauge@HHHemail.dk> skrev i en meddelelse
news:e90v0l$1jrb$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> <t@vicki-thomas.dk> skrev i en meddelelse
> news:1152598120.798227.207920@m73g2000cwd.googlegroups.com...
> Ja, tror ikke sådan en pavillion kan gøres billigere end en
> campingvogn. Det kan godt være det bliver mere "behageligt", men også
> meget dyrere. Jeg vil skyde på at det koster ca. 5000 kr./md. at leje
> en pavallion. På 1½ år, bliver det 90.000 kr. det tror jeg ikke vi
> kan miste på en campingvogn. Men ideen er da god og jeg vil da
> undersøge det nærmere.
>
> Er der ingen der har et godt bud på en god campingvogn med dobbeltseng
> og et godt bad, hvor man ikke skal stå/sidde oven på toilettet?
>
> Med venlig hilsen
> Thomas Thomsen
>
> Du køber den, og sælger den igen, det er det billigste!!
> Mvh
> Niels
>
>



t@vicki-thomas.dk (11-07-2006)
Kommentar
Fra : t@vicki-thomas.dk


Dato : 11-07-06 09:53

Ja, det har jeg måske lige glemt at skrive: den må gerne være brugt.

Det forslag du komme med er lige præcis noget i den retning jeg havde
tænkt på!!
Findes den samme opbygning i lidt ældre vogne til en lidt mere
"fornuftig" pris?

Med venlig hilsen
Thomas Thomsen


t@vicki-thomas.dk (11-07-2006)
Kommentar
Fra : t@vicki-thomas.dk


Dato : 11-07-06 10:32

Hej igen,

Ja, vi må jo ud og kigge lidt. Er der nogen der har nogle gode forslag
til store forhandlere med et godt udbud i brugte vogne i nærheden af
Trekantsområdet?
Jeg ved der ligger en rimelig stor forhandler i Brørup ved Vejen, så
der tager jeg lige et kig!

Thomas Thomsen


steen-h@post8.tele.d~ (11-07-2006)
Kommentar
Fra : steen-h@post8.tele.d~


Dato : 11-07-06 20:40


t@vicki-thomas.dk skrev:

> Hej igen,
>
> Ja, vi må jo ud og kigge lidt. Er der nogen der har nogle gode forslag
> til store forhandlere med et godt udbud i brugte vogne i nærheden af
> Trekantsområdet?
> Jeg ved der ligger en rimelig stor forhandler i Brørup ved Vejen, så
> der tager jeg lige et kig!
>
> Thomas Thomsen

Hej Thomas
Prøv at kigge ned til Krone-Camping ved Løgumkloster og få en snak
med Peter.
Han plejer nok at kunne finde nogle gode løsninger

mvh
Steen


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408196
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste